Show simple item record

What is it like to be a father in a family with a child with severe visual impairment
dc.contributor.advisorKvětoňová, Lea
dc.creatorLanová, Martina
dc.date.accessioned2017-06-02T02:47:29Z
dc.date.available2017-06-02T02:47:29Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/82025
dc.description.abstractTématem diplomové práce je rodina s dítětem s těžkým zrakovým nebo kombinovaným postižením, na kterou je nahlíženo především z pohledu otce. Cílem práce je zmapování (prozkoumání) života otců v rodinách s dítětem s těžkým zrakovým postižením nebo souběžným postižením více vadami z jejich subjektivního hlediska. Pozornost bude zaměřena na jejich proces akceptace dítěte s postižením, na jejich prožívání, chování a očekávání ve vztahu k dítěti, k manželce/partnerce a k ostatním členům rodiny. Předmětem zájmu bude i jejich pohled na vztah intaktní společnosti k osobám se zdravotním postižením, včetně organizací, které se danou problematikou zaobírají. Pro účely kvalitativního výzkumu "Jaké to je být otcem v rodině s dítětem s těžkým zrakovým postižením" bude jako metoda získávání dat použita metoda polostrukturovaného (semistrukturovaného) rozhovoru, k analýze získaných dat bude použita metoda zakotvené teorie.cs_CZ
dc.description.abstractThe topic of this thesis is the situation of families with children having severe visual or multiple disabilities, examined from the father's standpoint. The aim of this thesis is to map out (explore) the lives of fathers whose children have severe visual impairments or multiple disabilities from their subjective point of view. The focus will be on the process of accepting disabled children, the fathers' experiences, their behavior and expectations in relation to the children, their spouse / partner and other family members. In addition, the focus will be on their view of the relationship between the larger society and individuals with disabilities, including organizations dealing with this issue. For the purposes of qualitative research "What it is like to be a father whose child has a severe visual impairment," a method of semi-structured interviews for data collection will be used. The Grounded Theory method will be used to analyze the data obtained from the research. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectOtcové dítěte s těžkým zrakovým postižením nebo souběžným postižením více vadamics_CZ
dc.subjectdítě s těžkým zrakovým postiženímcs_CZ
dc.subjectdítě se souběžným postižením více vadamics_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectintaktní společnostcs_CZ
dc.subjectfathers of children with severe visual impairments or multiple disabilitiesen_US
dc.subjecta child with severe visual impairmenten_US
dc.subjecta child with multiple disabilitiesen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectsocietyen_US
dc.titleJaké je to být otcem v rodině s dítětem s těžkým zrakovým postiženímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-11
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId146088
dc.title.translatedWhat is it like to be a father in a family with a child with severe visual impairmenten_US
dc.contributor.refereeŠumníková, Pavlína
dc.identifier.aleph002026962
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem diplomové práce je rodina s dítětem s těžkým zrakovým nebo kombinovaným postižením, na kterou je nahlíženo především z pohledu otce. Cílem práce je zmapování (prozkoumání) života otců v rodinách s dítětem s těžkým zrakovým postižením nebo souběžným postižením více vadami z jejich subjektivního hlediska. Pozornost bude zaměřena na jejich proces akceptace dítěte s postižením, na jejich prožívání, chování a očekávání ve vztahu k dítěti, k manželce/partnerce a k ostatním členům rodiny. Předmětem zájmu bude i jejich pohled na vztah intaktní společnosti k osobám se zdravotním postižením, včetně organizací, které se danou problematikou zaobírají. Pro účely kvalitativního výzkumu "Jaké to je být otcem v rodině s dítětem s těžkým zrakovým postižením" bude jako metoda získávání dat použita metoda polostrukturovaného (semistrukturovaného) rozhovoru, k analýze získaných dat bude použita metoda zakotvené teorie.cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of this thesis is the situation of families with children having severe visual or multiple disabilities, examined from the father's standpoint. The aim of this thesis is to map out (explore) the lives of fathers whose children have severe visual impairments or multiple disabilities from their subjective point of view. The focus will be on the process of accepting disabled children, the fathers' experiences, their behavior and expectations in relation to the children, their spouse / partner and other family members. In addition, the focus will be on their view of the relationship between the larger society and individuals with disabilities, including organizations dealing with this issue. For the purposes of qualitative research "What it is like to be a father whose child has a severe visual impairment," a method of semi-structured interviews for data collection will be used. The Grounded Theory method will be used to analyze the data obtained from the research. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV