Show simple item record

Přesnost a plynulost v mluveném projevu pokročilých studentů angličtiny
dc.contributor.advisorKlégr, Aleš
dc.creatorGráf, Tomáš
dc.date.accessioned2018-10-29T18:49:53Z
dc.date.available2018-10-29T18:49:53Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/81379
dc.description.abstractDisertační práce analyzuje přesnost a plynulost mluveného projevu pokročilých mluvčích angličtiny, studentů anglistiky. Data čerpá ze žákovského korpusu sestávajícího z padesáti patnáctiminutových rozhovorů s těmito studenty a z paralelního korpusu obsahujícího stejně dlouhé rozhovory s rodilými mluvčími angličtiny. Přesnost v projevu českých mluvčích je zkoumána technikou chybové analýzy. Tak jsou identifikovány hlavní rysy pokročilé žákovské angličtiny, přičemž následné kvantitativní analýzy odhalují, že v celé skupině studentů, jejíž jazyková úroveň je nečekaně široká, se dva základní typy chyb vyskytují častěji než chyby jiné. Jsou to chyby v užití členů a slovesných časů. K popisu plynulosti je vybrán vzorek proměnných - tempo mluvy a frekvence vyplněných i nevyplněných pauz - a výsledky jsou porovnány s paralelním korpusem rodilých mluvčích. Ti mluví rychleji než většina ze zkoumaných studentů. Studenti nadužívají vyplněné i nevyplněné pauzy a produkují kratší úseky řeči mezi pauzami. Korelace mezi přesností a plynulostí nebyla na vzorku prokázána. Disertace je první analýzou takto rozsáhlého vzorku českých pokročilých mluvčích angličtiny. V závěru jsou navržena četná pedagogická a metodologická východiska. Klíčová slova: přesnost, plynulost, chybová analýza, tempo mluvy, chybovost,...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis analyses the accuracy and fluency exhibited in the spoken advanced-learner English of Czech students of English philology. It draws its data from a learner corpus comprising fifty 15-minute interviews with these learners and from a parallel native-speaker corpus of forty-nine 15-minute interviews. As regards accuracy, the learner data is analysed using techniques of error analysis. Salient features of advanced learner English are identified and the subsequent quantitative analyses reveal that throughout the entire group of students (which is characterized by what revealed itself to be a wide proficiency span) two groups of error types are found to be much more frequent than any other, namely errors in the use of articles and tenses. For the fluency measurements a small selection of variables has been chosen to describe speed fluency (speech rate) and breakdown fluency (the frequency of unfilled and filled pauses), and the results are compared with those for the parallel native-speaker corpus. The analysed native speakers are found to produce speech at a generally much higher rate than the majority of the learners. There does not appear - at least in the light of the given sample - to be any direct correlation between fluency and the frequency of errors. Moreover, the learners are found...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectaccuracyen_US
dc.subjectfluencyen_US
dc.subjecterror analysisen_US
dc.subjectspeech rateen_US
dc.subjecterror rateen_US
dc.subjectpausologyen_US
dc.subjectadvanced language proficiencyen_US
dc.subjectspoken languageen_US
dc.subjectlanguage productionen_US
dc.subjectpřesnostcs_CZ
dc.subjectplynulostcs_CZ
dc.subjectchybová analýzacs_CZ
dc.subjecttempo mluvycs_CZ
dc.subjectchybovostcs_CZ
dc.subjectpauzologiecs_CZ
dc.subjectjazyková pokročilostcs_CZ
dc.subjectmluvený jazykcs_CZ
dc.subjectprodukce jazykacs_CZ
dc.titleAccuracy and fluency in the speech of the advanced learner of Englishen_US
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-29
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId151663
dc.title.translatedPřesnost a plynulost v mluveném projevu pokročilých studentů angličtinycs_CZ
dc.contributor.refereeŠebesta, Karel
dc.contributor.refereeBetáková, Lucie
dc.identifier.aleph002031774
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineForeign Language Teachingen_US
thesis.degree.disciplineDidaktika konkrétního jazykacs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDidaktika konkrétního jazykacs_CZ
uk.degree-discipline.enForeign Language Teachingen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csDisertační práce analyzuje přesnost a plynulost mluveného projevu pokročilých mluvčích angličtiny, studentů anglistiky. Data čerpá ze žákovského korpusu sestávajícího z padesáti patnáctiminutových rozhovorů s těmito studenty a z paralelního korpusu obsahujícího stejně dlouhé rozhovory s rodilými mluvčími angličtiny. Přesnost v projevu českých mluvčích je zkoumána technikou chybové analýzy. Tak jsou identifikovány hlavní rysy pokročilé žákovské angličtiny, přičemž následné kvantitativní analýzy odhalují, že v celé skupině studentů, jejíž jazyková úroveň je nečekaně široká, se dva základní typy chyb vyskytují častěji než chyby jiné. Jsou to chyby v užití členů a slovesných časů. K popisu plynulosti je vybrán vzorek proměnných - tempo mluvy a frekvence vyplněných i nevyplněných pauz - a výsledky jsou porovnány s paralelním korpusem rodilých mluvčích. Ti mluví rychleji než většina ze zkoumaných studentů. Studenti nadužívají vyplněné i nevyplněné pauzy a produkují kratší úseky řeči mezi pauzami. Korelace mezi přesností a plynulostí nebyla na vzorku prokázána. Disertace je první analýzou takto rozsáhlého vzorku českých pokročilých mluvčích angličtiny. V závěru jsou navržena četná pedagogická a metodologická východiska. Klíčová slova: přesnost, plynulost, chybová analýza, tempo mluvy, chybovost,...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis analyses the accuracy and fluency exhibited in the spoken advanced-learner English of Czech students of English philology. It draws its data from a learner corpus comprising fifty 15-minute interviews with these learners and from a parallel native-speaker corpus of forty-nine 15-minute interviews. As regards accuracy, the learner data is analysed using techniques of error analysis. Salient features of advanced learner English are identified and the subsequent quantitative analyses reveal that throughout the entire group of students (which is characterized by what revealed itself to be a wide proficiency span) two groups of error types are found to be much more frequent than any other, namely errors in the use of articles and tenses. For the fluency measurements a small selection of variables has been chosen to describe speed fluency (speech rate) and breakdown fluency (the frequency of unfilled and filled pauses), and the results are compared with those for the parallel native-speaker corpus. The analysed native speakers are found to produce speech at a generally much higher rate than the majority of the learners. There does not appear - at least in the light of the given sample - to be any direct correlation between fluency and the frequency of errors. Moreover, the learners are found...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV