Zobrazit minimální záznam

Family in socio-educational context
dc.contributor.advisorPoláčková, Věra
dc.creatorHrubá, Jana
dc.date.accessioned2017-03-31T10:03:40Z
dc.date.available2017-03-31T10:03:40Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/8249
dc.description.abstractThe diploma paper targets an influence of social events to evolution of a person within the frame of a family and possibilities of education against negative impacts of social events. The aim of this paper is to map current situation in the problematic of social events and possibilities of social help; theoretically and practically verify the extend of its influence upon education in Czech families and institutions of foster families; and show possibly solutions by the means of correct educational instrumentality. Possibilities and limits of education in a traditional family and foster families in SOS villages were defined by using analyses of main social events and their significance for functionality of a family, comparison of a current family and foster families. There is a conformity and difference in actual problems, educational approaches, value structure. Causal relationship of influence of social events to quality of educational instrumentality upon an individual was confirmed. Empiric research in the field of actual problems of a current family (questionnaire, public inquiry, observation), foster family in SOS village Doubí Karlovy Vary (case reports), analysis of main social events and possibilities of social help within the frames of the Czech Republic today and after 1st January 2007, were the...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na vliv sociálních událostí na vývoj osobnosti jedince v rodině a možnosti výchovy v boji proti negativním dopadům těchto sociálních událostí. Cílem této práce je zmapovat současnou situaci problematiky sociálních událostí a možností sociální pomoci, pokusit se teoreticky i prakticky ověřit míru jejich vlivu na výchovu v českých rodinách a institucích náhradní rodinné péče a pokusit se nastínit možné cesty jejich řešení prostřednictvím správného výchovného působení. Analýzou hlavních sociálních událostí a jejich významu pro funkčnost rodiny a komparací současné rodiny a náhradní rodinné péče byly definovány možnosti a meze výchovy v tradiční rodině a náhradní rodinné péči SOS vesniček, byla nalezena shoda i diference v aktuálních problémech, výchovných přístupech, ve struktuře hodnot, potvrzena příčinná souvislost vlivu sociálních událostí na kvalitu výchovného působení na osobnost jedince. Východisky pro komparaci bylo empirické šetření v oblasti aktuálních problémů současné rodiny (dotazník, anketa, pozorování), náhradní rodinné péče v SOS vesničce Doubí Karlovy Vary (kazuistiky dětí), rozbor hlavních sociálních událostí a možností sociální pomoci v rámci ČR dnes a po 1. 1. 2007.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleRodina v kontextu sociálně pedagogickémcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-01-22
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId27637
dc.title.translatedFamily in socio-educational contexten_US
dc.contributor.refereeLorenzová, Jitka
dc.identifier.aleph000946200
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na vliv sociálních událostí na vývoj osobnosti jedince v rodině a možnosti výchovy v boji proti negativním dopadům těchto sociálních událostí. Cílem této práce je zmapovat současnou situaci problematiky sociálních událostí a možností sociální pomoci, pokusit se teoreticky i prakticky ověřit míru jejich vlivu na výchovu v českých rodinách a institucích náhradní rodinné péče a pokusit se nastínit možné cesty jejich řešení prostřednictvím správného výchovného působení. Analýzou hlavních sociálních událostí a jejich významu pro funkčnost rodiny a komparací současné rodiny a náhradní rodinné péče byly definovány možnosti a meze výchovy v tradiční rodině a náhradní rodinné péči SOS vesniček, byla nalezena shoda i diference v aktuálních problémech, výchovných přístupech, ve struktuře hodnot, potvrzena příčinná souvislost vlivu sociálních událostí na kvalitu výchovného působení na osobnost jedince. Východisky pro komparaci bylo empirické šetření v oblasti aktuálních problémů současné rodiny (dotazník, anketa, pozorování), náhradní rodinné péče v SOS vesničce Doubí Karlovy Vary (kazuistiky dětí), rozbor hlavních sociálních událostí a možností sociální pomoci v rámci ČR dnes a po 1. 1. 2007.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma paper targets an influence of social events to evolution of a person within the frame of a family and possibilities of education against negative impacts of social events. The aim of this paper is to map current situation in the problematic of social events and possibilities of social help; theoretically and practically verify the extend of its influence upon education in Czech families and institutions of foster families; and show possibly solutions by the means of correct educational instrumentality. Possibilities and limits of education in a traditional family and foster families in SOS villages were defined by using analyses of main social events and their significance for functionality of a family, comparison of a current family and foster families. There is a conformity and difference in actual problems, educational approaches, value structure. Causal relationship of influence of social events to quality of educational instrumentality upon an individual was confirmed. Empiric research in the field of actual problems of a current family (questionnaire, public inquiry, observation), foster family in SOS village Doubí Karlovy Vary (case reports), analysis of main social events and possibilities of social help within the frames of the Czech Republic today and after 1st January 2007, were the...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990009462000106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV