dc.contributor.advisor | Kotvová, Miroslava | |
dc.creator | Dusbabová, Iva | |
dc.date.accessioned | 2017-06-02T01:36:47Z | |
dc.date.available | 2017-06-02T01:36:47Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/81697 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá úpravami a následným využitím textů v oblasti vzdělávání žáků se sluchovým postižením a zkoumá možné výhody či nevýhody těchto úprav. Texty byly předloženy žákům prvního stupně na třech základních školách pro sluchově postižené. Byly předkládány texty neupravené a následně upravené a pomocí vytvořené série otázek byla ověřována jejich srozumitelnost ze strany čtenářů. Pro výzkumné šetření byl vybrán text pohádky a text bajky. Získané odpovědi na otázky zaměřené na obsah textu byly následně zpracovány a formulovány v závěrech výzkumného šetření. KLÍČOVÁ SLOVA: čtenářství, komunikační systémy osob se sluchovým postižením, neslyšící žák, sluch, sluchové postižení, úprava textů | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis deals with adjustments and consequent application of texts in the field of education of pupils with hearing disorders, and investigates potential advantages and disadvantages of such adjustments. Texts have been used practically at three elementary schools for hearing impaired pupils. Primary school pupils were given unedited texts, and consequently their edited versions, and the comprehensibility of texts from the reader's perspective was tested. A fairy tale and a fable were chosen for the research. The acquired answers to questions aimed at the content of given texts were then processed and formulated in the conclusion of the research. KEYWORDS: reading, communication systems for people with hearing impairment, deaf pupil, hearing, hearing impairment, text modified | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | čtenářství | cs_CZ |
dc.subject | komunikační systémy osob se sluchovým postižením | cs_CZ |
dc.subject | neslyšící žák | cs_CZ |
dc.subject | sluch | cs_CZ |
dc.subject | sluchové postižení | cs_CZ |
dc.subject | úprava textů | cs_CZ |
dc.subject | reading | en_US |
dc.subject | communication systems for people with hearing impairment | en_US |
dc.subject | deaf pupil | en_US |
dc.subject | hearing | en_US |
dc.subject | hearing impairment | en_US |
dc.subject | text modified | en_US |
dc.title | Upravené texty pro neslyšící žáky a jejich využití v pedagogické praxi | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-05-26 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 161158 | |
dc.title.translated | Modified texts for deaf pupils and their use in teaching practice | en_US |
dc.contributor.referee | Hádková, Kateřina | |
dc.identifier.aleph | 002090086 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá úpravami a následným využitím textů v oblasti vzdělávání žáků se sluchovým postižením a zkoumá možné výhody či nevýhody těchto úprav. Texty byly předloženy žákům prvního stupně na třech základních školách pro sluchově postižené. Byly předkládány texty neupravené a následně upravené a pomocí vytvořené série otázek byla ověřována jejich srozumitelnost ze strany čtenářů. Pro výzkumné šetření byl vybrán text pohádky a text bajky. Získané odpovědi na otázky zaměřené na obsah textu byly následně zpracovány a formulovány v závěrech výzkumného šetření. KLÍČOVÁ SLOVA: čtenářství, komunikační systémy osob se sluchovým postižením, neslyšící žák, sluch, sluchové postižení, úprava textů | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis deals with adjustments and consequent application of texts in the field of education of pupils with hearing disorders, and investigates potential advantages and disadvantages of such adjustments. Texts have been used practically at three elementary schools for hearing impaired pupils. Primary school pupils were given unedited texts, and consequently their edited versions, and the comprehensibility of texts from the reader's perspective was tested. A fairy tale and a fable were chosen for the research. The acquired answers to questions aimed at the content of given texts were then processed and formulated in the conclusion of the research. KEYWORDS: reading, communication systems for people with hearing impairment, deaf pupil, hearing, hearing impairment, text modified | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020900860106986 | |