Show simple item record

Possibilities of Development of Individual Functions in Socially Disadvantaged Children in Younger School Age
dc.contributor.advisorPavlas Martanová, Veronika
dc.creatorLinková, Marie
dc.date.accessioned2017-06-02T03:04:08Z
dc.date.available2017-06-02T03:04:08Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/82107
dc.description.abstractTato práce se zabývá možnostmi rozvoje dílčích funkcí u dětí se sociálním znevýhodněním v mladším školním věku. V teoretické části jsou představeny základní charakteristiky dítěte mladšího školního věku, sociální znevýhodnění, vliv prostředí na vzdělávání; dílčí funkce, jejich diagnostika i deficity těchto funkcí. Dále jsou zde prezentovány specifické poruchy učení a chování i vybrané možnosti podpory dětí se sociálním znevýhodněním. Praktická část přináší výsledky výzkumného šetření zabývajícího se situací dětí se sociálním znevýhodněním v mladším školním věku v kontextu možností rozvoje jejich dílčích funkcí. Kvalitativní výzkumné šetření bylo zpracováno metodou zakotvené teorie, metodami sběru dat byly: rozhovor, pozorování a analýza dokumentu. Jako klíčové se projevilo vyčerpání rodičů dětí se sociálním znevýhodněním a přenášení zodpovědnosti za vzdělávací proces na dítě. V závěru práce jsou nastíněna praktická doporučení pro práci s rodinami s dětmi v souvislosti se vzděláváním dětí se sociálním znevýhodněním a možnostmi jejich rozvoje.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the possibilities of development of partial functions in socially disadvantaged children of younger school age. The theoretical part introduces basic characteristics of children of younger school age, social disadvantage, and impacts of environment on education; partial functions, their diagnostics, and deficits in such functions. It also presents specific learning disorders and behaviour disorders as well as selected options of support for socially disadvantaged children. The practical part presents the results of the research focused on the situation of socially disadvantaged children of younger school age within the context of possibilities of development of their partial functions. The qualitative research was processed using the grounded theory method, while the methods of data collection included interview, observation, and analysis of document. The key elements found were the exhaustion of parents of socially disadvantaged children and transferring of responsibility for the education process to the child. The conclusion of the thesis contains practical recommendations for work with families with children in connection with the education of socially disadvantaged children and the possibilities of supporting their development.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdílčí funkcecs_CZ
dc.subjectsociální znevýhodněnícs_CZ
dc.subjectmnohoproblémová rodinacs_CZ
dc.subjectdítě v mladším školním věkucs_CZ
dc.subjectpartial functionen_US
dc.subjectsocial disadvantageen_US
dc.subjectmultiple problem familyen_US
dc.subjectchild of young school ageen_US
dc.titleMožnosti rozvoje dílčích funkcí u dětí se sociálním znevýhodněním v mladším školním věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-14
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId162970
dc.title.translatedPossibilities of Development of Individual Functions in Socially Disadvantaged Children in Younger School Ageen_US
dc.contributor.refereeHeider, David
dc.identifier.aleph002027301
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá možnostmi rozvoje dílčích funkcí u dětí se sociálním znevýhodněním v mladším školním věku. V teoretické části jsou představeny základní charakteristiky dítěte mladšího školního věku, sociální znevýhodnění, vliv prostředí na vzdělávání; dílčí funkce, jejich diagnostika i deficity těchto funkcí. Dále jsou zde prezentovány specifické poruchy učení a chování i vybrané možnosti podpory dětí se sociálním znevýhodněním. Praktická část přináší výsledky výzkumného šetření zabývajícího se situací dětí se sociálním znevýhodněním v mladším školním věku v kontextu možností rozvoje jejich dílčích funkcí. Kvalitativní výzkumné šetření bylo zpracováno metodou zakotvené teorie, metodami sběru dat byly: rozhovor, pozorování a analýza dokumentu. Jako klíčové se projevilo vyčerpání rodičů dětí se sociálním znevýhodněním a přenášení zodpovědnosti za vzdělávací proces na dítě. V závěru práce jsou nastíněna praktická doporučení pro práci s rodinami s dětmi v souvislosti se vzděláváním dětí se sociálním znevýhodněním a možnostmi jejich rozvoje.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the possibilities of development of partial functions in socially disadvantaged children of younger school age. The theoretical part introduces basic characteristics of children of younger school age, social disadvantage, and impacts of environment on education; partial functions, their diagnostics, and deficits in such functions. It also presents specific learning disorders and behaviour disorders as well as selected options of support for socially disadvantaged children. The practical part presents the results of the research focused on the situation of socially disadvantaged children of younger school age within the context of possibilities of development of their partial functions. The qualitative research was processed using the grounded theory method, while the methods of data collection included interview, observation, and analysis of document. The key elements found were the exhaustion of parents of socially disadvantaged children and transferring of responsibility for the education process to the child. The conclusion of the thesis contains practical recommendations for work with families with children in connection with the education of socially disadvantaged children and the possibilities of supporting their development.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990020273010106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV