Show simple item record

Personality and social education and its influence on the classroom climate
dc.contributor.advisorKrčmářová, Tereza
dc.creatorUlvrová, Renata
dc.date.accessioned2017-06-02T04:26:05Z
dc.date.available2017-06-02T04:26:05Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/82318
dc.description.abstractPráce se zaměřuje na téma klimatu školní třídy a jeho zlepšování pomocí metod osobnostní a sociální výchovy v konkrétní třídě, kde autorka působí jako třídní učitelka. Teoretická část se zabývá třídním klimatem a jeho charakteristikou. Popisuje, co ovlivňuje, jakými metodami se dá zkoumat a čím je ovlivňováno. V praktické části autorka využívá metody akčního učitelského výzkumu ke zkoumání klimatu ve své třídě a věnuje se také vlastní sebereflexi z pohledu začínajícího učitele. V průběhu jednoho školního roku průběžně monitoruje klima ve třídě primární školy a stanovuje nejefektivnější cesty k jeho zlepšení. Výsledky výzkumu ukazují, že metody osobnostní a sociální výchovy mají na klima třídy větší vliv, pokud jsou realizovány nenucenou a přirozenou formou. KLÍČOVÁ SLOVA: Klima třídy, akční učitelský výzkum, začínající učitel, sociální dovednosti, sebereflexe, Začít spolu, osobnostní a sociální výchova, spolupráce, vztahy, prepuberta, problémový žák, metoda.cs_CZ
dc.description.abstractThis work is focused on the topic of school class climate and its enhancement by the methods of personality and social education in a concrete class where the author is working as a teacher. The theoretical part is dedicated to the class climate and its characteristics. It describes what influences, by which methods it can be investigated and what can it be influenced by. In the practical part the author uses the methods of the teacher's active research to investigate the climate in her own class and also self-reflexively examines herself from the view of the beginning teacher. During the time period of one school year continually monitors the climate in her class and states the most effective ways towards improvement. The results of the research show that the methods of personality and social education have an influence to the class climate if they are used in a natural and casual manner. KEY WORDS: Class climate, teacher's active research, beginning teacher, social skills, self - reflection, begin together, personality and social education, cooperation, relations, pre - puberty, problematic pupil, method.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectKlima třídycs_CZ
dc.subjectakční učitelský výzkumcs_CZ
dc.subjectzačínající učitelcs_CZ
dc.subjectsociální dovednostics_CZ
dc.subjectsebereflexecs_CZ
dc.subjectZačít spolucs_CZ
dc.subjectosobnostní a sociální výchovacs_CZ
dc.subjectspoluprácecs_CZ
dc.subjectvztahycs_CZ
dc.subjectprepubertacs_CZ
dc.subjectproblémový žákcs_CZ
dc.subjectmetodacs_CZ
dc.subjectClass climateen_US
dc.subjectteacher's active researchen_US
dc.subjectbeginning teacheren_US
dc.subjectsocial skillsen_US
dc.subjectself - reflectionen_US
dc.subjectbegin togetheren_US
dc.subjectpersonality and social educationen_US
dc.subjectcooperationen_US
dc.subjectrelationsen_US
dc.subjectpre - pubertyen_US
dc.subjectproblematic pupilen_US
dc.subjectmethoden_US
dc.titleOsobnostní a sociální výchova a její vliv na klima třídycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-18
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId160155
dc.title.translatedPersonality and social education and its influence on the classroom climateen_US
dc.contributor.refereeKargerová, Jana
dc.identifier.aleph002088681
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zaměřuje na téma klimatu školní třídy a jeho zlepšování pomocí metod osobnostní a sociální výchovy v konkrétní třídě, kde autorka působí jako třídní učitelka. Teoretická část se zabývá třídním klimatem a jeho charakteristikou. Popisuje, co ovlivňuje, jakými metodami se dá zkoumat a čím je ovlivňováno. V praktické části autorka využívá metody akčního učitelského výzkumu ke zkoumání klimatu ve své třídě a věnuje se také vlastní sebereflexi z pohledu začínajícího učitele. V průběhu jednoho školního roku průběžně monitoruje klima ve třídě primární školy a stanovuje nejefektivnější cesty k jeho zlepšení. Výsledky výzkumu ukazují, že metody osobnostní a sociální výchovy mají na klima třídy větší vliv, pokud jsou realizovány nenucenou a přirozenou formou. KLÍČOVÁ SLOVA: Klima třídy, akční učitelský výzkum, začínající učitel, sociální dovednosti, sebereflexe, Začít spolu, osobnostní a sociální výchova, spolupráce, vztahy, prepuberta, problémový žák, metoda.cs_CZ
uk.abstract.enThis work is focused on the topic of school class climate and its enhancement by the methods of personality and social education in a concrete class where the author is working as a teacher. The theoretical part is dedicated to the class climate and its characteristics. It describes what influences, by which methods it can be investigated and what can it be influenced by. In the practical part the author uses the methods of the teacher's active research to investigate the climate in her own class and also self-reflexively examines herself from the view of the beginning teacher. During the time period of one school year continually monitors the climate in her class and states the most effective ways towards improvement. The results of the research show that the methods of personality and social education have an influence to the class climate if they are used in a natural and casual manner. KEY WORDS: Class climate, teacher's active research, beginning teacher, social skills, self - reflection, begin together, personality and social education, cooperation, relations, pre - puberty, problematic pupil, method.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV