Zobrazit minimální záznam

Modified texts for deaf pupils and their use in teaching practice
dc.contributor.advisorKotvová, Miroslava
dc.creatorDusbabová, Iva
dc.date.accessioned2017-06-02T01:36:47Z
dc.date.available2017-06-02T01:36:47Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/81697
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá úpravami a následným využitím textů v oblasti vzdělávání žáků se sluchovým postižením a zkoumá možné výhody či nevýhody těchto úprav. Texty byly předloženy žákům prvního stupně na třech základních školách pro sluchově postižené. Byly předkládány texty neupravené a následně upravené a pomocí vytvořené série otázek byla ověřována jejich srozumitelnost ze strany čtenářů. Pro výzkumné šetření byl vybrán text pohádky a text bajky. Získané odpovědi na otázky zaměřené na obsah textu byly následně zpracovány a formulovány v závěrech výzkumného šetření. KLÍČOVÁ SLOVA: čtenářství, komunikační systémy osob se sluchovým postižením, neslyšící žák, sluch, sluchové postižení, úprava textůcs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with adjustments and consequent application of texts in the field of education of pupils with hearing disorders, and investigates potential advantages and disadvantages of such adjustments. Texts have been used practically at three elementary schools for hearing impaired pupils. Primary school pupils were given unedited texts, and consequently their edited versions, and the comprehensibility of texts from the reader's perspective was tested. A fairy tale and a fable were chosen for the research. The acquired answers to questions aimed at the content of given texts were then processed and formulated in the conclusion of the research. KEYWORDS: reading, communication systems for people with hearing impairment, deaf pupil, hearing, hearing impairment, text modifieden_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectčtenářstvícs_CZ
dc.subjectkomunikační systémy osob se sluchovým postiženímcs_CZ
dc.subjectneslyšící žákcs_CZ
dc.subjectsluchcs_CZ
dc.subjectsluchové postiženícs_CZ
dc.subjectúprava textůcs_CZ
dc.subjectreadingen_US
dc.subjectcommunication systems for people with hearing impairmenten_US
dc.subjectdeaf pupilen_US
dc.subjecthearingen_US
dc.subjecthearing impairmenten_US
dc.subjecttext modifieden_US
dc.titleUpravené texty pro neslyšící žáky a jejich využití v pedagogické praxics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-26
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId161158
dc.title.translatedModified texts for deaf pupils and their use in teaching practiceen_US
dc.contributor.refereeHádková, Kateřina
dc.identifier.aleph002090086
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá úpravami a následným využitím textů v oblasti vzdělávání žáků se sluchovým postižením a zkoumá možné výhody či nevýhody těchto úprav. Texty byly předloženy žákům prvního stupně na třech základních školách pro sluchově postižené. Byly předkládány texty neupravené a následně upravené a pomocí vytvořené série otázek byla ověřována jejich srozumitelnost ze strany čtenářů. Pro výzkumné šetření byl vybrán text pohádky a text bajky. Získané odpovědi na otázky zaměřené na obsah textu byly následně zpracovány a formulovány v závěrech výzkumného šetření. KLÍČOVÁ SLOVA: čtenářství, komunikační systémy osob se sluchovým postižením, neslyšící žák, sluch, sluchové postižení, úprava textůcs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with adjustments and consequent application of texts in the field of education of pupils with hearing disorders, and investigates potential advantages and disadvantages of such adjustments. Texts have been used practically at three elementary schools for hearing impaired pupils. Primary school pupils were given unedited texts, and consequently their edited versions, and the comprehensibility of texts from the reader's perspective was tested. A fairy tale and a fable were chosen for the research. The acquired answers to questions aimed at the content of given texts were then processed and formulated in the conclusion of the research. KEYWORDS: reading, communication systems for people with hearing impairment, deaf pupil, hearing, hearing impairment, text modifieden_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020900860106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV