Zobrazit minimální záznam

Play style as intentional model in video game players
dc.contributor.advisorChrz, Vladimír
dc.creatorHrabec, Ondřej
dc.date.accessioned2020-11-26T20:35:03Z
dc.date.available2020-11-26T20:35:03Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/81368
dc.description.abstractThe present doctoral thesis addresses the insufficient exploration of the concept of play style in current video game player's research. To reach the goal, theoretical framework of style as an intentional model of player's believes and desires is used. The main proposition of this particular paper is based on the presumption that play style works as a tool for predicting opponent's behavior. The research consists of two parts. The first one proposes a categorization which might in greater accuracy explain existing forms of play. The second part researches the topic of intentionality further through the procedural model of style prediction in progaming area, which is exemplified by the video game League of Legends. The results are based on extensive analysis of players' texts, interviews with semiprofessional players, commentators and game journalists. The conclusion implies a significant number of play styles and procedural complexity of recursive theory of mind ("I think about what you think that I think") in the field of video games. Keywords: Play Style, Intentionality, Intentional Model, Metagame, Metacognition, Mindgame, Progaming, Theory of Mind, Player Typology, Video Gameen_US
dc.description.abstractCílem disertační práce je reagovat na nedostatečné zmapování konceptu herní styl v dosavadní linii výzkumu hráčů videoher. K tomuto účelu je použit integrativní rámec stylu jako intencionálního modelu přání a přesvědčení hráče. Hlavní teze práce vychází z předpokladu funkce herního stylu ve smyslu nástroje k předvídání chování soupeře. Studie se skládá ze dvou částí. První část navrhuje kategorizaci, která by mohla podrobněji a přesněji zařazovat existující herní formy. Druhá část práce dále rozvíjí téma intencionality prostřednictvím formulace procesuálního modelu odhadování stylu v progamingovém prostředí, který je ilustrován na případové studii videohry League of Legends. Výsledků bylo dosaženo na základě extenzivní analýzy hráčských textů, rozhovorů s poloprofesionálními hráči, komentátory a herními novináři. Zjištění této studie poukazují k nebývalé bohatosti herních stylů a komplexnosti procesu utváření rekurzivní teorie mysli ("já si myslím, že druhý si myslí, že já si myslím…) ve videoherním prostředí. Klíčová slova: herní styl, intencionalita, intencionální model, metagame, metakognice, mindgame, progaming, teorie mysli, typologie hráčů, videohracs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPlay Styleen_US
dc.subjectIntentionalityen_US
dc.subjectIntentional Modelen_US
dc.subjectMetagameen_US
dc.subjectMetacognitionen_US
dc.subjectMindgameen_US
dc.subjectProgamingen_US
dc.subjectTheory of Minden_US
dc.subjectPlayer Typologyen_US
dc.subjectVideo Gameen_US
dc.subjectherní stylcs_CZ
dc.subjectintencionalitacs_CZ
dc.subjectintencionální modelcs_CZ
dc.subjectmetagamecs_CZ
dc.subjectmetakognicecs_CZ
dc.subjectmindgamecs_CZ
dc.subjectprogamingcs_CZ
dc.subjectteorie myslics_CZ
dc.subjecttypologie hráčůcs_CZ
dc.subjectvideohracs_CZ
dc.titleHerní styl jako intencionální model u hráčů videohercs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-23
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId132927
dc.title.translatedPlay style as intentional model in video game playersen_US
dc.contributor.refereeKlusák, Miroslav
dc.contributor.refereeČermák, Ivo
dc.identifier.aleph002030264
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogická psychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogical Psychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogická psychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogical Psychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csCílem disertační práce je reagovat na nedostatečné zmapování konceptu herní styl v dosavadní linii výzkumu hráčů videoher. K tomuto účelu je použit integrativní rámec stylu jako intencionálního modelu přání a přesvědčení hráče. Hlavní teze práce vychází z předpokladu funkce herního stylu ve smyslu nástroje k předvídání chování soupeře. Studie se skládá ze dvou částí. První část navrhuje kategorizaci, která by mohla podrobněji a přesněji zařazovat existující herní formy. Druhá část práce dále rozvíjí téma intencionality prostřednictvím formulace procesuálního modelu odhadování stylu v progamingovém prostředí, který je ilustrován na případové studii videohry League of Legends. Výsledků bylo dosaženo na základě extenzivní analýzy hráčských textů, rozhovorů s poloprofesionálními hráči, komentátory a herními novináři. Zjištění této studie poukazují k nebývalé bohatosti herních stylů a komplexnosti procesu utváření rekurzivní teorie mysli ("já si myslím, že druhý si myslí, že já si myslím…) ve videoherním prostředí. Klíčová slova: herní styl, intencionalita, intencionální model, metagame, metakognice, mindgame, progaming, teorie mysli, typologie hráčů, videohracs_CZ
uk.abstract.enThe present doctoral thesis addresses the insufficient exploration of the concept of play style in current video game player's research. To reach the goal, theoretical framework of style as an intentional model of player's believes and desires is used. The main proposition of this particular paper is based on the presumption that play style works as a tool for predicting opponent's behavior. The research consists of two parts. The first one proposes a categorization which might in greater accuracy explain existing forms of play. The second part researches the topic of intentionality further through the procedural model of style prediction in progaming area, which is exemplified by the video game League of Legends. The results are based on extensive analysis of players' texts, interviews with semiprofessional players, commentators and game journalists. The conclusion implies a significant number of play styles and procedural complexity of recursive theory of mind ("I think about what you think that I think") in the field of video games. Keywords: Play Style, Intentionality, Intentional Model, Metagame, Metacognition, Mindgame, Progaming, Theory of Mind, Player Typology, Video Gameen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990020302640106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV