Zobrazit minimální záznam

Director as a knowledge worker. Tacit knowledge of selected directors of elementary schools in Prague
dc.contributor.advisorVoda, Jan
dc.creatorKobrová, Anna
dc.date.accessioned2017-06-02T00:37:35Z
dc.date.available2017-06-02T00:37:35Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/81588
dc.description.abstractV bakalářské práci se podrobněji zabývám znalostním pracovníkem v oblasti školství s důrazem na tacitní znalosti, jejich dělení, sdílení a význam. Kromě teoretické analýzy informačních zdrojů v českém, anglickém a místy švédském jazyce, byly na základě rozhovorů se čtyřmi ředitelkami základních škol definovány tacitní znalosti, které jsem v práci rozdělila na tacitní znalosti intrapersonální, interpersonální a kontextově-specifické. Nejčastějšími tacitními znalostmi se ukázaly ty, které využíváme při práci s lidmi, ať už jsou to znalosti o jejich osobnosti, jenž můžeme využít při jejich motivování, srozumitelnému zadávání úkolů či jakékoliv další komunikaci, nebo např. znalosti o jejich rodinném, finančním či sociálním zázemí ovlivňující nejen jejich osobnost, ale i momentálně psychické a fyzické rozpoložení. Během rozhovorů bylo jako stimulátory použito 30 pojmů napsaných na kartách a následně byl rozhovor doplněn dotazníkem se škálováním použitých pojmů a několika osobními otázkami. Práce je určena ředitelům škol, kteří přicházejí na novou školu a chtějí se rychleji zorientovat nejen v explicitních znalostech týkajících se konkrétní školy, ale také v těch těžce rozlišitelných a osvojitelných - tacitních znalostech.cs_CZ
dc.description.abstractBachelor's thesis deals in detail with knowledge workers in education with an emphasis on tacit knowledge, their division, sharing and importance. In addition to theoretical analyse of information sources in Czech, English and Swedish language sites were based on interviews with four elementary schools are defined Managers of tacit knowledge that I work divided into tacit knowledge intrapersonal, interpersonal and context-specific. The most common tacit knowledge proved to those used when working with people, whether they are knowledgeable about their personality, which we can use in their motivation, understandable assigning tasks or any other communication for example knowledge about their family, financial or social background affecting not only their personality, but at the moment the mental and physical condition. During interviews were used as stimulators 30 concepts written on cards and was subsequently completed a questionnaire interview with scaling terms used and some personal issues. The work is intended for school directors, who come to a new school and want to quickly navigate not only the explicit knowledge relating to specific schools, but also in those heavily adopted - tacit knowledge.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecttacitní znalostics_CZ
dc.subjectexplicitní znalostics_CZ
dc.subjectznalostní pracovníkcs_CZ
dc.subjectHaldin-Herrgardcs_CZ
dc.subjectproces konverze znalostícs_CZ
dc.subjecttacit knowledgeen_US
dc.subjectexplicit knowledgeen_US
dc.subjectknowledge workeren_US
dc.subjectHaldin-Herrgarden_US
dc.subjectknowledge conversion processen_US
dc.titleŘeditel jako znalostní pracovník. Tacitní znalosti vybraných ředitelů základních škol v Prazecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-17
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId171965
dc.title.translatedDirector as a knowledge worker. Tacit knowledge of selected directors of elementary schools in Pragueen_US
dc.contributor.refereeTureckiová, Michaela
dc.identifier.aleph002088451
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV bakalářské práci se podrobněji zabývám znalostním pracovníkem v oblasti školství s důrazem na tacitní znalosti, jejich dělení, sdílení a význam. Kromě teoretické analýzy informačních zdrojů v českém, anglickém a místy švédském jazyce, byly na základě rozhovorů se čtyřmi ředitelkami základních škol definovány tacitní znalosti, které jsem v práci rozdělila na tacitní znalosti intrapersonální, interpersonální a kontextově-specifické. Nejčastějšími tacitními znalostmi se ukázaly ty, které využíváme při práci s lidmi, ať už jsou to znalosti o jejich osobnosti, jenž můžeme využít při jejich motivování, srozumitelnému zadávání úkolů či jakékoliv další komunikaci, nebo např. znalosti o jejich rodinném, finančním či sociálním zázemí ovlivňující nejen jejich osobnost, ale i momentálně psychické a fyzické rozpoložení. Během rozhovorů bylo jako stimulátory použito 30 pojmů napsaných na kartách a následně byl rozhovor doplněn dotazníkem se škálováním použitých pojmů a několika osobními otázkami. Práce je určena ředitelům škol, kteří přicházejí na novou školu a chtějí se rychleji zorientovat nejen v explicitních znalostech týkajících se konkrétní školy, ale také v těch těžce rozlišitelných a osvojitelných - tacitních znalostech.cs_CZ
uk.abstract.enBachelor's thesis deals in detail with knowledge workers in education with an emphasis on tacit knowledge, their division, sharing and importance. In addition to theoretical analyse of information sources in Czech, English and Swedish language sites were based on interviews with four elementary schools are defined Managers of tacit knowledge that I work divided into tacit knowledge intrapersonal, interpersonal and context-specific. The most common tacit knowledge proved to those used when working with people, whether they are knowledgeable about their personality, which we can use in their motivation, understandable assigning tasks or any other communication for example knowledge about their family, financial or social background affecting not only their personality, but at the moment the mental and physical condition. During interviews were used as stimulators 30 concepts written on cards and was subsequently completed a questionnaire interview with scaling terms used and some personal issues. The work is intended for school directors, who come to a new school and want to quickly navigate not only the explicit knowledge relating to specific schools, but also in those heavily adopted - tacit knowledge.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990020884510106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV