dc.contributor.advisor | Chalupský, Petr | |
dc.creator | Kopečná, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2017-06-02T02:52:38Z | |
dc.date.available | 2017-06-02T02:52:38Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/82052 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá symbolismem ve třech vybraných románech Williama Goldinga, Ztroskotání Christophera Martina, Věž a Dvojí jazyk. Teoretická část představuje spisovatelův stručný životopis a nastiňuje teoretické pozadí literárního symbolismu, se zvláštním zaměřením na teorii symbolů Northropa Frye a psychoanalytickou perspektivu. Je zakončena výčtem zdrojů inspirace za vybranými Goldingovými díly, s ohledem na jeho vlastní zážitky, stejně tak jako na literární vlivy. Praktická část je zahájena charakterizací Goldingova obecného používání symbolů, včetně autorových metod, opakujících se témat a symbolických vzorců. Její hlavní část se jednotlivě soustředí na vybrané tři knihy v pořadí jejich vydání. Každá sekce analyzuje symboliku prostředí příběhu a jmen protagonistů, symbolické obrazy, a hledá křesťanské a psychoanalytické symboly. Navíc prezentuje možné výklady dalších význačných symbolů, které se objevují v daném románu. Používání symbolů je dáno do kontextu s vnějšími vlivy, aby se ukázala různorodost témat a specifičnost autorova stylu. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis is concerned with the use of symbolism in three selected novels by William Golding, Pincher Martin, The Spire and The Double Tongue. The theoretical part presents a brief biography of the writer and outlines theoretical background of literary symbolism, focusing especially on Northrop Frye's Theory of Symbols and the psychoanalytic perspective. It is concluded by listing sources of inspiration behind the selected Golding's works, taking his own experiences as well as literary influences into account. The practical part begins with characterization of Golding's use of symbols in general, including his methods, recurring topics and symbolic patterns. Its main part focuses individually on the three chosen books, in the order of their publication. Each section analyses symbolism of setting of the story and the protagonists' names, symbolic imagery, and it seeks for Christian and psychoanalytic symbols. In addition, it presents possible interpretations of other significant symbols occurring in the particular novel. The use of symbolism is put in context with outer influences to show the variety of topics and specificity of the author's style. | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | William Golding | cs_CZ |
dc.subject | symbolismus | cs_CZ |
dc.subject | alegorie | cs_CZ |
dc.subject | symbol | cs_CZ |
dc.subject | psychoanalýza | cs_CZ |
dc.subject | Ztroskotání Christophera Martina | cs_CZ |
dc.subject | Věž | cs_CZ |
dc.subject | Dvojí jazyk | cs_CZ |
dc.subject | William Golding | en_US |
dc.subject | symbolism | en_US |
dc.subject | allegory | en_US |
dc.subject | symbol | en_US |
dc.subject | psychoanalysis | en_US |
dc.subject | Pincher Martin | en_US |
dc.subject | The Spire | en_US |
dc.subject | The Double Tongue | en_US |
dc.title | Use of Symbolism in Selected Works of William Golding | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-11 | |
dc.description.department | Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 138132 | |
dc.title.translated | Symbolismus ve vybraných dílech Williama Goldinga | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Topolovská, Tereza | |
dc.identifier.aleph | 002026963 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá symbolismem ve třech vybraných románech Williama Goldinga, Ztroskotání Christophera Martina, Věž a Dvojí jazyk. Teoretická část představuje spisovatelův stručný životopis a nastiňuje teoretické pozadí literárního symbolismu, se zvláštním zaměřením na teorii symbolů Northropa Frye a psychoanalytickou perspektivu. Je zakončena výčtem zdrojů inspirace za vybranými Goldingovými díly, s ohledem na jeho vlastní zážitky, stejně tak jako na literární vlivy. Praktická část je zahájena charakterizací Goldingova obecného používání symbolů, včetně autorových metod, opakujících se témat a symbolických vzorců. Její hlavní část se jednotlivě soustředí na vybrané tři knihy v pořadí jejich vydání. Každá sekce analyzuje symboliku prostředí příběhu a jmen protagonistů, symbolické obrazy, a hledá křesťanské a psychoanalytické symboly. Navíc prezentuje možné výklady dalších význačných symbolů, které se objevují v daném románu. Používání symbolů je dáno do kontextu s vnějšími vlivy, aby se ukázala různorodost témat a specifičnost autorova stylu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis is concerned with the use of symbolism in three selected novels by William Golding, Pincher Martin, The Spire and The Double Tongue. The theoretical part presents a brief biography of the writer and outlines theoretical background of literary symbolism, focusing especially on Northrop Frye's Theory of Symbols and the psychoanalytic perspective. It is concluded by listing sources of inspiration behind the selected Golding's works, taking his own experiences as well as literary influences into account. The practical part begins with characterization of Golding's use of symbols in general, including his methods, recurring topics and symbolic patterns. Its main part focuses individually on the three chosen books, in the order of their publication. Each section analyses symbolism of setting of the story and the protagonists' names, symbolic imagery, and it seeks for Christian and psychoanalytic symbols. In addition, it presents possible interpretations of other significant symbols occurring in the particular novel. The use of symbolism is put in context with outer influences to show the variety of topics and specificity of the author's style. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020269630106986 | |