Show simple item record

Selected Vertebrate Species of the Jizera Mountains in Inquiry Based Science Education at Primary and Secondary Schools
dc.contributor.advisorAndreska, Jan
dc.creatorKršková, Adéla
dc.date.accessioned2017-06-02T04:22:28Z
dc.date.available2017-06-02T04:22:28Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/82304
dc.description.abstractPráce má dvě části, a to teoretickou, zahrnující samostatnou kapitolu o Jizerských horách jako celku s uvedením jejich geologické stavby, klimatu, botanického i zoologického složení a tří osobností, které jsou s Jizerskými horami spojovány, a část praktickou. V první kapitole jsou v deseti podkapitolách vytipováni obratlovci běžně obývající Jizerské hory, kteří by mohli být zařazeni do výuky přírodopisu sedmé a osmé třídy základní školy nebo biologie nižších ročníků víceletých gymnázií či zoologie gymnázií. V další kapitole jsou zmíněné naučné stezky, které jsou později v praktické části navrhovány jako obohacující prvky zoologických exkurzí, které v rámci chráněné krajinné oblasti musí být vedeny po vyznačených cestách. Své místo v práci má i kapitola o ptačí oblasti Jizerských hor, která byla vymezena díky tetřívku obecnému a sýci rousnému. V předposlední kapitole teoretické části jsou uvedena vybraná střediska ekologické výchovy, případně organizace, které pro školy pořádají programy zaměřené na obratlovce, dále je zde zmíněno zařazení výuky přírodopisu v základních školách a je zdůrazněn uskutečněný průzkum, který spočíval ve zjištění učebnic, které se na základních školách v okolí Jablonce nad Nisou používají. V závěru má své místo zařazení výuky biologie na gymnáziích s přihlédnutím k...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis consists of two main parts: a theoretical one which includes a separate chapter about the Jizera Mountains as a whole, introducing their geological structure, climate, botanical and zoological species and three public figures connected with the Jizera Mountains. The second part is a practical one. The first chapter which is divided into ten sub-chapters, introduces typical vertebrates, especially those which can be included in education at primary schools and grammar schools. The next chapter mentions nature trails which are later suggested as enriching elements in zoological excursions. These must follow the official paths within the nature conservation area. Certain thought in this thesis is also given to the SPA (Special Protection Area) established to protect the black grouse and the boreal owl. The last but one chapter involves selected centres of ecological education and other organisations organising programmes focused on vertebrates. Then there is classification of primary and secondary education with emphasizing a short survey of which biology textbooks are used at primary schools around Jablonec nad Nisou. Education at secondary schools is supplemented with international researches called PISA and TIMSS serving as a base for the last chapter, which is about enquiry based...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectJizerské horycs_CZ
dc.subjectobratlovcics_CZ
dc.subjectbadatelsky orientovaná výuka v přírodních vědáchcs_CZ
dc.subjectBOVcs_CZ
dc.subjectnaučné stezkycs_CZ
dc.subjectstopy zvířatcs_CZ
dc.subjectrybí přechodycs_CZ
dc.subjectthe Jizera Mountainsen_US
dc.subjectvertebratesen_US
dc.subjectinquiry based science educationen_US
dc.subjectIBSEen_US
dc.subjectnature trailsen_US
dc.subjectanimal marksen_US
dc.subjectfootprintsen_US
dc.subjectfish crossingen_US
dc.subjectfrog crossingen_US
dc.titleVybraní obratlovci Jizerských hor v badatelsky orientované výuce zoologie na základních a středních školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-23
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId162747
dc.title.translatedSelected Vertebrate Species of the Jizera Mountains in Inquiry Based Science Education at Primary and Secondary Schoolsen_US
dc.contributor.refereeHanel, Lubomír
dc.identifier.aleph002089289
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce má dvě části, a to teoretickou, zahrnující samostatnou kapitolu o Jizerských horách jako celku s uvedením jejich geologické stavby, klimatu, botanického i zoologického složení a tří osobností, které jsou s Jizerskými horami spojovány, a část praktickou. V první kapitole jsou v deseti podkapitolách vytipováni obratlovci běžně obývající Jizerské hory, kteří by mohli být zařazeni do výuky přírodopisu sedmé a osmé třídy základní školy nebo biologie nižších ročníků víceletých gymnázií či zoologie gymnázií. V další kapitole jsou zmíněné naučné stezky, které jsou později v praktické části navrhovány jako obohacující prvky zoologických exkurzí, které v rámci chráněné krajinné oblasti musí být vedeny po vyznačených cestách. Své místo v práci má i kapitola o ptačí oblasti Jizerských hor, která byla vymezena díky tetřívku obecnému a sýci rousnému. V předposlední kapitole teoretické části jsou uvedena vybraná střediska ekologické výchovy, případně organizace, které pro školy pořádají programy zaměřené na obratlovce, dále je zde zmíněno zařazení výuky přírodopisu v základních školách a je zdůrazněn uskutečněný průzkum, který spočíval ve zjištění učebnic, které se na základních školách v okolí Jablonce nad Nisou používají. V závěru má své místo zařazení výuky biologie na gymnáziích s přihlédnutím k...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis consists of two main parts: a theoretical one which includes a separate chapter about the Jizera Mountains as a whole, introducing their geological structure, climate, botanical and zoological species and three public figures connected with the Jizera Mountains. The second part is a practical one. The first chapter which is divided into ten sub-chapters, introduces typical vertebrates, especially those which can be included in education at primary schools and grammar schools. The next chapter mentions nature trails which are later suggested as enriching elements in zoological excursions. These must follow the official paths within the nature conservation area. Certain thought in this thesis is also given to the SPA (Special Protection Area) established to protect the black grouse and the boreal owl. The last but one chapter involves selected centres of ecological education and other organisations organising programmes focused on vertebrates. Then there is classification of primary and secondary education with emphasizing a short survey of which biology textbooks are used at primary schools around Jablonec nad Nisou. Education at secondary schools is supplemented with international researches called PISA and TIMSS serving as a base for the last chapter, which is about enquiry based...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV