Show simple item record

The possibilities of using child's drawing as one of the diagnostic techniques in pedagogical work with abused children
dc.contributor.advisorKrykorková, Hana
dc.creatorKroužilová, Iva
dc.date.accessioned2017-03-31T10:05:01Z
dc.date.available2017-03-31T10:05:01Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/8256
dc.description.abstractThe aim of this diploma work is to provide teachers and other pedagogical staff with the summary of recommendations for dealing with the child's drawing as one of the diagnostic techniques which enables detection of the fact that the child is being abused or neglect. The theoretical part deals with syndrome CAN and child's drawing as one of the projective techniques. The empirical part of this diploma work includes the sample usage of child's drawing as the diagnostic technique when dealing with child being abused and neglect. The results of the self-constructed questionnaire provide with the information concerning the possibilities of using child's drawing as the diagnostic technique when dealing with child being abused and neglect. The questionnaires were filled in by the teachers of primary schools in Středočeský region. In connection with this fact I created the summary of recommendations regarding the possibilities of using of child's drawing as one of the diagnostic techniques for detection of the child being abused or neglect. The recommendations were proposed mainly for the teachers of other pedagogical staff .en_US
dc.description.abstractSmyslem předloženého textu je poskytnout učitelům a pedagogickým pracovníků přehled doporučení pro práci s dětskou kresbou jako jednou z diagnostických technik umožňujících odhalení týrání, zneužívání a zanedbávání dítěte. Teoretická část pojednává o syndromu CAN a o dětské kresbě jako jedné z projektivních metod. Empirická část práce zahrnuje ukázky možnosti využití kresby jako diagnostického nástroje při práci s týraným a zneužívaným dítětem. Na základě vyhodnocení dotazníku vlastní konstrukce je zmapována informovanost o problematice syndromu CAN a možnosti využití dětské kresby jako diagnostické techniky při práci s týraným a zneužívaným dítětem mezi učiteli základních škol ve Středočeském kraji. V závěru této diplomové práce je vytvořen souhrn doporučení učitelům a pedagogických pracovníkům pro práci s dětskou kresbou, který je zároveň výstupem této diplomové práce.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleMožnosti využití dětské kresby jako jedné z diagnostických technik při práci pedagogů se zneužívanými dětmics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-01-23
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId27633
dc.title.translatedThe possibilities of using child's drawing as one of the diagnostic techniques in pedagogical work with abused childrenen_US
dc.contributor.refereeChrdlová, Michaela
dc.identifier.aleph000946192
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csSmyslem předloženého textu je poskytnout učitelům a pedagogickým pracovníků přehled doporučení pro práci s dětskou kresbou jako jednou z diagnostických technik umožňujících odhalení týrání, zneužívání a zanedbávání dítěte. Teoretická část pojednává o syndromu CAN a o dětské kresbě jako jedné z projektivních metod. Empirická část práce zahrnuje ukázky možnosti využití kresby jako diagnostického nástroje při práci s týraným a zneužívaným dítětem. Na základě vyhodnocení dotazníku vlastní konstrukce je zmapována informovanost o problematice syndromu CAN a možnosti využití dětské kresby jako diagnostické techniky při práci s týraným a zneužívaným dítětem mezi učiteli základních škol ve Středočeském kraji. V závěru této diplomové práce je vytvořen souhrn doporučení učitelům a pedagogických pracovníkům pro práci s dětskou kresbou, který je zároveň výstupem této diplomové práce.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this diploma work is to provide teachers and other pedagogical staff with the summary of recommendations for dealing with the child's drawing as one of the diagnostic techniques which enables detection of the fact that the child is being abused or neglect. The theoretical part deals with syndrome CAN and child's drawing as one of the projective techniques. The empirical part of this diploma work includes the sample usage of child's drawing as the diagnostic technique when dealing with child being abused and neglect. The results of the self-constructed questionnaire provide with the information concerning the possibilities of using child's drawing as the diagnostic technique when dealing with child being abused and neglect. The questionnaires were filled in by the teachers of primary schools in Středočeský region. In connection with this fact I created the summary of recommendations regarding the possibilities of using of child's drawing as one of the diagnostic techniques for detection of the child being abused or neglect. The recommendations were proposed mainly for the teachers of other pedagogical staff .en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV