Rozvoj základních pohybových schopností dětí předškolního věku, prostřednictvím her s atletickou tématikou
Development of basic motor abilities of preschool children, through games with athletic themes
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82572Identifikátory
SIS: 132269
Kolekce
- Kvalifikační práce [17867]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořáková, Hana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
18. 1. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
pohybové schopnosti, atletika, mladší školní věk, hra, rozvojKlíčová slova (anglicky)
výslovnost překladu motor abilities, athletics, younger school age, a game, developmentVe své diplomové práci jsem se zaměřil na rozvoj pohybových schopností dětí předškolního věku prostřednictvím her s atletickou tématikou. V teoretické části blíže specifikuji období předškolního věku, pohybové schopnosti - koordinaci, sílu, rychlost a vytrvalost. Věnuji se zde také specifikům sportovní přípravy v předškolním věku a atletice jako takové. V praktické části jsem vytvořil soubor her s atletickou tématikou. Hry jsou zaměřené na rozvoj pohybových schopností a dovedností - běhu, skoku a hodu. Tyto hry jsem ověřil v praxi a hodnocení z toho vyplývající v praktické části uvádím. Součástí praktické části diplomové práce je také experiment, ve kterém zjišťuji úroveň motorické výkonnosti dětí předškolního věku na počátku a po ukončení experimentu.
In my thesis, I focused on the development of motor skills of preschool children through games with an athletic theme. The theoretical part specifies in detail the preschool age, physical abilities - coordination, strength, speed and endurance. This part deals with the specifics of sports training preschoolers and athletics as such. In the practical part I have created a set of games with an athletic theme. Games are focused on the development of motor abilities and skills - running, jumping and throwing. These games I verified in practice and evaluation of resulting in the practical part. The practical part of the thesis is also an experiment in which I find the level of motor performance of preschool children at the beginning and after the end of the experime