Zobrazit minimální záznam

Secondary school chapters from an orthogonal axonometry
dc.contributor.advisorMoravcová, Vlasta
dc.creatorJanišová, Lenka
dc.date.accessioned2017-06-02T02:32:06Z
dc.date.available2017-06-02T02:32:06Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/81951
dc.description.abstractNázev práce: Středoškolské kapitoly z pravoúhlé axonometrie Autor: Lenka Janišová Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí seminární práce: RNDr. Vlasta Moravcová, Katedra didaktiky matema- tiky Abstrakt: Práce popisuje postup zobrazení situace v pravoúhlé axonometrii od zís- kání zkreslených jednotek na osách přes konstrukce základních objektů až po te- oretické řešení řezů těles a zobrazení složitějších těles. Součástí jsou úlohy k pro- cvičení, z nichž některé jsou krokované v prezentacích upravených k promítání dataprojektorem. K prvním úlohám, řešícím problém se zkreslenými jednotkami na osách soustavy souřadnic, jsou zhotoveny pomocné modely umožňující ná- zornou vizualizaci této problematiky. Práce je určena žákům středních škol jako materiál k samostudiu, prezentace a modely lze využít i při výuce ve škole. Klíčová slova: pravoúhlá axonometrie, pravoúhlé promítání, zobrazení, zářezová metoda, konstrukční úlohy 1cs_CZ
dc.description.abstractTitle: Secondary school chapters from an orthogonal axonometry Author: Lenka Janišová Department: Department of Mathematics Education Supervisor: RNDr. Vlasta Moravcová, Department of Mathematics Education Abstract: The work describes the process displaying the situation in orthogonal axonometry from getting distorted the units on the axes through the constructi- ons of elementary objects up to the theoretical solution of objects sections and displaying more complex objects. It includes tasks for practicing. Some of these tasks are available in presentations, which are adapted for projection by a projec- tor and contain step by step solutions of excercise. Auxiliary models are attached to the tasks at the beginning, which consist of the distorted axes problem, so the tasks can be illustratively visualized. The work is intended for secondary school pupils as a material for self-study, presentations and models can also be used for teaching in the school. Keywords: orthogonal axonometry, orthogonal projection, projection, intersection method, construction tasks 1en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectpravoúhlá axonometriecs_CZ
dc.subjectpravoúhlé promítánícs_CZ
dc.subjectzobrazenícs_CZ
dc.subjectzářezová metodacs_CZ
dc.subjectkonstrukční úlohycs_CZ
dc.subjectorthogonal axonometryen_US
dc.subjectorthogonal projectionen_US
dc.subjectprojectionen_US
dc.subjectintersection methoden_US
dc.subjectconstruction tasksen_US
dc.titleStředoškolské kapitoly z pravoúhlé axonometriecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-10
dc.description.departmentDepartment of Mathematics Educationen_US
dc.description.departmentKatedra didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId157589
dc.title.translatedSecondary school chapters from an orthogonal axonometryen_US
dc.contributor.refereeŠtěpánová, Martina
dc.identifier.aleph002035724
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMatematika se zaměřením na vzdělávání - Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineMathematics Oriented at Education - Descriptive Geometry Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programMatematikacs_CZ
thesis.degree.programMathematicsen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky matematikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Mathematics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csMatematika se zaměřením na vzdělávání - Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enMathematics Oriented at Education - Descriptive Geometry Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csMatematikacs_CZ
uk.degree-program.enMathematicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev práce: Středoškolské kapitoly z pravoúhlé axonometrie Autor: Lenka Janišová Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí seminární práce: RNDr. Vlasta Moravcová, Katedra didaktiky matema- tiky Abstrakt: Práce popisuje postup zobrazení situace v pravoúhlé axonometrii od zís- kání zkreslených jednotek na osách přes konstrukce základních objektů až po te- oretické řešení řezů těles a zobrazení složitějších těles. Součástí jsou úlohy k pro- cvičení, z nichž některé jsou krokované v prezentacích upravených k promítání dataprojektorem. K prvním úlohám, řešícím problém se zkreslenými jednotkami na osách soustavy souřadnic, jsou zhotoveny pomocné modely umožňující ná- zornou vizualizaci této problematiky. Práce je určena žákům středních škol jako materiál k samostudiu, prezentace a modely lze využít i při výuce ve škole. Klíčová slova: pravoúhlá axonometrie, pravoúhlé promítání, zobrazení, zářezová metoda, konstrukční úlohy 1cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Secondary school chapters from an orthogonal axonometry Author: Lenka Janišová Department: Department of Mathematics Education Supervisor: RNDr. Vlasta Moravcová, Department of Mathematics Education Abstract: The work describes the process displaying the situation in orthogonal axonometry from getting distorted the units on the axes through the constructi- ons of elementary objects up to the theoretical solution of objects sections and displaying more complex objects. It includes tasks for practicing. Some of these tasks are available in presentations, which are adapted for projection by a projec- tor and contain step by step solutions of excercise. Auxiliary models are attached to the tasks at the beginning, which consist of the distorted axes problem, so the tasks can be illustratively visualized. The work is intended for secondary school pupils as a material for self-study, presentations and models can also be used for teaching in the school. Keywords: orthogonal axonometry, orthogonal projection, projection, intersection method, construction tasks 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020357240106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV