dc.contributor.advisor | Nováková, Tereza | |
dc.creator | Vondráková, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2021-03-26T14:13:34Z | |
dc.date.available | 2021-03-26T14:13:34Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/82256 | |
dc.description.abstract | Název práce: Senzorická integrace a praxe - literární rešerše Charakteristika práce: Cílem této rešeršní práce je ucelené zpracování teoretických poznatků ze zahraničních zdrojů o základních pojmech týkající se senzorické integrace podle tradic dle Dr. A. J. Ayres. Dále popsání mechanismů a rozvoje senzorické integrace v průběhu fyziologického vývoje dítěte a možností odhalení její dysfunkce se zvláštním zaměřením na testovou baterii Sensory Integration and Praxis Tests (SIPT) podle Dr. Ayres. Dalším cílem je analýza studií, kde byl použit SIPT pro ohodnocení senzorické integrace a praxe, zjištění charakteristických rysů a specifik dysfunkcí u dětí s Aspergerovým syndromem (AS) a s poruchami autistického spektra (ASD), s poruchou pozornosti a hyperaktivitou (ADHD), s poruchami učení, u delikventních jedinců a u dětí z ústavní péče oproti kontrolní skupině, srovnání s nálezy ze zobrazovacího zařízení a posouzení možností využití poznatků ve fyzioterapii. Metody: Diplomová práce je zpracována z dostupných zahraničních zdrojů jako teoretická práce formou rešerše a má dvě části. V první části jsou shrnuta všechna teoretická východiska a poznatky zabývající se základními pojmy senzorické integrace se zaměřením na to, jak jí vysvětlovala Dr. Ayres. Druhá, deskriptivně - analytická část, obsahuje analýzu... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Title of diploma thesis: Sensory integration and praxis - literature review Summary: The aim of the literature review is summary of academic findings and information from foreign sources about the basic concepts of sensory integration by Dr. A. J Ayres. To describe the mechanism of sensory integration during the physiological development of the child and to discover the possibilities of dysfunction of sensory integration with focusing on Sensory Integration and Praxis Tests (SIPT) by Dr. Ayres. Furthermore, it aims to make an analysis of studies in which was used SIPT to identifying dysfunction of sensory integration and praxis, find the characteristic features and specifics of dysfunctions in children with Asperger's syndrome (AS) and autism spectrum disorder (ASD), with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD), with learning disorders, in delinquent - prone individuals and institutionalized children against to control group, compare the results with studies using imaging equipments and evaluate the possibilities to use the information for physiotherapy. Methods: Diploma thesis is compiled from an accessible literary sources as a theoretical work in the form of literature review and it has two parts. In the first part is summarized theoretical background dealing with the basic concepts of... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.subject | sensory integration | en_US |
dc.subject | Dr. A. J. Ayres | en_US |
dc.subject | dysfunction of sensory integration | en_US |
dc.subject | Sensory Integration and Praxis Tests (SIPT) | en_US |
dc.subject | senzorická integrace | cs_CZ |
dc.subject | Dr. A. J. Ayres | cs_CZ |
dc.subject | dysfunkce senzorické integrace | cs_CZ |
dc.subject | test senzorické integrace a praxe | cs_CZ |
dc.title | Senzorická integrace a praxe - literární rešerše | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-05-03 | |
dc.description.department | Fyzioterapie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.identifier.repId | 144940 | |
dc.title.translated | Sensory integration and praxis - literature review | en_US |
dc.contributor.referee | Maršáková, Kateřina | |
dc.identifier.aleph | 002086302 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Physiotherapy | en_US |
thesis.degree.discipline | Fyzioterapie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specializace ve zdravotnictví | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specializations in Health Service | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Fyzioterapie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Fyzioterapie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Physiotherapy | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace ve zdravotnictví | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specializations in Health Service | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Název práce: Senzorická integrace a praxe - literární rešerše Charakteristika práce: Cílem této rešeršní práce je ucelené zpracování teoretických poznatků ze zahraničních zdrojů o základních pojmech týkající se senzorické integrace podle tradic dle Dr. A. J. Ayres. Dále popsání mechanismů a rozvoje senzorické integrace v průběhu fyziologického vývoje dítěte a možností odhalení její dysfunkce se zvláštním zaměřením na testovou baterii Sensory Integration and Praxis Tests (SIPT) podle Dr. Ayres. Dalším cílem je analýza studií, kde byl použit SIPT pro ohodnocení senzorické integrace a praxe, zjištění charakteristických rysů a specifik dysfunkcí u dětí s Aspergerovým syndromem (AS) a s poruchami autistického spektra (ASD), s poruchou pozornosti a hyperaktivitou (ADHD), s poruchami učení, u delikventních jedinců a u dětí z ústavní péče oproti kontrolní skupině, srovnání s nálezy ze zobrazovacího zařízení a posouzení možností využití poznatků ve fyzioterapii. Metody: Diplomová práce je zpracována z dostupných zahraničních zdrojů jako teoretická práce formou rešerše a má dvě části. V první části jsou shrnuta všechna teoretická východiska a poznatky zabývající se základními pojmy senzorické integrace se zaměřením na to, jak jí vysvětlovala Dr. Ayres. Druhá, deskriptivně - analytická část, obsahuje analýzu... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title of diploma thesis: Sensory integration and praxis - literature review Summary: The aim of the literature review is summary of academic findings and information from foreign sources about the basic concepts of sensory integration by Dr. A. J Ayres. To describe the mechanism of sensory integration during the physiological development of the child and to discover the possibilities of dysfunction of sensory integration with focusing on Sensory Integration and Praxis Tests (SIPT) by Dr. Ayres. Furthermore, it aims to make an analysis of studies in which was used SIPT to identifying dysfunction of sensory integration and praxis, find the characteristic features and specifics of dysfunctions in children with Asperger's syndrome (AS) and autism spectrum disorder (ASD), with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD), with learning disorders, in delinquent - prone individuals and institutionalized children against to control group, compare the results with studies using imaging equipments and evaluate the possibilities to use the information for physiotherapy. Methods: Diploma thesis is compiled from an accessible literary sources as a theoretical work in the form of literature review and it has two parts. In the first part is summarized theoretical background dealing with the basic concepts of... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Fyzioterapie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.contributor.consultant | Lopot, František | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990020863020106986 | |