dc.contributor.advisor | Horáková Hoskovcová, Simona | |
dc.creator | Freimannová, Sára | |
dc.date.accessioned | 2017-06-02T02:27:11Z | |
dc.date.available | 2017-06-02T02:27:11Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/81928 | |
dc.description.abstract | Práce pojednává o sociálním aspektu adaptace dítěte na první ročník základní školy. Na socializaci obecně se podílejí vnitřní a vnější faktory. Za vnitřní faktory je pro účely této práce považována úroveň vývoje jedince a jeho vybavenost po stránce protektivních faktorů, napomáhajících dobrému zpracování náročných situací. Vnější socializační vlivy, které na dítě působí, jsou spojeny především s požadavky instituce školy, kterou zastupuje osoba učitele a nároky skupiny spolužáků. Na pomezí vnitřních a vnějších faktorů stojí rodina, které je v práci také věnován prostor. Výzkumná část se zaměřuje na mapování představ o škole u dětí před počátkem školní docházky a po jejím započetí. Vnímání tohoto přechodu samotným dítětem je důležitým prvkem procesu adaptace a zatím mu u nás nebyla věnována dostatečná pozornost. K tomuto účelu jsou využity metody kvalitativního výzkumu. Klíčová slova: adaptace socializace počátek školní docházky protektivní faktory jedince Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis deals with the social aspect of adaptation of children to the first year of primary school. In general, socialisation is affected by both internal and external factors. For the purposes of this thesis we understand as internal factors the level of development of an individual and his or her previous acquisition of protective factors which aid the individual in successful dealing with difficult life situations. The external socialising factors at play are, for the most part, connected to the requirements of the institution of school, mostly represented by the teacher, and the requirements of the group of class mates. At the border of the internal and external factors lies the family which is also dealt with in this thesis. The research part of this thesis focuses on the mapping of how children perceive the school before they enter it and shortly after. The perception of this important threshold, as it is experienced by the child himself, is one of the crucial elements of the adaptation process and as such it has not been given the appropriate amount of attention in the Czech Republic. To these ends the methods of qualitative research are used. Keywords: adaptation socialisation starting school protective factors of the individual Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | adaptace socializace počátek školní docházky protektivní faktory jedince | cs_CZ |
dc.subject | adaptation socialisation starting school protective factors of the individual | en_US |
dc.title | Vnitřní a vnější faktory socializace v průběhu adaptace dítěte na první ročník základní školy | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-14 | |
dc.description.department | Department of Psychology | en_US |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 150273 | |
dc.title.translated | Internal and external factors of socialisation in the adaptation of first class primary school children | en_US |
dc.contributor.referee | Morávková Krejčová, Lenka | |
dc.identifier.aleph | 002034757 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Práce pojednává o sociálním aspektu adaptace dítěte na první ročník základní školy. Na socializaci obecně se podílejí vnitřní a vnější faktory. Za vnitřní faktory je pro účely této práce považována úroveň vývoje jedince a jeho vybavenost po stránce protektivních faktorů, napomáhajících dobrému zpracování náročných situací. Vnější socializační vlivy, které na dítě působí, jsou spojeny především s požadavky instituce školy, kterou zastupuje osoba učitele a nároky skupiny spolužáků. Na pomezí vnitřních a vnějších faktorů stojí rodina, které je v práci také věnován prostor. Výzkumná část se zaměřuje na mapování představ o škole u dětí před počátkem školní docházky a po jejím započetí. Vnímání tohoto přechodu samotným dítětem je důležitým prvkem procesu adaptace a zatím mu u nás nebyla věnována dostatečná pozornost. K tomuto účelu jsou využity metody kvalitativního výzkumu. Klíčová slova: adaptace socializace počátek školní docházky protektivní faktory jedince Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with the social aspect of adaptation of children to the first year of primary school. In general, socialisation is affected by both internal and external factors. For the purposes of this thesis we understand as internal factors the level of development of an individual and his or her previous acquisition of protective factors which aid the individual in successful dealing with difficult life situations. The external socialising factors at play are, for the most part, connected to the requirements of the institution of school, mostly represented by the teacher, and the requirements of the group of class mates. At the border of the internal and external factors lies the family which is also dealt with in this thesis. The research part of this thesis focuses on the mapping of how children perceive the school before they enter it and shortly after. The perception of this important threshold, as it is experienced by the child himself, is one of the crucial elements of the adaptation process and as such it has not been given the appropriate amount of attention in the Czech Republic. To these ends the methods of qualitative research are used. Keywords: adaptation socialisation starting school protective factors of the individual Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |