Show simple item record

dc.contributor.advisorMünich, Daniel
dc.creatorFederičová, Miroslava
dc.date.accessioned2018-10-02T16:39:25Z
dc.date.available2018-10-02T16:39:25Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/82477
dc.description.abstractTato dizertace zkoumá školský systém rané selekce, a zabývá se vlivem přechodu, který obvykle nastává ve věku 10 let, na výsledky žáků. Navíc, jelikož tato raná selekce nastává v období změn v mozkovém vývoji, který je rozdílný mezi chlapci a děvčaty, všechny články zkoumají toto téma také z pohledu genderových nerovností. První kapitola je zaměřena na samotný proces selekce a zabývá se úlohou známek ve vysvětlení genderové nerovnosti v míře přihlášek na selektivní školu. Tato selekce je většinou prováděna na základě kognitivních schopností, které jsou signalizované žákům formou známek. Známky hrají důležitou roli v procesu přihlašování se, nicméně se značně liší mezi děvčaty a chlapci, a to i pokud mají stejné kognitivní dovednosti. V této kapitole navrhuji model asymetrického signálu pravděpodobnosti přijetí pro chlapce a děvčata, který vyvstává ze známek. Údaje z přechodu mezi primárním stupněm vzdělání a víceletými gymnázii v České Republice ukazují, že děvčata se hlásí ve významně větší míře. Tento rozdíl se nemění ani po zohlednění šancí jednotlivých žáků na přijetí. Zatímco výsledky testů z mezinárodního šetření nemají žádný vliv na genderový rozdíl v míře přihlašování se, známky tento rozdíl ve značné míře vysvětlují. Toto zjištění je v souladu s představou, že známky jsou signálem, který...cs_CZ
dc.description.abstractEssays on the Effects of Early School Tracking Miroslava Federičová Dissertation Abstract This dissertation studies the transition process of the early-tracking school system that usually occurs at the age of 10, and focuses on its effects on student academic achievement. Moreover, as this early selection occurs at the time of changes in brain development that is different for boys and girls, all chapters also examine the topics from the perspective of gender. Chapter 1 is focused on the selection process itself and studies the role of grades in explaining the gender difference in application rates to selective schools. This selection is provided mostly according to cognitive skills that are signalled to pupils in the form of grades. Although grades play a very important role in the application process, conditional on cognitive skills, grades differ substantially between girls and boys. In this chapter, I propose the model of asymmetric signal of the probability of admission for girls and boys arising from grades. Data about transition from primary to selective schools in the Czech Republic shows that girls apply at significantly higher rates. I find that this difference also remains the same after controlling for probability of admission. Furthermore, test scores collected by an international testing...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleEssays on Early Tracking School Systemen_US
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-23
dc.description.departmentCERGEcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId164556
dc.contributor.refereeRivkin, Steven
dc.contributor.refereeFalch, Torberg
dc.identifier.aleph002094095
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Econometricsen_US
thesis.degree.disciplineEkonomie a ekonometriecs_CZ
thesis.degree.programEkonomie a ekonometriecs_CZ
thesis.degree.programEconomics and Econometricsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a ekonometriecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Econometricsen_US
uk.degree-program.csEkonomie a ekonometriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomics and Econometricsen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTato dizertace zkoumá školský systém rané selekce, a zabývá se vlivem přechodu, který obvykle nastává ve věku 10 let, na výsledky žáků. Navíc, jelikož tato raná selekce nastává v období změn v mozkovém vývoji, který je rozdílný mezi chlapci a děvčaty, všechny články zkoumají toto téma také z pohledu genderových nerovností. První kapitola je zaměřena na samotný proces selekce a zabývá se úlohou známek ve vysvětlení genderové nerovnosti v míře přihlášek na selektivní školu. Tato selekce je většinou prováděna na základě kognitivních schopností, které jsou signalizované žákům formou známek. Známky hrají důležitou roli v procesu přihlašování se, nicméně se značně liší mezi děvčaty a chlapci, a to i pokud mají stejné kognitivní dovednosti. V této kapitole navrhuji model asymetrického signálu pravděpodobnosti přijetí pro chlapce a děvčata, který vyvstává ze známek. Údaje z přechodu mezi primárním stupněm vzdělání a víceletými gymnázii v České Republice ukazují, že děvčata se hlásí ve významně větší míře. Tento rozdíl se nemění ani po zohlednění šancí jednotlivých žáků na přijetí. Zatímco výsledky testů z mezinárodního šetření nemají žádný vliv na genderový rozdíl v míře přihlašování se, známky tento rozdíl ve značné míře vysvětlují. Toto zjištění je v souladu s představou, že známky jsou signálem, který...cs_CZ
uk.abstract.enEssays on the Effects of Early School Tracking Miroslava Federičová Dissertation Abstract This dissertation studies the transition process of the early-tracking school system that usually occurs at the age of 10, and focuses on its effects on student academic achievement. Moreover, as this early selection occurs at the time of changes in brain development that is different for boys and girls, all chapters also examine the topics from the perspective of gender. Chapter 1 is focused on the selection process itself and studies the role of grades in explaining the gender difference in application rates to selective schools. This selection is provided mostly according to cognitive skills that are signalled to pupils in the form of grades. Although grades play a very important role in the application process, conditional on cognitive skills, grades differ substantially between girls and boys. In this chapter, I propose the model of asymmetric signal of the probability of admission for girls and boys arising from grades. Data about transition from primary to selective schools in the Czech Republic shows that girls apply at significantly higher rates. I find that this difference also remains the same after controlling for probability of admission. Furthermore, test scores collected by an international testing...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, CERGEcs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV