Zobrazit minimální záznam

Speech therapy and young people with hearing impairment
dc.contributor.advisorKlenková, Jiřina
dc.creatorJakubcová, Kamila
dc.date.accessioned2017-06-02T01:31:10Z
dc.date.available2017-06-02T01:31:10Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/81677
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na mladé lidi se sluchovým postižením, kteří se vzdělávají orálně auditivní metodou ve škole pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, konkrétně ve škole pro sluchově postižené. Teoretická část se podrobněji zabývá charakteristikou a specifiky vývojového období adolescence, které je velmi důležitým mezníkem při přechodu z dětství do dospělosti. Zaměřuje se na problematiku sluchového postižení a všímá si i psychologických aspektů lidí se sluchovým postižením. Dále práce pojednává o komunikačních kompetencích lidí se sluchovým postižením se zaměřením na mluvenou řeč a logopedickou intervencí. Cílem výzkumného šetření diplomové práce je přiblížení a zprostředkování názorů a zkušeností mladých lidí se sluchovým postižením vzdělávajících se orálně - auditivní metodou na jejich vlastní komunikační schopnosti a dovednosti. V této části práce se studenti sami vyjadřují ke svým komunikačním kompetencím. Práce obsahuje autentické části výpovědí a přináší některé zajímavé postřehy samotných studentů. Jedná se o malou sondu do života mladých lidí se sluchovým postižením jejich prostřednictvím.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is focused on young people with hearing impairment who are educated by oral auditory method at school for pupils with special educative needs, particularly at School for the Hearing Impaired. The theoretical part is especially oriented on the characteristics and specifics of the developmental period of adolescence which is a very important milestone at the transition from childhood to maturity. It is focused on the hearing impairment issue and it also observes the psychological aspects of the people with hearing impairment. Furthermore, it deals with communication competencies of people with hearing impairment with focusing on spoken words and speech therapy intervention. The aim of the scientific examination of this thesis is to bring closer and mediate the opinions and experience of the young people with hearing impairment who are educated by oral - auditory method on their own communication skills and abilities. In this part of work the students themselves express their communication competencies. This work contains authentic parts of testimonies and brings some interesting insights of students themselves. This is a little probe into the lives of the young people with hearing impairment through their experience.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectObdobí adolescencecs_CZ
dc.subjectsluchové postiženícs_CZ
dc.subjectorálně - auditivní metodacs_CZ
dc.subjectkomunikační schopnosti a dovednostics_CZ
dc.subjectkomunikační kompetencecs_CZ
dc.subjectThe period of adolescenceen_US
dc.subjecthearing impairmenten_US
dc.subjectoral - auditory methoden_US
dc.subjectcommunication skills and abilitiesen_US
dc.subjectcommunication competenciesen_US
dc.titleLogopedická intervence a mladí lidé se sluchovým postiženímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-27
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId162548
dc.title.translatedSpeech therapy and young people with hearing impairmenten_US
dc.contributor.refereeHádková, Kateřina
dc.identifier.aleph002090322
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na mladé lidi se sluchovým postižením, kteří se vzdělávají orálně auditivní metodou ve škole pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, konkrétně ve škole pro sluchově postižené. Teoretická část se podrobněji zabývá charakteristikou a specifiky vývojového období adolescence, které je velmi důležitým mezníkem při přechodu z dětství do dospělosti. Zaměřuje se na problematiku sluchového postižení a všímá si i psychologických aspektů lidí se sluchovým postižením. Dále práce pojednává o komunikačních kompetencích lidí se sluchovým postižením se zaměřením na mluvenou řeč a logopedickou intervencí. Cílem výzkumného šetření diplomové práce je přiblížení a zprostředkování názorů a zkušeností mladých lidí se sluchovým postižením vzdělávajících se orálně - auditivní metodou na jejich vlastní komunikační schopnosti a dovednosti. V této části práce se studenti sami vyjadřují ke svým komunikačním kompetencím. Práce obsahuje autentické části výpovědí a přináší některé zajímavé postřehy samotných studentů. Jedná se o malou sondu do života mladých lidí se sluchovým postižením jejich prostřednictvím.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is focused on young people with hearing impairment who are educated by oral auditory method at school for pupils with special educative needs, particularly at School for the Hearing Impaired. The theoretical part is especially oriented on the characteristics and specifics of the developmental period of adolescence which is a very important milestone at the transition from childhood to maturity. It is focused on the hearing impairment issue and it also observes the psychological aspects of the people with hearing impairment. Furthermore, it deals with communication competencies of people with hearing impairment with focusing on spoken words and speech therapy intervention. The aim of the scientific examination of this thesis is to bring closer and mediate the opinions and experience of the young people with hearing impairment who are educated by oral - auditory method on their own communication skills and abilities. In this part of work the students themselves express their communication competencies. This work contains authentic parts of testimonies and brings some interesting insights of students themselves. This is a little probe into the lives of the young people with hearing impairment through their experience.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020903220106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV