Show simple item record

Support of the beginning directors of kindergartens from 1990 to present
dc.contributor.advisorDvořáková, Miroslava
dc.creatorStřechová, Jarmila
dc.date.accessioned2017-06-02T04:25:34Z
dc.date.available2017-06-02T04:25:34Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/82316
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce podává informace o problematice podpory začínajícím ředitelům mateřských škol. Zabývá se proměnami této podpory v období od roku 1990 po současnost. Cílem diplomové práce je zjistit názory ředitelů škol preprimárního vzdělávání v Praze na podporu při jejich nástupu do funkce ze strany státu, zřizovatele, středního managementu, bývalého ředitele, ostatních kolegů a vzdělávacích institucí. Teoretická část diplomové práce představuje základní pojmy, které se týkají manažerských funkcí ředitele školy, jeho kompetencí a historického vývoje funkce ředitele mateřské školy v kontextu s podporou při jeho nástupu do funkce. Upozorňuje na nutnost vnější podpory ředitelů škol na jejich profesní dráze, a to především v období jejich začátků. Empirická část práce vychází ze studia odborné literatury a z výsledků dotazníkového šetření. Vyhodnocuje zkušenosti ředitelů v etapě začátků jejich kariéry ředitele. Hodnotí kvalitu pomoci, upozorňuje na chybějící články subvence. Autorka v diplomové práci navrhuje opatření, která by zkvalitnila úroveň podpory pro začínající ředitele mateřských škol. Úspěchem této práce by byla skutečnost, kdyby její závěry přispěly k dalšímu rozsáhlejšímu výzkumu, například ke srovnání podpory začínajících ředitelů mateřských škol v různých lokalitách a tím...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis provides information on the subject of supporting beginning kindergarten headmasters. It deals with the changes of this support from 1990 until the present. The objective of this diploma thesis is to find out the opinions of the headmasters of pre-primary education schools in Prague concerning the support provided by the state, school authority, middle management, the previous headmaster, other colleagues and educational institutions upon taking up their the post. The theoretical part introduces the basic terms connected with the headmaster's managerial functions and competences as well as with the historical development of the kindergarten headmaster's function in relation to the support received upon taking up their post. It points out the necessity of external support of headmasters during their career, especially in its beginning. The empirical part of the thesis is based on studying specialised literature and on survey results. It assesses the headmasters' experience at the beginning of their careers as headmasters. It evaluates the quality of assistance provided and points out the missing links of subvention. The author suggests taking such measures that increase the quality of the assistance received by beginning kindergarten headmasters. The success of this thesis would...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectŘeditel školycs_CZ
dc.subjectkompetencecs_CZ
dc.subjectprofesní rolecs_CZ
dc.subjectmanažerské funkcecs_CZ
dc.subjectpodporacs_CZ
dc.subjectpreprimární vzdělávánícs_CZ
dc.subjectDirectoren_US
dc.subjectcompetenceen_US
dc.subjectprofessional roleen_US
dc.subjectmanagement functionen_US
dc.subjectsupporten_US
dc.subjectpre-primary educationen_US
dc.titlePodpora začínajících ředitelů mateřských škol od roku 1990 po současnostcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-20
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId173239
dc.title.translatedSupport of the beginning directors of kindergartens from 1990 to presenten_US
dc.contributor.refereeTrojan, Václav
dc.identifier.aleph002089134
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce podává informace o problematice podpory začínajícím ředitelům mateřských škol. Zabývá se proměnami této podpory v období od roku 1990 po současnost. Cílem diplomové práce je zjistit názory ředitelů škol preprimárního vzdělávání v Praze na podporu při jejich nástupu do funkce ze strany státu, zřizovatele, středního managementu, bývalého ředitele, ostatních kolegů a vzdělávacích institucí. Teoretická část diplomové práce představuje základní pojmy, které se týkají manažerských funkcí ředitele školy, jeho kompetencí a historického vývoje funkce ředitele mateřské školy v kontextu s podporou při jeho nástupu do funkce. Upozorňuje na nutnost vnější podpory ředitelů škol na jejich profesní dráze, a to především v období jejich začátků. Empirická část práce vychází ze studia odborné literatury a z výsledků dotazníkového šetření. Vyhodnocuje zkušenosti ředitelů v etapě začátků jejich kariéry ředitele. Hodnotí kvalitu pomoci, upozorňuje na chybějící články subvence. Autorka v diplomové práci navrhuje opatření, která by zkvalitnila úroveň podpory pro začínající ředitele mateřských škol. Úspěchem této práce by byla skutečnost, kdyby její závěry přispěly k dalšímu rozsáhlejšímu výzkumu, například ke srovnání podpory začínajících ředitelů mateřských škol v různých lokalitách a tím...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis provides information on the subject of supporting beginning kindergarten headmasters. It deals with the changes of this support from 1990 until the present. The objective of this diploma thesis is to find out the opinions of the headmasters of pre-primary education schools in Prague concerning the support provided by the state, school authority, middle management, the previous headmaster, other colleagues and educational institutions upon taking up their the post. The theoretical part introduces the basic terms connected with the headmaster's managerial functions and competences as well as with the historical development of the kindergarten headmaster's function in relation to the support received upon taking up their post. It points out the necessity of external support of headmasters during their career, especially in its beginning. The empirical part of the thesis is based on studying specialised literature and on survey results. It assesses the headmasters' experience at the beginning of their careers as headmasters. It evaluates the quality of assistance provided and points out the missing links of subvention. The author suggests taking such measures that increase the quality of the assistance received by beginning kindergarten headmasters. The success of this thesis would...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV