Show simple item record

The impact of poverty and social exclusion in schooling and education of children and adolescents
dc.contributor.advisorBurešová, Karolína
dc.creatorFelgrová, Alžběta
dc.date.accessioned2017-06-02T04:28:31Z
dc.date.available2017-06-02T04:28:31Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/82331
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává v teoreticko-empirické rovině o chudobě a sociálním vyloučení v kontextu vzdělávání. Teoretická část práce se zabývá teoretickým shrnutím chudoby a sociálního vyloučení. Vymezuje základní definice, koncepty a příčiny jejich vzniku. Práce dále pojednává o rizicích v kontextu vzdělávání, věnuje se vládní strategii, vzdělávací politice a institucím v České republice. Popisuje situaci na území České republiky a zaměřuje detailní pohled na demografický vývoj okresu Praha-západ. Cílem práce je zjistit, jak sociální pracovníci Městského Úřadu Černošice reflektují chudobu a sociální vyloučení a zdali má chudoba a sociální vyloučení vliv na školní výsledky. V rámci empirické části byl realizován kvalitativní výzkum založený na rozhovorech se sociálními pracovníky. Obsah rozhovorů vychází z obsahové analýzy témat v teoretické části práce. Klíčová slova: chudoba, sociální vyloučení, ochrana dětí, rovný přístup ke vzdělávání, rizikové chování, vzdělávací politika okres Praha-západcs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the topic of poverty and social exclusion in the context of education on the theoretical and empirical level. The theoretical part of the thesis concentrates on summary of poverty and social exclusion. It specifies the fundamental definitions, concepts and causes of its formation. Further, the thesis deals with the risks in the context of education, concentrates on government strategies, educational policy and institutions in the Czech Republic. Also, it describes the situation in the Czech Republic and concentrates on the demographic development of the Praha- západ county. The aim of the thesis is to find out how the social workers of Městský Úřad Černošice reflect poverty and social exclusion and whether it has any influence on school results. As far as the empirical part of the thesis is concerned, it contains qualitative research based on interviews with the social workers. The content of the interviews is based on the content analysis of the topics in the theoretical part of the thesis. Key words: poverty, social exclusion, child protection, equal access to education, risk behavior, education policy, district Prague-westen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectchudobacs_CZ
dc.subjectsociální vyloučenícs_CZ
dc.subjectochrana dětícs_CZ
dc.subjectrovný přístup ke vzdělávánícs_CZ
dc.subjectrizikové chovánícs_CZ
dc.subjectvzdělávací politika okres Praha-západcs_CZ
dc.subjectpovertyen_US
dc.subjectsocial exclusionen_US
dc.subjectchild protectionen_US
dc.subjectequal access to educationen_US
dc.subjectrisk behavioren_US
dc.subjecteducation policyen_US
dc.subjectdistrict Prague-westen_US
dc.titleDopady chudoby a sociálního vyloučení na vzdělávání a výchovu dětí a dospívajícíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-24
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId148993
dc.title.translatedThe impact of poverty and social exclusion in schooling and education of children and adolescentsen_US
dc.contributor.refereeSedláčková, Daniela
dc.identifier.aleph002095606
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce pojednává v teoreticko-empirické rovině o chudobě a sociálním vyloučení v kontextu vzdělávání. Teoretická část práce se zabývá teoretickým shrnutím chudoby a sociálního vyloučení. Vymezuje základní definice, koncepty a příčiny jejich vzniku. Práce dále pojednává o rizicích v kontextu vzdělávání, věnuje se vládní strategii, vzdělávací politice a institucím v České republice. Popisuje situaci na území České republiky a zaměřuje detailní pohled na demografický vývoj okresu Praha-západ. Cílem práce je zjistit, jak sociální pracovníci Městského Úřadu Černošice reflektují chudobu a sociální vyloučení a zdali má chudoba a sociální vyloučení vliv na školní výsledky. V rámci empirické části byl realizován kvalitativní výzkum založený na rozhovorech se sociálními pracovníky. Obsah rozhovorů vychází z obsahové analýzy témat v teoretické části práce. Klíčová slova: chudoba, sociální vyloučení, ochrana dětí, rovný přístup ke vzdělávání, rizikové chování, vzdělávací politika okres Praha-západcs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the topic of poverty and social exclusion in the context of education on the theoretical and empirical level. The theoretical part of the thesis concentrates on summary of poverty and social exclusion. It specifies the fundamental definitions, concepts and causes of its formation. Further, the thesis deals with the risks in the context of education, concentrates on government strategies, educational policy and institutions in the Czech Republic. Also, it describes the situation in the Czech Republic and concentrates on the demographic development of the Praha- západ county. The aim of the thesis is to find out how the social workers of Městský Úřad Černošice reflect poverty and social exclusion and whether it has any influence on school results. As far as the empirical part of the thesis is concerned, it contains qualitative research based on interviews with the social workers. The content of the interviews is based on the content analysis of the topics in the theoretical part of the thesis. Key words: poverty, social exclusion, child protection, equal access to education, risk behavior, education policy, district Prague-westen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV