Show simple item record

Influence of yoga on the attention of preschool children
dc.contributor.advisorEngelthalerová, Zdeňka
dc.creatorVolfová, Veronika
dc.date.accessioned2017-06-02T04:32:19Z
dc.date.available2017-06-02T04:32:19Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/82349
dc.description.abstractNÁZEV: Vliv jógy na pozornost dětí předškolního věku AUTOR: Bc. Veronika Volfová KATEDRA: Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. et. Mgr. Zdeňka Engelthalerová ABSTRAKT: Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda má pravidelné cvičení jógy u předškolních dětí pozitivní vliv na rozvoj jejich pozornosti. Práce je rozdělena na dvě části. Část teoretická se nejprve věnuje vymezení předškolního období a přibližuje zásady, účinky a smysl jógového cvičení. V této části je dále vysvětlen pojem pozornost, možnosti jejího ovlivňování a uvádí výsledky již provedených výzkumů v této oblasti. Praktická část přináší výsledky kvantitativního výzkumného šetření, jež zjišťovalo vztah mezi cvičením jógy a pozorností dítěte. Výzkum probíhal formou experimentu, tedy za účasti experimentální skupiny, ve které bylo intervenováno cvičení jógy a skupiny kontrolní, kde se cvičení neuskutečnilo. Úroveň pozornosti dětí z obou skupin byla zjišťována pomocí aplikace dvou testů pozornosti před zahájením cvičebního celku i po něm. Ačkoli ke zlepšení úrovně pozornosti došlo u obou skupin, výsledky výzkumu vykazují výraznější zlepšení u skupiny experimentální. KLÍČOVÁ SLOVA: Jóga - Dítě předškolního věku - Pozornost - Koncentrace - Experiment - Pohyb - Zdravícs_CZ
dc.description.abstractTITLE: Influence of yoga on the attention of preschool children AUTHOR: Bc. Veronika Volfová DEPARTMENT: Department of Physical Education SUPERVISOR: Mgr. et. Mgr. Zdeňka Engelthalerová ABSTRACT: This thesis aims to determine whether regular yoga exercises of preschool children influence the progress of their attention positively. The thesis is divided in two parts. The theoretical part starts with the definition of preschool age and the introduction of the principles, effects, and meaning of yoga exercises. Further, it explains the term attention and states options of its influencing and outcomes of already performed research in this area. The practical part offers the results of quantitative research that observed the relationship between yoga exercises and children's attention. The research had the form of an experiment, i.e. with the collaboration of an experimental group, which participated in yoga exercises, and a control group with no yoga exercises. The attention level of children from both groups was determined by means of two attention tests both before the exercise set and afterwards. Although the attention level has improved with both groups, the research results show a more distinctive improvement with the experimental group. KEYWORDS: Yoga - Preschool child - Attention - Concentration -...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectJóga - Dítě předškolního věku - Pozornost - Koncentrace - Experiment - Pohyb - Zdravícs_CZ
dc.subjectYoga - Preschool child - Attention - Concentration - Experiment - Movement - Healthen_US
dc.titleVliv jógy na pozornost dětí předškolního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-23
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId161436
dc.title.translatedInfluence of yoga on the attention of preschool childrenen_US
dc.contributor.refereeDvořáková, Hana
dc.identifier.aleph002089293
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNÁZEV: Vliv jógy na pozornost dětí předškolního věku AUTOR: Bc. Veronika Volfová KATEDRA: Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. et. Mgr. Zdeňka Engelthalerová ABSTRAKT: Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda má pravidelné cvičení jógy u předškolních dětí pozitivní vliv na rozvoj jejich pozornosti. Práce je rozdělena na dvě části. Část teoretická se nejprve věnuje vymezení předškolního období a přibližuje zásady, účinky a smysl jógového cvičení. V této části je dále vysvětlen pojem pozornost, možnosti jejího ovlivňování a uvádí výsledky již provedených výzkumů v této oblasti. Praktická část přináší výsledky kvantitativního výzkumného šetření, jež zjišťovalo vztah mezi cvičením jógy a pozorností dítěte. Výzkum probíhal formou experimentu, tedy za účasti experimentální skupiny, ve které bylo intervenováno cvičení jógy a skupiny kontrolní, kde se cvičení neuskutečnilo. Úroveň pozornosti dětí z obou skupin byla zjišťována pomocí aplikace dvou testů pozornosti před zahájením cvičebního celku i po něm. Ačkoli ke zlepšení úrovně pozornosti došlo u obou skupin, výsledky výzkumu vykazují výraznější zlepšení u skupiny experimentální. KLÍČOVÁ SLOVA: Jóga - Dítě předškolního věku - Pozornost - Koncentrace - Experiment - Pohyb - Zdravícs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Influence of yoga on the attention of preschool children AUTHOR: Bc. Veronika Volfová DEPARTMENT: Department of Physical Education SUPERVISOR: Mgr. et. Mgr. Zdeňka Engelthalerová ABSTRACT: This thesis aims to determine whether regular yoga exercises of preschool children influence the progress of their attention positively. The thesis is divided in two parts. The theoretical part starts with the definition of preschool age and the introduction of the principles, effects, and meaning of yoga exercises. Further, it explains the term attention and states options of its influencing and outcomes of already performed research in this area. The practical part offers the results of quantitative research that observed the relationship between yoga exercises and children's attention. The research had the form of an experiment, i.e. with the collaboration of an experimental group, which participated in yoga exercises, and a control group with no yoga exercises. The attention level of children from both groups was determined by means of two attention tests both before the exercise set and afterwards. Although the attention level has improved with both groups, the research results show a more distinctive improvement with the experimental group. KEYWORDS: Yoga - Preschool child - Attention - Concentration -...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV