Show simple item record

The significance and possibilities of physical activities in preschool period
dc.contributor.advisorKremličková, Marta
dc.creatorRýdlová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-03-31T10:03:52Z
dc.date.available2017-03-31T10:03:52Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/8250
dc.description.abstractThe diploma work "The significance and possibilities of physical activites in preschool period" is formatted by 9 chapters. The aim ofthe work is to show possibilities ofhow to use motion activities in preschool period and to show the importance of organized and spontaneous motion. The first chapter is focused on specialities of chilď s evolution in preschool period. The second chapter describes the historical evolution of opinions on the import'lIlce of motion in chilďs life (children at the age of seven). The third chapter shows the views of selected present specialists. Than I describe selected problems connected with the lack of motion activities. The next chapter c10ses the theoretical part of the work analysing possibilities ofmotion activities in contemporary kinder garden. The sixth chapter analyses the results of qualitative research focused on teacher's opinions on motion activities in preschool period. The next part describes 3 case studies of kinder garden children where motion stimulative program was applicated. The last chapter focuses on ČT (Cz ech TV) project "Exercise with the bear". The main aim of the project, as weH as of the whole diploma work, is to enable to participate on motion activities to aH children.en_US
dc.description.abstractDiplomovou práci" Význam pohybu v předškolním období" tvoří celkem 9 kápitol k Cílem diplomové práce je nastínit možnost využití pohybových aktivit v předškolním věku a poukázat na význam a specifika pohybu řízeného i spontánního. První kapitola je zaměřena na specifika vývoje dítěte předškolního věku. Ve druhé kapitole je podán stručný historický nástin vývoje názorů na význam pohybu u dětí do 7 let. Třetí kapitola pak navazuje na historii pohledem vybraných současných odborníků. Ve čtvrté se pak věnuji konkrétním vybraným problémům souvisejících s nedostatkem pohybové činnosti. Pátá kapitola pak uzavírá teoretickou část nástinem a rozborem možností pohybových aktivit v dnešních mateřských školách. Šestou kapitolu tvoří rozbor s výsledky kvalitativního výzkumu zaměřeného na postoje pedagogů k pohybovým aktivitám u předškolních dětí. Obsahem sedmé kapitoly jsou 3 případové studie dětí z MŠ na kterých byl ověřen stimulační pohybový program. V osmé kapitole je rozpracován projekt "Cvičíme s medvědem" pro ČT, jehož hlavní cílem, jakožto i cílem celé práce je zpřístupnit pohybové aktivity všem. 69cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVýznam pohybu v předškolním obdobícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-01-22
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId27635
dc.title.translatedThe significance and possibilities of physical activities in preschool perioden_US
dc.contributor.refereeDvořáková, Markéta
dc.identifier.aleph000946184
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomovou práci" Význam pohybu v předškolním období" tvoří celkem 9 kápitol k Cílem diplomové práce je nastínit možnost využití pohybových aktivit v předškolním věku a poukázat na význam a specifika pohybu řízeného i spontánního. První kapitola je zaměřena na specifika vývoje dítěte předškolního věku. Ve druhé kapitole je podán stručný historický nástin vývoje názorů na význam pohybu u dětí do 7 let. Třetí kapitola pak navazuje na historii pohledem vybraných současných odborníků. Ve čtvrté se pak věnuji konkrétním vybraným problémům souvisejících s nedostatkem pohybové činnosti. Pátá kapitola pak uzavírá teoretickou část nástinem a rozborem možností pohybových aktivit v dnešních mateřských školách. Šestou kapitolu tvoří rozbor s výsledky kvalitativního výzkumu zaměřeného na postoje pedagogů k pohybovým aktivitám u předškolních dětí. Obsahem sedmé kapitoly jsou 3 případové studie dětí z MŠ na kterých byl ověřen stimulační pohybový program. V osmé kapitole je rozpracován projekt "Cvičíme s medvědem" pro ČT, jehož hlavní cílem, jakožto i cílem celé práce je zpřístupnit pohybové aktivity všem. 69cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma work "The significance and possibilities of physical activites in preschool period" is formatted by 9 chapters. The aim ofthe work is to show possibilities ofhow to use motion activities in preschool period and to show the importance of organized and spontaneous motion. The first chapter is focused on specialities of chilď s evolution in preschool period. The second chapter describes the historical evolution of opinions on the import'lIlce of motion in chilďs life (children at the age of seven). The third chapter shows the views of selected present specialists. Than I describe selected problems connected with the lack of motion activities. The next chapter c10ses the theoretical part of the work analysing possibilities ofmotion activities in contemporary kinder garden. The sixth chapter analyses the results of qualitative research focused on teacher's opinions on motion activities in preschool period. The next part describes 3 case studies of kinder garden children where motion stimulative program was applicated. The last chapter focuses on ČT (Cz ech TV) project "Exercise with the bear". The main aim of the project, as weH as of the whole diploma work, is to enable to participate on motion activities to aH children.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV