Zobrazit minimální záznam

Sensory integration and praxis - literature review
dc.contributor.advisorNováková, Tereza
dc.creatorVondráková, Veronika
dc.date.accessioned2021-03-26T14:13:34Z
dc.date.available2021-03-26T14:13:34Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/82256
dc.description.abstractNázev práce: Senzorická integrace a praxe - literární rešerše Charakteristika práce: Cílem této rešeršní práce je ucelené zpracování teoretických poznatků ze zahraničních zdrojů o základních pojmech týkající se senzorické integrace podle tradic dle Dr. A. J. Ayres. Dále popsání mechanismů a rozvoje senzorické integrace v průběhu fyziologického vývoje dítěte a možností odhalení její dysfunkce se zvláštním zaměřením na testovou baterii Sensory Integration and Praxis Tests (SIPT) podle Dr. Ayres. Dalším cílem je analýza studií, kde byl použit SIPT pro ohodnocení senzorické integrace a praxe, zjištění charakteristických rysů a specifik dysfunkcí u dětí s Aspergerovým syndromem (AS) a s poruchami autistického spektra (ASD), s poruchou pozornosti a hyperaktivitou (ADHD), s poruchami učení, u delikventních jedinců a u dětí z ústavní péče oproti kontrolní skupině, srovnání s nálezy ze zobrazovacího zařízení a posouzení možností využití poznatků ve fyzioterapii. Metody: Diplomová práce je zpracována z dostupných zahraničních zdrojů jako teoretická práce formou rešerše a má dvě části. V první části jsou shrnuta všechna teoretická východiska a poznatky zabývající se základními pojmy senzorické integrace se zaměřením na to, jak jí vysvětlovala Dr. Ayres. Druhá, deskriptivně - analytická část, obsahuje analýzu...cs_CZ
dc.description.abstractTitle of diploma thesis: Sensory integration and praxis - literature review Summary: The aim of the literature review is summary of academic findings and information from foreign sources about the basic concepts of sensory integration by Dr. A. J Ayres. To describe the mechanism of sensory integration during the physiological development of the child and to discover the possibilities of dysfunction of sensory integration with focusing on Sensory Integration and Praxis Tests (SIPT) by Dr. Ayres. Furthermore, it aims to make an analysis of studies in which was used SIPT to identifying dysfunction of sensory integration and praxis, find the characteristic features and specifics of dysfunctions in children with Asperger's syndrome (AS) and autism spectrum disorder (ASD), with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD), with learning disorders, in delinquent - prone individuals and institutionalized children against to control group, compare the results with studies using imaging equipments and evaluate the possibilities to use the information for physiotherapy. Methods: Diploma thesis is compiled from an accessible literary sources as a theoretical work in the form of literature review and it has two parts. In the first part is summarized theoretical background dealing with the basic concepts of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectsensory integrationen_US
dc.subjectDr. A. J. Ayresen_US
dc.subjectdysfunction of sensory integrationen_US
dc.subjectSensory Integration and Praxis Tests (SIPT)en_US
dc.subjectsenzorická integracecs_CZ
dc.subjectDr. A. J. Ayrescs_CZ
dc.subjectdysfunkce senzorické integracecs_CZ
dc.subjecttest senzorické integrace a praxecs_CZ
dc.titleSenzorická integrace a praxe - literární rešeršecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-03
dc.description.departmentFyzioterapiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId144940
dc.title.translatedSensory integration and praxis - literature reviewen_US
dc.contributor.refereeMaršáková, Kateřina
dc.identifier.aleph002086302
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysiotherapyen_US
thesis.degree.disciplineFyzioterapiecs_CZ
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Fyzioterapiecs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzioterapiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysiotherapyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev práce: Senzorická integrace a praxe - literární rešerše Charakteristika práce: Cílem této rešeršní práce je ucelené zpracování teoretických poznatků ze zahraničních zdrojů o základních pojmech týkající se senzorické integrace podle tradic dle Dr. A. J. Ayres. Dále popsání mechanismů a rozvoje senzorické integrace v průběhu fyziologického vývoje dítěte a možností odhalení její dysfunkce se zvláštním zaměřením na testovou baterii Sensory Integration and Praxis Tests (SIPT) podle Dr. Ayres. Dalším cílem je analýza studií, kde byl použit SIPT pro ohodnocení senzorické integrace a praxe, zjištění charakteristických rysů a specifik dysfunkcí u dětí s Aspergerovým syndromem (AS) a s poruchami autistického spektra (ASD), s poruchou pozornosti a hyperaktivitou (ADHD), s poruchami učení, u delikventních jedinců a u dětí z ústavní péče oproti kontrolní skupině, srovnání s nálezy ze zobrazovacího zařízení a posouzení možností využití poznatků ve fyzioterapii. Metody: Diplomová práce je zpracována z dostupných zahraničních zdrojů jako teoretická práce formou rešerše a má dvě části. V první části jsou shrnuta všechna teoretická východiska a poznatky zabývající se základními pojmy senzorické integrace se zaměřením na to, jak jí vysvětlovala Dr. Ayres. Druhá, deskriptivně - analytická část, obsahuje analýzu...cs_CZ
uk.abstract.enTitle of diploma thesis: Sensory integration and praxis - literature review Summary: The aim of the literature review is summary of academic findings and information from foreign sources about the basic concepts of sensory integration by Dr. A. J Ayres. To describe the mechanism of sensory integration during the physiological development of the child and to discover the possibilities of dysfunction of sensory integration with focusing on Sensory Integration and Praxis Tests (SIPT) by Dr. Ayres. Furthermore, it aims to make an analysis of studies in which was used SIPT to identifying dysfunction of sensory integration and praxis, find the characteristic features and specifics of dysfunctions in children with Asperger's syndrome (AS) and autism spectrum disorder (ASD), with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD), with learning disorders, in delinquent - prone individuals and institutionalized children against to control group, compare the results with studies using imaging equipments and evaluate the possibilities to use the information for physiotherapy. Methods: Diploma thesis is compiled from an accessible literary sources as a theoretical work in the form of literature review and it has two parts. In the first part is summarized theoretical background dealing with the basic concepts of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Fyzioterapiecs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantLopot, František
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990020863020106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV