Show simple item record

Context of family upbringing style and aggression in children of younger school age
dc.contributor.advisorŠírová, Eva
dc.creatorPokorná, Tereza
dc.date.accessioned2017-06-02T02:18:05Z
dc.date.available2017-06-02T02:18:05Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/81886
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá souvislostmi výchovného stylu v rodině s agresivitou dítěte mladšího školního věku. Ke zjišťování agresivity práce využívá Testu pohádek, k popsání způsobu výchovy pak Dotazníku stylů výchovy v rodině pro děti od 8 do 12 let. V teoretické části nejprve vymezuje období mladšího školního věku s důrazem na změny spojené s výchovou, přístupem rodičů a chováním dítěte. Dále blíže rozpracovává téma výchovy a přístupů k jejímu popisování, zaměřuje se i na jejich dopady na chování dítěte. Poslední část popisuje agresi a agresivitu a snaží se zachytit její specifika u dítěte. Empirická část představuje možnosti zkoumání zpracované problematiky výše zmíněnými metodami a navrhuje další možnosti využití získaných dat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis focuses on a context of family upbringing style and aggression in children of younger school age. The Fairy Tale Test and The Parental Styles Questionnaire for the children from 8 to 12 years old are used as the methods to assess the context of this issue. The theoretical part aims to define the developmental stage of younger school age underlying notions related to upbringing of a child and its behavior typical for the stage. The last part describes the concept of aggression or aggressivity. Furthermore, its specifics in childhood are presented. The empirical part specifies the possible ways of examinating the issue, mainly through the methods mentioned earlier and proposes alternatives of using the data we have gained. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectmladší školní věkcs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjectvýchovný stylcs_CZ
dc.subjectagresivitacs_CZ
dc.subjectTest pohádekcs_CZ
dc.subjectyounger school ageen_US
dc.subjectupbringingen_US
dc.subjectparental styleen_US
dc.subjectaggressionen_US
dc.subjectThe Fairy Tale Testen_US
dc.titleSouvislosti způsobu výchovy v rodině a agresivity u dětí mladšího školního věkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-14
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId150261
dc.title.translatedContext of family upbringing style and aggression in children of younger school ageen_US
dc.contributor.refereeGillernová, Ilona
dc.identifier.aleph002036323
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá souvislostmi výchovného stylu v rodině s agresivitou dítěte mladšího školního věku. Ke zjišťování agresivity práce využívá Testu pohádek, k popsání způsobu výchovy pak Dotazníku stylů výchovy v rodině pro děti od 8 do 12 let. V teoretické části nejprve vymezuje období mladšího školního věku s důrazem na změny spojené s výchovou, přístupem rodičů a chováním dítěte. Dále blíže rozpracovává téma výchovy a přístupů k jejímu popisování, zaměřuje se i na jejich dopady na chování dítěte. Poslední část popisuje agresi a agresivitu a snaží se zachytit její specifika u dítěte. Empirická část představuje možnosti zkoumání zpracované problematiky výše zmíněnými metodami a navrhuje další možnosti využití získaných dat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis focuses on a context of family upbringing style and aggression in children of younger school age. The Fairy Tale Test and The Parental Styles Questionnaire for the children from 8 to 12 years old are used as the methods to assess the context of this issue. The theoretical part aims to define the developmental stage of younger school age underlying notions related to upbringing of a child and its behavior typical for the stage. The last part describes the concept of aggression or aggressivity. Furthermore, its specifics in childhood are presented. The empirical part specifies the possible ways of examinating the issue, mainly through the methods mentioned earlier and proposes alternatives of using the data we have gained. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990020363230106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV