Zobrazit minimální záznam

Comparison of selected two competing television stations broadcasting from the 21st century, according to content focus and structure audience
dc.contributor.advisorŠoltys, Otakar
dc.creatorŠmalclová, Martina
dc.date.accessioned2017-06-02T01:21:25Z
dc.date.available2017-06-02T01:21:25Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/81657
dc.description.abstractCílem práce je komparace dvou vybraných soukromých televizních stanic TV Barrandov a Prima Cool primárně dle obsahu zaměření a skladby publika a sekundárně z hlediska mediálního diskurzu a řečových aktů. V první teoretické části práce definuji stěžejní pojmy, jakými jsou televize, digitalizace, publikum, programové schéma, cílová skupina, sledovanost, mediální diskurz a řečový akt. Dále charakterizuji obě stanice, definuji jejich programové schéma, publikum a uvádím výsledky sledovanosti. V druhé praktické části práce užívám ke komparaci programového schématu metodu kvantitativní obsahové analýzy, jež si klade za cíl komparovat programové schéma obou stanic, vymezit rozdíly ve skladbě programu a zodpovědět výzkumné otázky, které stojí na jejím počátku. Ke komparaci publika užívám metodu dotazníkového šetření. Na počátku metody je stanoven výzkumný vzorek a následně metoda aplikována. Výsledky dotazníkového šetření umožní rozsáhlý popis publika obou stanic, pomohou zjistit, která ze stanic je divácky atraktivnější a potvrdí, zda výsledky provedeného šetření korespondují s veřejně dostupnými výsledky sledovanosti, či dochází k diametrální rozdílnosti. V závěru práce stanice komparuji z hlediska mediálního dískurzu a řečových aktů a uvádím rozdíly, které se mezi stanicemi nacházejí.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the thesis is the comparison of two selected private television channels TV Barrandov and Prima Cool primarily according to content focus and audience structure and secondarily from the point of view of media discourse and speech acts. In the first theoretical part I define fundamental concepts such as television, digitization, audience, program schedule, target group, television viewership, media discourse and speech act. Further I characterize both television channels, define their program schedule, audience and present the results of rating. In the second practical part I use to compare program schedule a method of quantitative content analysis, which aims to compare the programming schedule of both television channels, define the differences in the structure of the program and answer research questions, which stands at its beginning. To comparison audience I use the questionnaire method. At the beginning of the method is determined by research sample and subsequently the method is applied. Results of the survey will allow an extensive description of the audiences of both television channels, determine which channel is more attractive and confirm if the results of the questionnaire method correspond with publicly available results of audience or are diametrical difference. In...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectTV Barrandovcs_CZ
dc.subjectPrima Coolcs_CZ
dc.subjectkomparacecs_CZ
dc.subjecttelevizní stanicecs_CZ
dc.subjectpublikumcs_CZ
dc.subjectsledovanostcs_CZ
dc.subjectprogramové schémacs_CZ
dc.subjectmediální diskurzcs_CZ
dc.subjectkvantitativní obsahová analýzacs_CZ
dc.subjectdotazníkové šetřenícs_CZ
dc.subjectTV Barrandoven_US
dc.subjectPrima Coolen_US
dc.subjectcomparationen_US
dc.subjecttelevision channelsen_US
dc.subjectaudienceen_US
dc.subjecttelevision viewershipen_US
dc.subjectprogram scheduleen_US
dc.subjectmedia discourseen_US
dc.subjectquantitative content analysisen_US
dc.subjectquestionnaire methoden_US
dc.titleKomparace dvou vybraných konkurenčních televizních stanic vysílajících od 21. století dle obsahu zaměření a skladby publikacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-01-23
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId167292
dc.title.translatedComparison of selected two competing television stations broadcasting from the 21st century, according to content focus and structure audienceen_US
dc.contributor.refereeGéla, František
dc.identifier.aleph002123346
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem práce je komparace dvou vybraných soukromých televizních stanic TV Barrandov a Prima Cool primárně dle obsahu zaměření a skladby publika a sekundárně z hlediska mediálního diskurzu a řečových aktů. V první teoretické části práce definuji stěžejní pojmy, jakými jsou televize, digitalizace, publikum, programové schéma, cílová skupina, sledovanost, mediální diskurz a řečový akt. Dále charakterizuji obě stanice, definuji jejich programové schéma, publikum a uvádím výsledky sledovanosti. V druhé praktické části práce užívám ke komparaci programového schématu metodu kvantitativní obsahové analýzy, jež si klade za cíl komparovat programové schéma obou stanic, vymezit rozdíly ve skladbě programu a zodpovědět výzkumné otázky, které stojí na jejím počátku. Ke komparaci publika užívám metodu dotazníkového šetření. Na počátku metody je stanoven výzkumný vzorek a následně metoda aplikována. Výsledky dotazníkového šetření umožní rozsáhlý popis publika obou stanic, pomohou zjistit, která ze stanic je divácky atraktivnější a potvrdí, zda výsledky provedeného šetření korespondují s veřejně dostupnými výsledky sledovanosti, či dochází k diametrální rozdílnosti. V závěru práce stanice komparuji z hlediska mediálního dískurzu a řečových aktů a uvádím rozdíly, které se mezi stanicemi nacházejí.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the thesis is the comparison of two selected private television channels TV Barrandov and Prima Cool primarily according to content focus and audience structure and secondarily from the point of view of media discourse and speech acts. In the first theoretical part I define fundamental concepts such as television, digitization, audience, program schedule, target group, television viewership, media discourse and speech act. Further I characterize both television channels, define their program schedule, audience and present the results of rating. In the second practical part I use to compare program schedule a method of quantitative content analysis, which aims to compare the programming schedule of both television channels, define the differences in the structure of the program and answer research questions, which stands at its beginning. To comparison audience I use the questionnaire method. At the beginning of the method is determined by research sample and subsequently the method is applied. Results of the survey will allow an extensive description of the audiences of both television channels, determine which channel is more attractive and confirm if the results of the questionnaire method correspond with publicly available results of audience or are diametrical difference. In...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990021233460106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV