Show simple item record

GPU akcelerace pokročilé metody odšumování obrazu
dc.contributor.advisorKruliš, Martin
dc.creatorHonzátko, David
dc.date.accessioned2017-06-02T05:09:18Z
dc.date.available2017-06-02T05:09:18Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/82511
dc.description.abstractBM3D (Block-Matching and 3D Filtering) je jedna z nejlepších metod na odšumování obrázků. Efektivní implementace této metody jsou existují, nicméně jsou časově náročné. Na běžných stolních počítačích může odšumění obrázků s vysokým rozlišením trvat i několik minut. Hlavním cílem této práce je navrhnout implementaci metody BM3D, která bude využívat surové výpočetní síly GPU. GPU nabízí mnohem více výpočetních jader než CPU, nicméně, kvůli specifickému výpočetnímu a paměťovému modelu, algoritmy pro GPU se od algoritmů pro CPU velmi liší. Proto tato práce prezentuje jak základní aspekty programování pro GPU, tak BM3D metodu jako takovou. Navržená implementace je pak experimentálně zhodnocena oproti těm současným. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractBM3D (Block-Matching and 3D Filtering) is one of the state-of-art image denoising methods. Efficient implementations of this method exist for the CPU; however, these implementations are time demanding. On common desktop computers, denoising of high-resolution images can reach several minutes. The main objective of this thesis is to design an implementation of the BM3D method that utilize raw computational power of the GPU. GPU offers significantly more computational cores than the CPU; however, due to the specific execution and memory model, algorithms for the GPU are very different from algorithms for the CPU. Therefore, this thesis presents both: the basic aspects of the GPU computing and the BM3D method itself. Last but not least, the final implementation is empirically evaluated against the existing implementations by a set of performance tests. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectodstraňování obrazového šumucs_CZ
dc.subjectBM3Dcs_CZ
dc.subjectparalelnícs_CZ
dc.subjectGPGPUcs_CZ
dc.subjectCUDAcs_CZ
dc.subjectimage denoisingen_US
dc.subjectBM3Den_US
dc.subjectparallelen_US
dc.subjectGPGPUen_US
dc.subjectCUDAen_US
dc.titleGPU Acceleration of Advanced Image Denoisingen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-07
dc.description.departmentDepartment of Software Engineeringen_US
dc.description.departmentKatedra softwarového inženýrstvícs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId156093
dc.title.translatedGPU akcelerace pokročilé metody odšumování obrazucs_CZ
dc.contributor.refereeElek, Oskár
dc.identifier.aleph002025486
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineObecná informatikacs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Computer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csObecná informatikacs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Computer Scienceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBM3D (Block-Matching and 3D Filtering) je jedna z nejlepších metod na odšumování obrázků. Efektivní implementace této metody jsou existují, nicméně jsou časově náročné. Na běžných stolních počítačích může odšumění obrázků s vysokým rozlišením trvat i několik minut. Hlavním cílem této práce je navrhnout implementaci metody BM3D, která bude využívat surové výpočetní síly GPU. GPU nabízí mnohem více výpočetních jader než CPU, nicméně, kvůli specifickému výpočetnímu a paměťovému modelu, algoritmy pro GPU se od algoritmů pro CPU velmi liší. Proto tato práce prezentuje jak základní aspekty programování pro GPU, tak BM3D metodu jako takovou. Navržená implementace je pak experimentálně zhodnocena oproti těm současným. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enBM3D (Block-Matching and 3D Filtering) is one of the state-of-art image denoising methods. Efficient implementations of this method exist for the CPU; however, these implementations are time demanding. On common desktop computers, denoising of high-resolution images can reach several minutes. The main objective of this thesis is to design an implementation of the BM3D method that utilize raw computational power of the GPU. GPU offers significantly more computational cores than the CPU; however, due to the specific execution and memory model, algorithms for the GPU are very different from algorithms for the CPU. Therefore, this thesis presents both: the basic aspects of the GPU computing and the BM3D method itself. Last but not least, the final implementation is empirically evaluated against the existing implementations by a set of performance tests. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwarového inženýrstvícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV