Show simple item record

New media and czech art institutions in the 1990s
dc.contributor.advisorŠmejkalová, Jiřina
dc.creatorPogranová, Anna
dc.date.accessioned2017-06-02T00:35:27Z
dc.date.available2017-06-02T00:35:27Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/81578
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá fenoménem nových médií a jejich nástupem do českých uměleckých institucí v 90. letech 20. století. Práce se pokouší nastínit, jak bylo s tímto obtížně definovatelným pojmem operováno v této konkrétně historicky i geograficky situované oblasti řečových her. Nová média v té době souvisela s vizí vymanění se z ideologicky zatížené minulosti a tradičních médií a nastolení nové demokratické společnosti západního typu. Práce je postavená na třech případových studiích, ve kterých umění nových médií pronikalo nejprve do vzdělávací instituce, později skrze soukromou z ciziny podporovanou instituci do výstavních programů a tak i k širší veřejnosti, na konci 90. let se dostalo i do státní příspěvkové organizace. Jedná se o vznik ateliéru nových médií na Akademii výtvarných umění v Praze, výstavu Orbis Fictus organizovanou Sorosovým centrem současného umění a vznik oddělení intermédií a nových médií ve Veletržním paláci Národní galerie. Z těchto případových studií vyplynulo, že přesto, že nová média měla být spojena s obnovou země a společnosti v duchu západního modelu a její novou vizí, interaktivitou, využíváním nových technologií a opozicí k tradičním médiím měli představitelé tohoto proudu potřebu vyrovnat se zahraničí i tím, že odkazovali k mediální minulosti na území českých...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis investigates the phenomenon of new media in Czech art institutions in the 1990s. This work attempts to show how this difficult-to-define concept operated in this particular historically and geographically situated language game (using a concept developed by Ludwig Wittgenstein). The new media at the time were associated with vision of emancipation from ideologically burdened traditional media and the establishment of a new democratic society based on the Western type. The thesis is based on three case studies in which new media art penetrated first into the educational institution, and later it got through to a private institution with foreign support for exhibition programmes and for the general public, and finally in the late 90s new media art reached also a governmental organization. It is the foundation of New Media Studio at the Academy of Fine Arts in Prague, the Orbis Fictus exhibition organized by the Soros Centre for Contemporary Art, and the formation of the department of intermedia and new media at the National Gallery in Prague. Despite the fact that new media should be linked with the restoration of the country and society in the spirit of the Western model and its new vision, interactivity, use of new technologies and opposition to the traditional media had the media...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectNová médiacs_CZ
dc.subjectuměnícs_CZ
dc.subjectčeská společnostcs_CZ
dc.subjectinstitucecs_CZ
dc.subject90. léta 20. stoletícs_CZ
dc.subjectkulturní transformacecs_CZ
dc.subjectremediacecs_CZ
dc.subjectNew mediaen_US
dc.subjectarten_US
dc.subjectczech societyen_US
dc.subjectinstitutionsen_US
dc.subject1990sen_US
dc.subjectcultural transformationen_US
dc.subjectremediationen_US
dc.titleNová média a české umělecké intituce v 90. letech 20. stoletícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-02-03
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId152831
dc.title.translatedNew media and czech art institutions in the 1990sen_US
dc.contributor.refereeHladík, Radim
dc.identifier.aleph002069383
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá fenoménem nových médií a jejich nástupem do českých uměleckých institucí v 90. letech 20. století. Práce se pokouší nastínit, jak bylo s tímto obtížně definovatelným pojmem operováno v této konkrétně historicky i geograficky situované oblasti řečových her. Nová média v té době souvisela s vizí vymanění se z ideologicky zatížené minulosti a tradičních médií a nastolení nové demokratické společnosti západního typu. Práce je postavená na třech případových studiích, ve kterých umění nových médií pronikalo nejprve do vzdělávací instituce, později skrze soukromou z ciziny podporovanou instituci do výstavních programů a tak i k širší veřejnosti, na konci 90. let se dostalo i do státní příspěvkové organizace. Jedná se o vznik ateliéru nových médií na Akademii výtvarných umění v Praze, výstavu Orbis Fictus organizovanou Sorosovým centrem současného umění a vznik oddělení intermédií a nových médií ve Veletržním paláci Národní galerie. Z těchto případových studií vyplynulo, že přesto, že nová média měla být spojena s obnovou země a společnosti v duchu západního modelu a její novou vizí, interaktivitou, využíváním nových technologií a opozicí k tradičním médiím měli představitelé tohoto proudu potřebu vyrovnat se zahraničí i tím, že odkazovali k mediální minulosti na území českých...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis investigates the phenomenon of new media in Czech art institutions in the 1990s. This work attempts to show how this difficult-to-define concept operated in this particular historically and geographically situated language game (using a concept developed by Ludwig Wittgenstein). The new media at the time were associated with vision of emancipation from ideologically burdened traditional media and the establishment of a new democratic society based on the Western type. The thesis is based on three case studies in which new media art penetrated first into the educational institution, and later it got through to a private institution with foreign support for exhibition programmes and for the general public, and finally in the late 90s new media art reached also a governmental organization. It is the foundation of New Media Studio at the Academy of Fine Arts in Prague, the Orbis Fictus exhibition organized by the Soros Centre for Contemporary Art, and the formation of the department of intermedia and new media at the National Gallery in Prague. Despite the fact that new media should be linked with the restoration of the country and society in the spirit of the Western model and its new vision, interactivity, use of new technologies and opposition to the traditional media had the media...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020693830106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV