| dc.contributor.advisor | Strouhal, Martin | |
| dc.creator | Hradilová, Tereza | |
| dc.date.accessioned | 2017-06-02T00:43:18Z | |
| dc.date.available | 2017-06-02T00:43:18Z | |
| dc.date.issued | 2016 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/81615 | |
| dc.description.abstract | Cílem bakalářské práce je analyzovat proměnu hodnotových orientací ve společenském vývoji od osvícenství k postmoderně. Dalším cílem je analýza současného stavu morální výchovy ve školách. Práce se nejprve zaměří na příčiny změny akcentů v hodnotové oblasti započaté v osvícenství a ústící do tzv. postmoderní situace. Zrekapituluje nejvýznamnější teorie morálního vývoje jedince, popíše situaci v morální výchově ve školách a pokusí se identifikovat ty metody morální výchovy, jež by se daly využít v morální výchově vzhledem k povaze soudobého společenského dění a trendům v hodnotových orientacích dětí a mládeže. Práce v této souvislosti tedy také hledá odpověď na otázku, k jakým hodnotám je dnes třeba vychovávat. Klíčová slova: morální výchova, osvícenství, postmoderní situace, morální vývoj, Jean Piaget, Lawrence Kohlberg, morální dilema, Rámcový vzdělávací program, etická výchova, hodnoty, individualizace morálky, metody morální výchovy | cs_CZ |
| dc.description.abstract | The aim of the bachelor thesis is to analyse the change of value orientation by society evolution since the Enlightenment to the postmodern situation. Next aim is the analysis of the actual state of moral education at school. At first, the thesis focuses attention on the causes of the changes of accents in value sphere, initiated in the Enlightenment and leading to postmodern situation. Furthermore, the thesis resumes the problem of personal moral development, describes the situation of moral education at school and tries to identify these methods of moral education which could be used in the moral education considering the contemporary situation in society and the trends in the value orientation of children and youth. In this context, the thesis also looks for the answer on question, which values are nowadays necessary to be educated. Key words: moral education, Enlightenment, postmodern, postmodern situation, moral development, Jean Piaget, Lawrence Kohlberg, moral dilemma, General educational programme, ethic education, values, individualisation of moral character, methods of moral education | en_US |
| dc.language | Čeština | cs_CZ |
| dc.language.iso | cs_CZ | |
| dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
| dc.subject | morální výchova | cs_CZ |
| dc.subject | osvícenství | cs_CZ |
| dc.subject | postmoderní situace | cs_CZ |
| dc.subject | morální vývoj | cs_CZ |
| dc.subject | Jean Piaget | cs_CZ |
| dc.subject | Lawrence Kohlberg | cs_CZ |
| dc.subject | morální dilema | cs_CZ |
| dc.subject | Rámcový vzdělávací program | cs_CZ |
| dc.subject | etická výchova | cs_CZ |
| dc.subject | hodnoty | cs_CZ |
| dc.subject | individualizace morálky | cs_CZ |
| dc.subject | metody morální výchovy | cs_CZ |
| dc.subject | moral education | en_US |
| dc.subject | Enlightenment | en_US |
| dc.subject | postmodern | en_US |
| dc.subject | postmodern situation | en_US |
| dc.subject | moral devolopement | en_US |
| dc.subject | Jean Piaget | en_US |
| dc.subject | Lawrence Kohlberg | en_US |
| dc.subject | moral dilemma | en_US |
| dc.subject | General educational programme | en_US |
| dc.subject | ethic education | en_US |
| dc.subject | values | en_US |
| dc.subject | individualisation of moral character | en_US |
| dc.subject | methods of moral education | en_US |
| dc.title | Vybrané otázky morální výchovy v současné společnosti | cs_CZ |
| dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
| dcterms.created | 2016 | |
| dcterms.dateAccepted | 2016-05-25 | |
| dc.description.department | Department of Education | en_US |
| dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
| dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
| dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
| dc.identifier.repId | 164341 | |
| dc.title.translated | Selected Problems of Moral Education in the Contemporary Society | en_US |
| dc.contributor.referee | Koťa, Jaroslav | |
| dc.identifier.aleph | 002096742 | |
| thesis.degree.name | Bc. | |
| thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
| thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
| thesis.degree.discipline | Education | en_US |
| thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
| thesis.degree.program | Education | en_US |
| uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
| uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
| uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
| uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
| uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
| uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
| uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
| uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
| uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
| uk.degree-program.en | Education | en_US |
| thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
| thesis.grade.en | Excellent | en_US |
| uk.abstract.cs | Cílem bakalářské práce je analyzovat proměnu hodnotových orientací ve společenském vývoji od osvícenství k postmoderně. Dalším cílem je analýza současného stavu morální výchovy ve školách. Práce se nejprve zaměří na příčiny změny akcentů v hodnotové oblasti započaté v osvícenství a ústící do tzv. postmoderní situace. Zrekapituluje nejvýznamnější teorie morálního vývoje jedince, popíše situaci v morální výchově ve školách a pokusí se identifikovat ty metody morální výchovy, jež by se daly využít v morální výchově vzhledem k povaze soudobého společenského dění a trendům v hodnotových orientacích dětí a mládeže. Práce v této souvislosti tedy také hledá odpověď na otázku, k jakým hodnotám je dnes třeba vychovávat. Klíčová slova: morální výchova, osvícenství, postmoderní situace, morální vývoj, Jean Piaget, Lawrence Kohlberg, morální dilema, Rámcový vzdělávací program, etická výchova, hodnoty, individualizace morálky, metody morální výchovy | cs_CZ |
| uk.abstract.en | The aim of the bachelor thesis is to analyse the change of value orientation by society evolution since the Enlightenment to the postmodern situation. Next aim is the analysis of the actual state of moral education at school. At first, the thesis focuses attention on the causes of the changes of accents in value sphere, initiated in the Enlightenment and leading to postmodern situation. Furthermore, the thesis resumes the problem of personal moral development, describes the situation of moral education at school and tries to identify these methods of moral education which could be used in the moral education considering the contemporary situation in society and the trends in the value orientation of children and youth. In this context, the thesis also looks for the answer on question, which values are nowadays necessary to be educated. Key words: moral education, Enlightenment, postmodern, postmodern situation, moral development, Jean Piaget, Lawrence Kohlberg, moral dilemma, General educational programme, ethic education, values, individualisation of moral character, methods of moral education | en_US |
| uk.file-availability | V | |
| uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
| uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
| dc.identifier.lisID | 990020967420106986 | |