Zobrazit minimální záznam

Censor of the Jára Cimrman theatre
dc.contributor.advisorMocná, Dagmar
dc.creatorLedecká, Pavlína
dc.date.accessioned2017-06-02T02:44:08Z
dc.date.available2017-06-02T02:44:08Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/82010
dc.description.abstractResumé Práce si stanovila za cíl určit, do jaké míry podléhalo Divadlo Járy Cimrmana cenzuře. V první části otevírá problematiku cenzury všeobecně, v druhé části řeší podmínky fungování divadla od jeho vzniku na konci šedesátých let, v průběhu normalizace v sedmdesátých a osmdesátých letech a po revoluci na začátku let devadesátých. Ve třetí části se snaží popsat, v jakém rozsahu scénáře podléhaly autocenzuře a cenzuře a také odpovídá na otázku, zda se hry proměnily po roce 1989.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of whis paper is to determine to what extent was the Jara Cimrman's theater influenced by censorship. The first part opens up the issue of censorship in general. In the second part, the operation conditions of the theater are discussed, since its foundation in the late sixties, during the normalization era in the seventies and eighties and finally after the revolution at the beginning of the nineties. Finally, in the third part the paper attempts to describe the extent to which scenarios were subject to censorship and self-censorship and also answers the question whether the plays changes after the year 1989.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectcenzuracs_CZ
dc.subjectdivadlocs_CZ
dc.subjectCimrmancs_CZ
dc.subjectnormalizacecs_CZ
dc.subjectautocenzuracs_CZ
dc.subjectcensorshipen_US
dc.subjecttheateren_US
dc.subjectCimrmanen_US
dc.subjectnormalizationen_US
dc.subjectself-censorshipen_US
dc.titleCenzura divadla Járy Cimrmanacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-01-12
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId134428
dc.title.translatedCensor of the Jára Cimrman theatreen_US
dc.contributor.refereePeterka, Josef
dc.identifier.aleph002056455
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Dějepis se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language Oriented at Education - History Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Dějepis se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language Oriented at Education - History Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csResumé Práce si stanovila za cíl určit, do jaké míry podléhalo Divadlo Járy Cimrmana cenzuře. V první části otevírá problematiku cenzury všeobecně, v druhé části řeší podmínky fungování divadla od jeho vzniku na konci šedesátých let, v průběhu normalizace v sedmdesátých a osmdesátých letech a po revoluci na začátku let devadesátých. Ve třetí části se snaží popsat, v jakém rozsahu scénáře podléhaly autocenzuře a cenzuře a také odpovídá na otázku, zda se hry proměnily po roce 1989.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of whis paper is to determine to what extent was the Jara Cimrman's theater influenced by censorship. The first part opens up the issue of censorship in general. In the second part, the operation conditions of the theater are discussed, since its foundation in the late sixties, during the normalization era in the seventies and eighties and finally after the revolution at the beginning of the nineties. Finally, in the third part the paper attempts to describe the extent to which scenarios were subject to censorship and self-censorship and also answers the question whether the plays changes after the year 1989.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990020564550106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV