Problematika hudebnosti v gymnastických programech na UK FTVS
The issue of musicality in gymnastics programs at UK FTVS
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82263Identifikátory
SIS: 162855
Kolekce
- Kvalifikační práce [8435]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Chrudimský, Jan
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Gymnastika
Datum obhajoby
5. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Hudebnost, výška tónů, melodická paměť, souzvuky, rytmická paměť, A. Bentley Hudebnost, výška tónů, melodická paměť, souzvuky, rytmická paměť, hudebnost, výška tónů, melodická paměť, souzvuky, rytmická paměť, A.BentleyKlíčová slova (anglicky)
musicality, height of tones, melodic memory, harmonies, rhythmic memory, A. BentleyNázev: Problematika hudebnosti v gymnastických programech na UK FTVS Cíl: Posoudit změny úrovně hudebnosti studentů vlivem výuky intervenčního programu předmětů Rytmická gymnastika, Gymnastika I - Tance a Pohybová výchova a tanec a prezentovat výsledky testování. Metody: V práci je použita analyticko-syntetická metoda založená na studiu dostupných materiálů v písemném formátu i audio formátu, jejich utřídění v obsahových a časových souvislostech. Dále je v práci použita experimentální metoda spojena se sběrem dat a jejich vyhodnocováním. Praktická část je pojata formou testování. Výsledky: Popis výsledků testu hudebnosti. Klíčová slova: Hudebnost, výška tónů, melodická paměť, souzvuky, rytmická paměť, A. Bentley
Title: The issue of musicality in gymnastics programs at UK FTVS Objectives: Qualify changes in the level of musicality on students due to the intervention program of subjects Rhythmic gymnastics, Gymnastics I - Dance and Adapted movement and dance pedagogy at UK FTVS and present results of testing. Methods: In my thesis I mostly used analytic and synthetic method based on consolidation of data from written and video sources and their organization in content of my thesis and context of time period. The thesis also used an experimental method associated with data collection and their evaluation. The practical part is conceived as testing. Results: Description of the musicality test results. Keywords: Musicality, height of tones, melodic memory, harmonies, rhythmic memory, A. Bentley.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Ontogeneze episodické paměti u dětí předškolního věku
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPíšová, Martina (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2020)Datum obhajoby: 16. 7. 2020Episodická paměť nám umožňuje si zapamatovat a později si vybavit životní události, které jsme v minulosti zažili. Jde o typ dlouhodobé deklarativní paměti, která jako kognitivní celek po narození prodělává specifický ... -
Politické věznění jako součást mezigeneračního předávání rodové historie pomocí příběhů
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPlecháčková, Debora (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2014)Datum obhajoby: 16. 6. 2014Práce se zabývá mezigeneračním předáváním příběhů politických vězňů 50. let. V teoretické části autorka zpracovává pojmy související se sociologií paměti jako kolektivní paměť, rodinná (potažmo rodová) paměť, komunikativní ... -
Diagnostika sluchové paměti u předškolních dětí
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOStejskalová, Adéla (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020)Datum obhajoby: 14. 9. 2020This master thesis is dedicated to the importance of diagnostics of auditory memory in preschool children in means of determining school readiness. The theoretical part of this thesis contains an elaborate description of ...