dc.contributor.advisor | Mocná, Dagmar | |
dc.creator | Ledecká, Pavlína | |
dc.date.accessioned | 2017-06-02T02:44:08Z | |
dc.date.available | 2017-06-02T02:44:08Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/82010 | |
dc.description.abstract | Resumé Práce si stanovila za cíl určit, do jaké míry podléhalo Divadlo Járy Cimrmana cenzuře. V první části otevírá problematiku cenzury všeobecně, v druhé části řeší podmínky fungování divadla od jeho vzniku na konci šedesátých let, v průběhu normalizace v sedmdesátých a osmdesátých letech a po revoluci na začátku let devadesátých. Ve třetí části se snaží popsat, v jakém rozsahu scénáře podléhaly autocenzuře a cenzuře a také odpovídá na otázku, zda se hry proměnily po roce 1989. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of whis paper is to determine to what extent was the Jara Cimrman's theater influenced by censorship. The first part opens up the issue of censorship in general. In the second part, the operation conditions of the theater are discussed, since its foundation in the late sixties, during the normalization era in the seventies and eighties and finally after the revolution at the beginning of the nineties. Finally, in the third part the paper attempts to describe the extent to which scenarios were subject to censorship and self-censorship and also answers the question whether the plays changes after the year 1989. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | cenzura | cs_CZ |
dc.subject | divadlo | cs_CZ |
dc.subject | Cimrman | cs_CZ |
dc.subject | normalizace | cs_CZ |
dc.subject | autocenzura | cs_CZ |
dc.subject | censorship | en_US |
dc.subject | theater | en_US |
dc.subject | Cimrman | en_US |
dc.subject | normalization | en_US |
dc.subject | self-censorship | en_US |
dc.title | Cenzura divadla Járy Cimrmana | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-01-12 | |
dc.description.department | Katedra české literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 134428 | |
dc.title.translated | Censor of the Jára Cimrman theatre | en_US |
dc.contributor.referee | Peterka, Josef | |
dc.identifier.aleph | 002056455 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Český jazyk se zaměřením na vzdělávání - Dějepis se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Czech Language Oriented at Education - History Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra české literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Český jazyk se zaměřením na vzdělávání - Dějepis se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Czech Language Oriented at Education - History Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Resumé Práce si stanovila za cíl určit, do jaké míry podléhalo Divadlo Járy Cimrmana cenzuře. V první části otevírá problematiku cenzury všeobecně, v druhé části řeší podmínky fungování divadla od jeho vzniku na konci šedesátých let, v průběhu normalizace v sedmdesátých a osmdesátých letech a po revoluci na začátku let devadesátých. Ve třetí části se snaží popsat, v jakém rozsahu scénáře podléhaly autocenzuře a cenzuře a také odpovídá na otázku, zda se hry proměnily po roce 1989. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of whis paper is to determine to what extent was the Jara Cimrman's theater influenced by censorship. The first part opens up the issue of censorship in general. In the second part, the operation conditions of the theater are discussed, since its foundation in the late sixties, during the normalization era in the seventies and eighties and finally after the revolution at the beginning of the nineties. Finally, in the third part the paper attempts to describe the extent to which scenarios were subject to censorship and self-censorship and also answers the question whether the plays changes after the year 1989. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020564550106986 | |