Show simple item record

Obey: Art or Propaganda?
dc.contributor.advisorKlimeš, David
dc.creatorKostruh, Matěj Sebastián
dc.date.accessioned2017-06-02T01:23:52Z
dc.date.available2017-06-02T01:23:52Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/81664
dc.description.abstractBakalářská práce "Obey: umění, či propaganda?" se primárně zabývá současným uměleckým hnutím označovaným jako street art - pouliční umění. Dále pak vztahem tohoto moderního směru ke spotřební kultuře jako k dominantnímu kulturnímu rámci soudobé kapitalistické společnosti. Ve své první třetině práce street art definuje, popisuje jeho vývoj a hodnoty coby autentické subkultury namířené proti oficiální kultuře a produktům konzumerismu, které dnes ovládají vizuální krajinu měst a podle některých dokonce odcizují jedince od reality lidského bytí. V druhé třetině se text věnuje axiomatickému fenoménu postupného sbližování alternativního street artu s kulturou hlavního proudu a zkoumá konkrétní důvody, proč k takové praxi dochází. Čtenář se dozví, že street art podléhá tzv. komodifikaci a že může být snadno implementován do struktur spotřebního trhu. Pouliční umění se navíc jeví jako efektivní marketingový a propagační nástroj, a také proto se k němu obracejí komerční subjekty jako k možnému zdroji inspirace pro své komunikační kampaně. Hodnota street artu pak spočívá pro firmy i v autenticitě jeho undergroundových ideálů, které se nyní řada z nich pokouší osvojit s cílem repolohovat svou image, jež by byla ve výsledku více relevantní pro jejich cílové trhy. Poslední třetinu práce tvoří případová studie...cs_CZ
dc.description.abstractThis Bachelor thesis called "Obey: umění, či propaganda?" (Obey: Art or Propaganda?) deals primarily with a contemporary artistic movement which is generally referred to as street art. It explores the relationship between this contemporary movement and consumerism as the dominant cultural framework of today's capitalist society. In the first third of the thesis, it is sought to define street art and describe the development and values thereof as an authentic subculture directed against the official culture and consumerism products which nowdays dominate the visual landscape of cities and which even alienate individuals from the reality of human existence, according to some people. In the second thirds of the thesis, the axiomatic phenomenon of a gradual convergence between alternative street art and the mainstream culture is dealt with and the specific reasons why this is taking place are explored. The reader learns that street art is subject to the so-called commodification and that it can be easily incorporated into the structures of consumer markets. Moreover, street art appears to be an effective marketing and promotional tool which is why commercial entities are turning to it regarding street art as a potential source of inspiration for their communication campaigns. From the point of view of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleObey: Umění, či propaganda?cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-01-23
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId179373
dc.title.translatedObey: Art or Propaganda?en_US
dc.contributor.refereeShavit, Anna
dc.identifier.aleph002123349
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce "Obey: umění, či propaganda?" se primárně zabývá současným uměleckým hnutím označovaným jako street art - pouliční umění. Dále pak vztahem tohoto moderního směru ke spotřební kultuře jako k dominantnímu kulturnímu rámci soudobé kapitalistické společnosti. Ve své první třetině práce street art definuje, popisuje jeho vývoj a hodnoty coby autentické subkultury namířené proti oficiální kultuře a produktům konzumerismu, které dnes ovládají vizuální krajinu měst a podle některých dokonce odcizují jedince od reality lidského bytí. V druhé třetině se text věnuje axiomatickému fenoménu postupného sbližování alternativního street artu s kulturou hlavního proudu a zkoumá konkrétní důvody, proč k takové praxi dochází. Čtenář se dozví, že street art podléhá tzv. komodifikaci a že může být snadno implementován do struktur spotřebního trhu. Pouliční umění se navíc jeví jako efektivní marketingový a propagační nástroj, a také proto se k němu obracejí komerční subjekty jako k možnému zdroji inspirace pro své komunikační kampaně. Hodnota street artu pak spočívá pro firmy i v autenticitě jeho undergroundových ideálů, které se nyní řada z nich pokouší osvojit s cílem repolohovat svou image, jež by byla ve výsledku více relevantní pro jejich cílové trhy. Poslední třetinu práce tvoří případová studie...cs_CZ
uk.abstract.enThis Bachelor thesis called "Obey: umění, či propaganda?" (Obey: Art or Propaganda?) deals primarily with a contemporary artistic movement which is generally referred to as street art. It explores the relationship between this contemporary movement and consumerism as the dominant cultural framework of today's capitalist society. In the first third of the thesis, it is sought to define street art and describe the development and values thereof as an authentic subculture directed against the official culture and consumerism products which nowdays dominate the visual landscape of cities and which even alienate individuals from the reality of human existence, according to some people. In the second thirds of the thesis, the axiomatic phenomenon of a gradual convergence between alternative street art and the mainstream culture is dealt with and the specific reasons why this is taking place are explored. The reader learns that street art is subject to the so-called commodification and that it can be easily incorporated into the structures of consumer markets. Moreover, street art appears to be an effective marketing and promotional tool which is why commercial entities are turning to it regarding street art as a potential source of inspiration for their communication campaigns. From the point of view of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV