Zobrazit minimální záznam

Use of media logic by corporations
dc.contributor.advisorJirák, Jan
dc.creatorKubíčková, Vladimíra
dc.date.accessioned2018-10-02T18:00:44Z
dc.date.available2018-10-02T18:00:44Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/82597
dc.description.abstractPřesvědčení, že ekonomické subjekty vstupují do mediálních obsahů a formují je prostřednictvím svých zástupců pro public relations, sdílí se stále větší intenzitou jak akademická sféra, tak novináři. Součástí tohoto ovlivňování médií je zveřejňování neoznačených PR článků. Tato práce pojednává o způsobech, jakými je možno takové texty odhalovat. Práce předpokládá, že neoznačený PR článek charakterizuje porušení pravidel novinářské objektivity a z jazykové stránky pak jeho přesvědčovací složka. Proto se práce v teoretické části zabývá objektivitou žurnalistických textů a komunikačním záměrem textů z pohledu pragmalingvistiky. Pro následné použití v empirické části shrnuje práce dosavadní zkoumání neoznačených PR článků se zvláštním zřetelem na metody, jakých přitom badatelé používají. Opírá se přitom také o poznatky kritické politické ekonomie komunikace, především oblasti ovlivňování mediálních obsahů inzerenty. Na základě těchto závěrů pak předkládá vlastní návrh detekce neoznačených PR článků, jehož podstatou je klasifikace podle několika předem definovaných parametrů PR. Pro sestavení systému klasifikace i pro jeho ověření využívá obsahové analýzy mediálních textů. Aplikaci konceptu, a tím i jeho ověření, práce ilustruje na srovnání tendence k PR u pěti celostátních a jednoho regionálního...cs_CZ
dc.description.abstractThe belief that economic entities influence media contents and shape them through their public relations professionals, is shared with an increasing intensity by both academics and journalists. One feature of this effect on media is publishing unlabeled public relations (PR) articles. This thesis "Detection of Unlabeled PR articles - the Theory and Application on Comparison of Czech Dailies" deals with methods that can reveal such texts. This work assumes that an unlabeled PR article is characterized by a lack of journalistic objectivity and as for the language aspect, by its persuasive component. The theoretical part therefore focuses on objectivity of journalistic texts and communication intention as seen from pragmalingvistic theory. For consequent use in the empirical part, this work summarizes existing research of unlabeled PR articles, with a special consideration for methods used by scholars. It stems from the findings of the critical political economy of communication, particularly the issue of advertisers influence on media contents. On grounds of these conclusions, this work then introduces its own design for identification of unlabeled PR articles, by classifying according to several predefined PR parameters. The classification system was designed on the basis of content analysis of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleDetekce neoznačených PR článků- teorie a aplikace na srovnání českých deníkůcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-16
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId131307
dc.title.translatedUse of media logic by corporationsen_US
dc.contributor.refereeKraus, Jiří
dc.contributor.refereeBína, Daniel
dc.identifier.aleph002040090
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPřesvědčení, že ekonomické subjekty vstupují do mediálních obsahů a formují je prostřednictvím svých zástupců pro public relations, sdílí se stále větší intenzitou jak akademická sféra, tak novináři. Součástí tohoto ovlivňování médií je zveřejňování neoznačených PR článků. Tato práce pojednává o způsobech, jakými je možno takové texty odhalovat. Práce předpokládá, že neoznačený PR článek charakterizuje porušení pravidel novinářské objektivity a z jazykové stránky pak jeho přesvědčovací složka. Proto se práce v teoretické části zabývá objektivitou žurnalistických textů a komunikačním záměrem textů z pohledu pragmalingvistiky. Pro následné použití v empirické části shrnuje práce dosavadní zkoumání neoznačených PR článků se zvláštním zřetelem na metody, jakých přitom badatelé používají. Opírá se přitom také o poznatky kritické politické ekonomie komunikace, především oblasti ovlivňování mediálních obsahů inzerenty. Na základě těchto závěrů pak předkládá vlastní návrh detekce neoznačených PR článků, jehož podstatou je klasifikace podle několika předem definovaných parametrů PR. Pro sestavení systému klasifikace i pro jeho ověření využívá obsahové analýzy mediálních textů. Aplikaci konceptu, a tím i jeho ověření, práce ilustruje na srovnání tendence k PR u pěti celostátních a jednoho regionálního...cs_CZ
uk.abstract.enThe belief that economic entities influence media contents and shape them through their public relations professionals, is shared with an increasing intensity by both academics and journalists. One feature of this effect on media is publishing unlabeled public relations (PR) articles. This thesis "Detection of Unlabeled PR articles - the Theory and Application on Comparison of Czech Dailies" deals with methods that can reveal such texts. This work assumes that an unlabeled PR article is characterized by a lack of journalistic objectivity and as for the language aspect, by its persuasive component. The theoretical part therefore focuses on objectivity of journalistic texts and communication intention as seen from pragmalingvistic theory. For consequent use in the empirical part, this work summarizes existing research of unlabeled PR articles, with a special consideration for methods used by scholars. It stems from the findings of the critical political economy of communication, particularly the issue of advertisers influence on media contents. On grounds of these conclusions, this work then introduces its own design for identification of unlabeled PR articles, by classifying according to several predefined PR parameters. The classification system was designed on the basis of content analysis of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990020400900106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV