Show simple item record

Teaching profession in the French educational system
Povolání učitele ve francouzském vzdělávacím systému
dc.contributor.advisorKlinka, Tomáš
dc.creatorŠkeříková, Michaela
dc.date.accessioned2017-06-02T01:31:40Z
dc.date.available2017-06-02T01:31:40Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/81679
dc.description.abstractCílem diplomové práce je popsat různé aspekty povolání učitele ve francouzském vzdělávacím systému. Zároveň je přiblížena probíhající zásadní reforma francouzského systému školství, která od roku 2013 mění určité oblasti tohoto povolání. Za tímto účelem je nejdříve ukázán historický vývoj, během kterého vznikaly kořeny a principy tohoto povolání již od dob Galů až po konec 20. století. Poté je ukázána aktuální podoba francouzského vzdělávacího systému, ve kterém se vyskytuje mnoho podob učitelské profese. Další kapitola se pak věnuje vzdělávání učitelů a vývoji instituce, která byla pro to vytvořena, od IUFM až po aktuální ESPE. Následně jsou uvedena určitá práva, která učitelům přináší jejich povolání a jejich statut státních zaměstnanců. Poté je vysvětleno, jakým způsobem mohou učitelé změnit školu, kde učí. Poslední kapitola se zabývá vybranými aktuálními tématy, která se dotýkají učitelského povolání. KLÍČOVÁ SLOVA francouzští učitelé, povolání učitele, francouzský vzdělávací systém, reforma školství, ESPEcs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to describe different aspects of the teaching profession in the French educational system. At the same time, we specify the ongoing substantial reform of the educational system that is, since 2013, changing certain parts of this profession. For this purpose, we focus firstly on the historical development during which the roots and principles of this profession were forged, since the times of the Gauls until the end of the 20th century. Moreover, we describe the current state of the French educational system in which many forms of the teaching profession appear. The following chapter concentrates on teacher education and the development of the institution that was established for that purpose, from the IUFM up to the current ESPE. Furthermore, we mention certain rights that emanate from the profession and the status of public servants. Also, we try to depict how teachers can move to a different school. Finally, the last chapter deals with some chosen current issues that are affecting the teaching profession. KEYWORDS French teachers, the teaching profession, French educational system, education reform, ESPEen_US
dc.languageFrenchcs_CZ
dc.language.isofr_FR
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectfrancouzští učitelécs_CZ
dc.subjectpovolání učitelecs_CZ
dc.subjectfrancouzský vzdělávací systémcs_CZ
dc.subjectreforma školstvícs_CZ
dc.subjectESPEcs_CZ
dc.subjectFrench teachersen_US
dc.subjectthe teaching professionen_US
dc.subjectFrench educational systemen_US
dc.subjecteducation reformen_US
dc.subjectESPEen_US
dc.titleMétier de l'enseignant dans le système éducatif françaisfr_FR
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-24
dc.description.departmentKatedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId158282
dc.title.translatedTeaching profession in the French educational systemen_US
dc.title.translatedPovolání učitele ve francouzském vzdělávacím systémucs_CZ
dc.contributor.refereeNováková, Sylva
dc.identifier.aleph002089559
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - francouzský jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - French Languageen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - francouzský jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - French Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce je popsat různé aspekty povolání učitele ve francouzském vzdělávacím systému. Zároveň je přiblížena probíhající zásadní reforma francouzského systému školství, která od roku 2013 mění určité oblasti tohoto povolání. Za tímto účelem je nejdříve ukázán historický vývoj, během kterého vznikaly kořeny a principy tohoto povolání již od dob Galů až po konec 20. století. Poté je ukázána aktuální podoba francouzského vzdělávacího systému, ve kterém se vyskytuje mnoho podob učitelské profese. Další kapitola se pak věnuje vzdělávání učitelů a vývoji instituce, která byla pro to vytvořena, od IUFM až po aktuální ESPE. Následně jsou uvedena určitá práva, která učitelům přináší jejich povolání a jejich statut státních zaměstnanců. Poté je vysvětleno, jakým způsobem mohou učitelé změnit školu, kde učí. Poslední kapitola se zabývá vybranými aktuálními tématy, která se dotýkají učitelského povolání. KLÍČOVÁ SLOVA francouzští učitelé, povolání učitele, francouzský vzdělávací systém, reforma školství, ESPEcs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the thesis is to describe different aspects of the teaching profession in the French educational system. At the same time, we specify the ongoing substantial reform of the educational system that is, since 2013, changing certain parts of this profession. For this purpose, we focus firstly on the historical development during which the roots and principles of this profession were forged, since the times of the Gauls until the end of the 20th century. Moreover, we describe the current state of the French educational system in which many forms of the teaching profession appear. The following chapter concentrates on teacher education and the development of the institution that was established for that purpose, from the IUFM up to the current ESPE. Furthermore, we mention certain rights that emanate from the profession and the status of public servants. Also, we try to depict how teachers can move to a different school. Finally, the last chapter deals with some chosen current issues that are affecting the teaching profession. KEYWORDS French teachers, the teaching profession, French educational system, education reform, ESPEen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990020895590106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV