Show simple item record

Perception of Family by Students of a Selected Secondary School
dc.contributor.advisorHanušová, Jaroslava
dc.creatorLedvinová, Jarmila
dc.date.accessioned2017-06-02T04:23:56Z
dc.date.available2017-06-02T04:23:56Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/82310
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou rodiny a jejího vnímání žáky střední školy. Teoretická část pojednává o rodině z několika hledisek posuzování. Úvodní kapitola je zaměřena na vybrané mezníky vývoje rodiny obecně. Podstatou další kapitoly je samotná definice rodiny, jak ji řeší české právo, sociologie a psychologie. Rodina nenabývá vždy stejné podoby, proto je v této části uveden také přehled typů rodin. Rodina má zásadní vliv na vývoj dítěte a této problematice je věnována čtvrtá kapitola. Součástí vývoje dítěte jsou hlavně jeho potřeby a také funkčnost rodiny samotné. Dále je proto práce zaměřena na péči o dítě obecně. Není pravidlem, že je dítě vychováváno vždy v rodině, proto je věnována pozornost také náhradní péči, ať už rodinné či ústavní. Praktická část práce je založena na rozhovorech s deseti respondenty a na zkoumání jejich názorů na rodinu, ať už současnou, budoucí či ideální. Vnímání rodiny je velice subjektivní a ovlivňují ho vztahy v rodině a její momentální struktura. Představa o ideální rodině je silně ovlivněna její prezentací v médiích. V pohledu na budoucí rodinu hraje svou roli i finanční zajištění a u chlapců také názor jejich přítelkyň. Zpracovaná problematika v sobě v rámci školy nabízí další nepřeberné množství možností využití. Závěrečná část práce obsahuje návrh a...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the issues of family and its perception by secondary school students. The theoretical part concerns family from several points of view. The introductory chapter is focused on selected milestones of the development of family in general. The substance of the next chapter is the very definition of family - how it is dealt with by Czech law, sociology and psychology. Family does not always acquire the same form, therefore in this part, there is also presented an overview of family models. Family has an essential influence on the development of a child and this problem is discussed in the fourth chapter. A part of a child's development are mainly its needs and also the functionality of family itself. That is why the thesis is furthermore focused on child wellfare in general. A child is not always brought up in a family, therefore attention is paid also to substitute care, whether family or institutional. The practical part of the thesis is based on interviews with ten respondents and on research of their opinions of family, whether present, future or ideal. The perception of family is very subjective and it is influenced by family relationships and its present structure. The idea of an ideal family is strongly influenced by its presentation in media. In the view of a...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectideální rodinacs_CZ
dc.subjectbudoucí rodinacs_CZ
dc.subjectadolescencecs_CZ
dc.subjectpéče o dítěcs_CZ
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectideal familyen_US
dc.subjectfuture familyen_US
dc.subjectadolescenceen_US
dc.subjectchild welfareen_US
dc.titleVnímání rodiny u žáků vybrané střední školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-16
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId161862
dc.title.translatedPerception of Family by Students of a Selected Secondary Schoolen_US
dc.contributor.refereeKučírek, Jiří
dc.identifier.aleph002088117
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou rodiny a jejího vnímání žáky střední školy. Teoretická část pojednává o rodině z několika hledisek posuzování. Úvodní kapitola je zaměřena na vybrané mezníky vývoje rodiny obecně. Podstatou další kapitoly je samotná definice rodiny, jak ji řeší české právo, sociologie a psychologie. Rodina nenabývá vždy stejné podoby, proto je v této části uveden také přehled typů rodin. Rodina má zásadní vliv na vývoj dítěte a této problematice je věnována čtvrtá kapitola. Součástí vývoje dítěte jsou hlavně jeho potřeby a také funkčnost rodiny samotné. Dále je proto práce zaměřena na péči o dítě obecně. Není pravidlem, že je dítě vychováváno vždy v rodině, proto je věnována pozornost také náhradní péči, ať už rodinné či ústavní. Praktická část práce je založena na rozhovorech s deseti respondenty a na zkoumání jejich názorů na rodinu, ať už současnou, budoucí či ideální. Vnímání rodiny je velice subjektivní a ovlivňují ho vztahy v rodině a její momentální struktura. Představa o ideální rodině je silně ovlivněna její prezentací v médiích. V pohledu na budoucí rodinu hraje svou roli i finanční zajištění a u chlapců také názor jejich přítelkyň. Zpracovaná problematika v sobě v rámci školy nabízí další nepřeberné množství možností využití. Závěrečná část práce obsahuje návrh a...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the issues of family and its perception by secondary school students. The theoretical part concerns family from several points of view. The introductory chapter is focused on selected milestones of the development of family in general. The substance of the next chapter is the very definition of family - how it is dealt with by Czech law, sociology and psychology. Family does not always acquire the same form, therefore in this part, there is also presented an overview of family models. Family has an essential influence on the development of a child and this problem is discussed in the fourth chapter. A part of a child's development are mainly its needs and also the functionality of family itself. That is why the thesis is furthermore focused on child wellfare in general. A child is not always brought up in a family, therefore attention is paid also to substitute care, whether family or institutional. The practical part of the thesis is based on interviews with ten respondents and on research of their opinions of family, whether present, future or ideal. The perception of family is very subjective and it is influenced by family relationships and its present structure. The idea of an ideal family is strongly influenced by its presentation in media. In the view of a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV