Show simple item record

Stimulation of joint attention in children aged 17-30 months with positive screening rate of autism using VIG method
dc.contributor.advisorVágnerová, Marie
dc.creatorStraussová, Romana
dc.date.accessioned2020-11-26T21:45:53Z
dc.date.available2020-11-26T21:45:53Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/82403
dc.description.abstractNÁZEV PRÁCE: Stimulace sdílené pozornosti u dětí s pozitivním screeningem autismu ve věku 17-30 měsíců za využití metody VTI TITLE: Stimulation of joint attention in children aged 17-30 months with positive screening rate of autism using VIG method. AUTHOR: Mgr. Romana Straussová DEPARTMENT: Special Education SUPERVISOR: prof. RNDr. PhDr. Marie Vágnerová, CSc. ABSTRACT: The subject of this dissertation is research of the impact of the modified VIG intervention method applied in 16 families with children with Autism Spectrum Disorder (ASD), the children being at the age of 17-30 months when entering the project. The intervention and subsequent monitoring of the development took place during the years 2011- 16. The aim of the study was to determine whether it is possible to positively influence the development of a child with autism without the use of intensive therapy guided by a professional, using only parent behavioral training and with the support of attachment behavior. The subjects of research evaluation were the degree of the child's development and the father's and mother's experience with parental roles in relation to the child's disability. The results were surprisingly positive. 38 % (6 children) stepped out of the clinical to nonclinical, 25 % still show the picture of developmental dysphasia, 5...en_US
dc.description.abstractNÁZEV PRÁCE: Stimulace sdílené pozornosti u dětí s pozitivním screeningem autismu ve věku 17-30 měsíců za využití metody VTI AUTOR: Mgr. Romana Straussová KATEDRA: speciální pedagogika ŠKOLITEL: prof. RNDr. PhDr. Marie Vágnerová, CSc. ABSTRAKT: Předmětem disertační práce je výzkum vlivu modifikované intervenční metody VTI aplikované v rodinách 16 dětí s poruchou autistického spektra (PAS) ve věku 17-30 měsíců při vstupu do projektu. Intervence a následné sledování vývoje probíhaly v průběhu let 2011-2016. Cílem práce bylo prokázat, zda je možné pozitivně ovlivnit vývoj dítěte s autismem bez využití intenzivní terapie vedené profesionálem, pouze za využití behaviorálního tréninku rodičů a na základě podpory attachmentového chování. Předmětem hodnocení výzkumu byl jak dosažený vývoj dítěte, tak prožívání rodičovské role otců i matek ve vztahu k postižení jejich dítěte. Výsledky výzkumu byly překvapivě pozitivní. 38 % (6 dětí) z klinického obrazu autismu vystoupilo, 25 % (4 děti) nadále spadalo do klinického obrazu vývojové dysfázie, 31 % (5 dětí) spadá do obrazu PAS, hraničního typu, s výrazným zlepšením v mnoha sledovaných oblastech. Pouze 1 dítě zůstalo i nadále plně v klinickém obrazu PAS. Míra rodičovské spokojenosti byla ovlivněna především osobnostními charakteristikami rodičů a jejich schopností...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleStimulace sdílené pozornosti u dětí s pozitivním screeningem autismu ve věku 17-30 měsíců za využití metody VTIcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-27
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId164374
dc.title.translatedStimulation of joint attention in children aged 17-30 months with positive screening rate of autism using VIG methoden_US
dc.contributor.refereePotměšil, Miloň
dc.contributor.refereeJelínková, Miroslava
dc.identifier.aleph002106451
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csNÁZEV PRÁCE: Stimulace sdílené pozornosti u dětí s pozitivním screeningem autismu ve věku 17-30 měsíců za využití metody VTI AUTOR: Mgr. Romana Straussová KATEDRA: speciální pedagogika ŠKOLITEL: prof. RNDr. PhDr. Marie Vágnerová, CSc. ABSTRAKT: Předmětem disertační práce je výzkum vlivu modifikované intervenční metody VTI aplikované v rodinách 16 dětí s poruchou autistického spektra (PAS) ve věku 17-30 měsíců při vstupu do projektu. Intervence a následné sledování vývoje probíhaly v průběhu let 2011-2016. Cílem práce bylo prokázat, zda je možné pozitivně ovlivnit vývoj dítěte s autismem bez využití intenzivní terapie vedené profesionálem, pouze za využití behaviorálního tréninku rodičů a na základě podpory attachmentového chování. Předmětem hodnocení výzkumu byl jak dosažený vývoj dítěte, tak prožívání rodičovské role otců i matek ve vztahu k postižení jejich dítěte. Výsledky výzkumu byly překvapivě pozitivní. 38 % (6 dětí) z klinického obrazu autismu vystoupilo, 25 % (4 děti) nadále spadalo do klinického obrazu vývojové dysfázie, 31 % (5 dětí) spadá do obrazu PAS, hraničního typu, s výrazným zlepšením v mnoha sledovaných oblastech. Pouze 1 dítě zůstalo i nadále plně v klinickém obrazu PAS. Míra rodičovské spokojenosti byla ovlivněna především osobnostními charakteristikami rodičů a jejich schopností...cs_CZ
uk.abstract.enNÁZEV PRÁCE: Stimulace sdílené pozornosti u dětí s pozitivním screeningem autismu ve věku 17-30 měsíců za využití metody VTI TITLE: Stimulation of joint attention in children aged 17-30 months with positive screening rate of autism using VIG method. AUTHOR: Mgr. Romana Straussová DEPARTMENT: Special Education SUPERVISOR: prof. RNDr. PhDr. Marie Vágnerová, CSc. ABSTRACT: The subject of this dissertation is research of the impact of the modified VIG intervention method applied in 16 families with children with Autism Spectrum Disorder (ASD), the children being at the age of 17-30 months when entering the project. The intervention and subsequent monitoring of the development took place during the years 2011- 16. The aim of the study was to determine whether it is possible to positively influence the development of a child with autism without the use of intensive therapy guided by a professional, using only parent behavioral training and with the support of attachment behavior. The subjects of research evaluation were the degree of the child's development and the father's and mother's experience with parental roles in relation to the child's disability. The results were surprisingly positive. 38 % (6 children) stepped out of the clinical to nonclinical, 25 % still show the picture of developmental dysphasia, 5...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV