dc.contributor.advisor | Moravcová, Vlasta | |
dc.creator | Janišová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2017-06-02T02:32:06Z | |
dc.date.available | 2017-06-02T02:32:06Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/81951 | |
dc.description.abstract | Název práce: Středoškolské kapitoly z pravoúhlé axonometrie Autor: Lenka Janišová Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí seminární práce: RNDr. Vlasta Moravcová, Katedra didaktiky matema- tiky Abstrakt: Práce popisuje postup zobrazení situace v pravoúhlé axonometrii od zís- kání zkreslených jednotek na osách přes konstrukce základních objektů až po te- oretické řešení řezů těles a zobrazení složitějších těles. Součástí jsou úlohy k pro- cvičení, z nichž některé jsou krokované v prezentacích upravených k promítání dataprojektorem. K prvním úlohám, řešícím problém se zkreslenými jednotkami na osách soustavy souřadnic, jsou zhotoveny pomocné modely umožňující ná- zornou vizualizaci této problematiky. Práce je určena žákům středních škol jako materiál k samostudiu, prezentace a modely lze využít i při výuce ve škole. Klíčová slova: pravoúhlá axonometrie, pravoúhlé promítání, zobrazení, zářezová metoda, konstrukční úlohy 1 | cs_CZ |
dc.description.abstract | Title: Secondary school chapters from an orthogonal axonometry Author: Lenka Janišová Department: Department of Mathematics Education Supervisor: RNDr. Vlasta Moravcová, Department of Mathematics Education Abstract: The work describes the process displaying the situation in orthogonal axonometry from getting distorted the units on the axes through the constructi- ons of elementary objects up to the theoretical solution of objects sections and displaying more complex objects. It includes tasks for practicing. Some of these tasks are available in presentations, which are adapted for projection by a projec- tor and contain step by step solutions of excercise. Auxiliary models are attached to the tasks at the beginning, which consist of the distorted axes problem, so the tasks can be illustratively visualized. The work is intended for secondary school pupils as a material for self-study, presentations and models can also be used for teaching in the school. Keywords: orthogonal axonometry, orthogonal projection, projection, intersection method, construction tasks 1 | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | pravoúhlá axonometrie | cs_CZ |
dc.subject | pravoúhlé promítání | cs_CZ |
dc.subject | zobrazení | cs_CZ |
dc.subject | zářezová metoda | cs_CZ |
dc.subject | konstrukční úlohy | cs_CZ |
dc.subject | orthogonal axonometry | en_US |
dc.subject | orthogonal projection | en_US |
dc.subject | projection | en_US |
dc.subject | intersection method | en_US |
dc.subject | construction tasks | en_US |
dc.title | Středoškolské kapitoly z pravoúhlé axonometrie | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-10 | |
dc.description.department | Department of Mathematics Education | en_US |
dc.description.department | Katedra didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.identifier.repId | 157589 | |
dc.title.translated | Secondary school chapters from an orthogonal axonometry | en_US |
dc.contributor.referee | Štěpánová, Martina | |
dc.identifier.aleph | 002035724 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Matematika se zaměřením na vzdělávání - Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Mathematics Oriented at Education - Descriptive Geometry Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.program | Matematika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Mathematics | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky matematiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Mathematics Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Matematika se zaměřením na vzdělávání - Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Mathematics Oriented at Education - Descriptive Geometry Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Matematika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Mathematics | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Název práce: Středoškolské kapitoly z pravoúhlé axonometrie Autor: Lenka Janišová Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí seminární práce: RNDr. Vlasta Moravcová, Katedra didaktiky matema- tiky Abstrakt: Práce popisuje postup zobrazení situace v pravoúhlé axonometrii od zís- kání zkreslených jednotek na osách přes konstrukce základních objektů až po te- oretické řešení řezů těles a zobrazení složitějších těles. Součástí jsou úlohy k pro- cvičení, z nichž některé jsou krokované v prezentacích upravených k promítání dataprojektorem. K prvním úlohám, řešícím problém se zkreslenými jednotkami na osách soustavy souřadnic, jsou zhotoveny pomocné modely umožňující ná- zornou vizualizaci této problematiky. Práce je určena žákům středních škol jako materiál k samostudiu, prezentace a modely lze využít i při výuce ve škole. Klíčová slova: pravoúhlá axonometrie, pravoúhlé promítání, zobrazení, zářezová metoda, konstrukční úlohy 1 | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title: Secondary school chapters from an orthogonal axonometry Author: Lenka Janišová Department: Department of Mathematics Education Supervisor: RNDr. Vlasta Moravcová, Department of Mathematics Education Abstract: The work describes the process displaying the situation in orthogonal axonometry from getting distorted the units on the axes through the constructi- ons of elementary objects up to the theoretical solution of objects sections and displaying more complex objects. It includes tasks for practicing. Some of these tasks are available in presentations, which are adapted for projection by a projec- tor and contain step by step solutions of excercise. Auxiliary models are attached to the tasks at the beginning, which consist of the distorted axes problem, so the tasks can be illustratively visualized. The work is intended for secondary school pupils as a material for self-study, presentations and models can also be used for teaching in the school. Keywords: orthogonal axonometry, orthogonal projection, projection, intersection method, construction tasks 1 | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020357240106986 | |