Zobrazit minimální záznam

Body posture evaluation in students of 3rd and 4th grade of elementary school and its assessment
dc.contributor.advisorBunc, Václav
dc.creatorTauchman, Lukáš
dc.date.accessioned2017-06-02T04:22:39Z
dc.date.available2017-06-02T04:22:39Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/82305
dc.description.abstractNázev: Zhodnocení držení těla žáků 3. a 4. třídy základní školy a možnosti jeho ovlivnění Cíle: Hlavním cílem této práce je zhodnotit držení těla žáků 3. a 4. třídy základní školy. Posoudit vliv intervenčního programu na držení těla žáků a dále diskutovat možnosti, jak lze držení těla ovlivnit. Metody: V této práci byl k hodnocení držení těla žáků zvolen experiment s prvky kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Výsledky: K hodnocení držení těla byl použit Mathiasův test, hodnocení podle Jaroše a Lomíčka a měření krční a bederní lordózy. Mathiasův test ukázal, že dobré držení těla má pouze 14 žáků (16,9 %), 69 žáků (83,1 %) má vadné držení těla. Podle hodnocení Jaroše a Lomíčka bylo zjištěno, že nejhůře hodnocenou oblastí těla je držení hlavy a krku a nejlépe vychází hodnocení hrudníku. Z hlediska držení těla vyšlo v pretestu 27 žáků (32,6 %) s dobrým držením těla, 54 žáků (65 %) s vadným držením těla a 2 žáci (2,4 %) s velmi špatným držením těla. V posttestu mělo 36 žáků (43,4 %) dobré držení těla a 47 žáků (56,6 %) vadné držení těla. Velmi špatné držení těla nebylo v posttestu zaznamenáno. Měření krční lordózy v pretestu ukázalo v normě (fyziologické rozmezí) 10 žáků (12 %) a v posttestu 12 žáků (14,5 %). Bederní lordóza byla v pretestu v normě, kterou je míněna fyziologická hodnota, u 28 žáků...cs_CZ
dc.description.abstractObjectives: The objective of this thesis is to evaluate body posture in students of 3rd and 4th grade of elementary school, to assess the impact of the intervention programme and to discuss further ways how the body posture can be affected. Methods: The body posture evaluation was performed through an experiment with elements of qualitative and quantitative research. Results: The body posture evaluation was performed using three selected tests: Mathias test, evaluation by Jaros and Lomička and measurement of the cervical and lumbar lordosis. Mathias test showed good posture results in only 14 students (16.9%), 69 students (83.1%) had poor posture. According to Jaroš and Lomíček, the head and neck were found to be the worst scoring areas, while the best scoring area of the body was found to be the chest. In terms of posture, the pretest revealed 27 students (32.6%) to have good posture, 54 students (65%) bad posture and 2 students (2.4%) were found to have very poor posture. The posttest revealed 36 students (43.4%) to have good posture and 47 students (56.6%) poor posture. Very bad posture was not found in posttest. Measurement of cervical lordosis was within the normal range for 10 (12%) students in testing (pretest) and for 12 students (14.5%) in the posttest. Lumbar lordosis testing was also in...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectživotní stylcs_CZ
dc.subjectdržení tělacs_CZ
dc.subjectdysbalancecs_CZ
dc.subjectintervenční programcs_CZ
dc.subjectlifestyleen_US
dc.subjectbody postureen_US
dc.subjectdysbalanceen_US
dc.subjectintervention programmeen_US
dc.titleZhodnocení držení těla žáků 3. a 4. třídy základní školy a možnosti jeho ovlivněnícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-05
dc.description.departmentLaboratoř sportovní motorikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId147945
dc.title.translatedBody posture evaluation in students of 3rd and 4th grade of elementary school and its assessmenten_US
dc.contributor.refereeLevitová, Andrea
dc.identifier.aleph002086786
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Laboratoř sportovní motorikycs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev: Zhodnocení držení těla žáků 3. a 4. třídy základní školy a možnosti jeho ovlivnění Cíle: Hlavním cílem této práce je zhodnotit držení těla žáků 3. a 4. třídy základní školy. Posoudit vliv intervenčního programu na držení těla žáků a dále diskutovat možnosti, jak lze držení těla ovlivnit. Metody: V této práci byl k hodnocení držení těla žáků zvolen experiment s prvky kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Výsledky: K hodnocení držení těla byl použit Mathiasův test, hodnocení podle Jaroše a Lomíčka a měření krční a bederní lordózy. Mathiasův test ukázal, že dobré držení těla má pouze 14 žáků (16,9 %), 69 žáků (83,1 %) má vadné držení těla. Podle hodnocení Jaroše a Lomíčka bylo zjištěno, že nejhůře hodnocenou oblastí těla je držení hlavy a krku a nejlépe vychází hodnocení hrudníku. Z hlediska držení těla vyšlo v pretestu 27 žáků (32,6 %) s dobrým držením těla, 54 žáků (65 %) s vadným držením těla a 2 žáci (2,4 %) s velmi špatným držením těla. V posttestu mělo 36 žáků (43,4 %) dobré držení těla a 47 žáků (56,6 %) vadné držení těla. Velmi špatné držení těla nebylo v posttestu zaznamenáno. Měření krční lordózy v pretestu ukázalo v normě (fyziologické rozmezí) 10 žáků (12 %) a v posttestu 12 žáků (14,5 %). Bederní lordóza byla v pretestu v normě, kterou je míněna fyziologická hodnota, u 28 žáků...cs_CZ
uk.abstract.enObjectives: The objective of this thesis is to evaluate body posture in students of 3rd and 4th grade of elementary school, to assess the impact of the intervention programme and to discuss further ways how the body posture can be affected. Methods: The body posture evaluation was performed through an experiment with elements of qualitative and quantitative research. Results: The body posture evaluation was performed using three selected tests: Mathias test, evaluation by Jaros and Lomička and measurement of the cervical and lumbar lordosis. Mathias test showed good posture results in only 14 students (16.9%), 69 students (83.1%) had poor posture. According to Jaroš and Lomíček, the head and neck were found to be the worst scoring areas, while the best scoring area of the body was found to be the chest. In terms of posture, the pretest revealed 27 students (32.6%) to have good posture, 54 students (65%) bad posture and 2 students (2.4%) were found to have very poor posture. The posttest revealed 36 students (43.4%) to have good posture and 47 students (56.6%) poor posture. Very bad posture was not found in posttest. Measurement of cervical lordosis was within the normal range for 10 (12%) students in testing (pretest) and for 12 students (14.5%) in the posttest. Lumbar lordosis testing was also in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Laboratoř sportovní motorikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020867860106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV