Show simple item record

I eat, therefore I am: the construction of foodbloggers identity
dc.contributor.advisorPavlíčková, Tereza
dc.creatorSedláčková, Tereza
dc.date.accessioned2017-06-02T01:20:03Z
dc.date.available2017-06-02T01:20:03Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/81653
dc.description.abstractHlavní výzkumná otázka této práce se zabývala identitou foodblogerů a to především v kontextu toho, jak je tato identita konstruována skrze obsahy zveřejněné na jejich foodblozích. Prostřednictvím výzkumu osmi foodblogů pak tato práce ukazuje, jakých podob může tato identita a samotné foodblogy nabývat. K foodbogerům je zde přistupováno jako ke členům foodie komunity, neboť jejich blogy odráží její hodnoty; důraz na prvek sdílení, kvalitu potravin, autenticitu a příběh pokrmu, význam servírování a stolování. Identita foodblogerů promítající se na jejich blozích, byla zkoumána především z hlediska sebe- prezentace, narativní strategie a přístupu ke sdílení svého soukromí se čtenáři blogu. Všechny tyto tři aspekty jsou velmi úzce propojeny, neustále vzájemně laděny a navzájem se ovlivňují. Právě jejich neustále vyjednávání v každé interakci mezi blogerem a čtenáři (zveřejněné články, komentáře čtenářů a blogerovy odpovědi aj.) určuje výslednou podobu foodblogu. Narativní strategie analyzovaných foodblogů nabývají například podoby rodinné atmosféry či vaření pro rodinu, seberealizace skrze vaření a blogování, vtáhnutí do přátelství, minimalistický styl bez osobního vyprávění, kamaráda se společnými zájmy či zpřístupnění osobního života čtenářům. Dále byla identita zkoumána prostřednictvím otázek, zda...cs_CZ
dc.description.abstractThe main research question of this thesis deals with identity of foodbloggers, constructed through the content posted on their foodblogs. This work shows through research of eight foodblogs what forms of identity these foodblogs take. The foodbloggers are treated as members of the foodie community in this thesis, because their blogs reflect its values, such as emphasis on the element of sharing, food quality, authenticity and story of the food and its serving. Foodbloggers identity, reflected on their blogs, has been studied mainly in terms of self-presentation, narrative strategies and approaches to sharing their privacy with the blogs readers. These three aspects are constantly negotiated in every interaction between bloggers and readers of their blogs. This negotiation determines the final form of foodblogs. Narrative strategies of these analyzed foodblogs for example take the form of family atmosphere and cooking for the family, self-realization through cooking and blogging, making friendships, minimalist style without a personal narrative, a friend with sharing conjoint interests or invitation to the blogger's personal life. Furthermore, the identity was examined through the questions whether and how the blog authors think about themselves as (food)bloggers.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleJím, tedy jsem: konstrukce identity foodblogerůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-01-23
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId152727
dc.title.translatedI eat, therefore I am: the construction of foodbloggers identityen_US
dc.contributor.refereeZábrodská, Kristina
dc.identifier.aleph002123343
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csHlavní výzkumná otázka této práce se zabývala identitou foodblogerů a to především v kontextu toho, jak je tato identita konstruována skrze obsahy zveřejněné na jejich foodblozích. Prostřednictvím výzkumu osmi foodblogů pak tato práce ukazuje, jakých podob může tato identita a samotné foodblogy nabývat. K foodbogerům je zde přistupováno jako ke členům foodie komunity, neboť jejich blogy odráží její hodnoty; důraz na prvek sdílení, kvalitu potravin, autenticitu a příběh pokrmu, význam servírování a stolování. Identita foodblogerů promítající se na jejich blozích, byla zkoumána především z hlediska sebe- prezentace, narativní strategie a přístupu ke sdílení svého soukromí se čtenáři blogu. Všechny tyto tři aspekty jsou velmi úzce propojeny, neustále vzájemně laděny a navzájem se ovlivňují. Právě jejich neustále vyjednávání v každé interakci mezi blogerem a čtenáři (zveřejněné články, komentáře čtenářů a blogerovy odpovědi aj.) určuje výslednou podobu foodblogu. Narativní strategie analyzovaných foodblogů nabývají například podoby rodinné atmosféry či vaření pro rodinu, seberealizace skrze vaření a blogování, vtáhnutí do přátelství, minimalistický styl bez osobního vyprávění, kamaráda se společnými zájmy či zpřístupnění osobního života čtenářům. Dále byla identita zkoumána prostřednictvím otázek, zda...cs_CZ
uk.abstract.enThe main research question of this thesis deals with identity of foodbloggers, constructed through the content posted on their foodblogs. This work shows through research of eight foodblogs what forms of identity these foodblogs take. The foodbloggers are treated as members of the foodie community in this thesis, because their blogs reflect its values, such as emphasis on the element of sharing, food quality, authenticity and story of the food and its serving. Foodbloggers identity, reflected on their blogs, has been studied mainly in terms of self-presentation, narrative strategies and approaches to sharing their privacy with the blogs readers. These three aspects are constantly negotiated in every interaction between bloggers and readers of their blogs. This negotiation determines the final form of foodblogs. Narrative strategies of these analyzed foodblogs for example take the form of family atmosphere and cooking for the family, self-realization through cooking and blogging, making friendships, minimalist style without a personal narrative, a friend with sharing conjoint interests or invitation to the blogger's personal life. Furthermore, the identity was examined through the questions whether and how the blog authors think about themselves as (food)bloggers.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990021233430106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV