Zobrazit minimální záznam

Farma v jeskyni - divadlo laboratoř
dc.contributor.advisorPšenička, Martin
dc.creatorMogilnicka, Krystyna
dc.date.accessioned2018-10-29T22:11:43Z
dc.date.available2018-10-29T22:11:43Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/81277
dc.description.abstractResumé Disertace Farma v jeskyni - divadlo laboratoř prezentuje Mezinárodní divadelní studio Farma v jeskyni Viliama Dočolomanského v kontextu diskurzu "divadel laboratoří". První část práce zkoumá koncept divadla laboratoře. Rozlišuje přitom "divadla laboratoře", která se vyvíjejí od 60. let jako nový "žánr" divadelní praxe, a "metodu" vytváření představení založených na fyzickém projevu herců od "divadelních laboratoří", které se objevily na začátku 20. století, zejména v rámci kamenných divadel, jako "školy" pro herce. Disertace představuje změnu, která přišla s manifesty Jerzy Grotowského a hlavně s jeho snadno aplikovatelným fyzickým tréninkem herce a s ideou práce na principu "fyzických partitur". Divadla laboratoře jsou prezentována jako alternativní divadelní praxe, která se vynořila z potřeby "hledání pravdy" skrze tělo, což vyústilo v kontra-kulturní postoj těchto divadelních skupin. První část disertace dále představuje Odin Teatret Eugenia Barby jako nezávislou laboratoř, která se dlouho vyvíjela na hranici zájmu současné divadelní komunity a poté se přetransformovala do vlivné kulturní instituce. Úspěchy Odin Teatret ve vývoji fyzického herectví a autorské režii kontrastují s československým Bílým divadlem, které slouží jako příklad laboratoře, jež v rámci politických okolností neměla možnost...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis, entitled Farm in the Cave-a Laboratory Theatre, presents Viliam Dočolomanský's International Theatre Studio Farm in the Cave based in Prague, Czech Republic as an aspect of the discourse of 'laboratory theatres.' The first part examines the concept of the 'laboratory theatres' that developed in the 1960s as a new 'genre' of theatre practice and a 'method' of creating performances based on physical expression; this is presented as distinct from the 'theatre laboratories' that emerged at the beginning of the 20th century mostly in the framework of institutions as 'schools' for actors. As such, this thesis introduces the changes that came with Jerzy Grotowski's manifestos in connection to his easily adaptable training for actors and idea of 'physical scores.' Laboratory theatres' background and interests are presented as alternative theatre practice that emerged from a need of 'searching for truth' through the body what evolved into counterculture attitude. The first part establishes Eugenio Barba's Odin Teatret as an independent laboratory that developed on the margins of the contemporary theatre community and evolved into an influential culture institution. Odin Teatret's achievements in developing physical acting and original theatre directing are set in confrontation with the...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectLaboratory theatreen_US
dc.subjectFarm in the Caveen_US
dc.subjectViliam Dočolomanskýen_US
dc.subjectOdin Teatreten_US
dc.subjectGardzieniceen_US
dc.subjectWhite Theatreen_US
dc.subjectDivadlo laboratořcs_CZ
dc.subjectFarma v jeskynics_CZ
dc.subjectViliam Dočolomanskýcs_CZ
dc.subjectOdin Teatretcs_CZ
dc.subjectGardzienicecs_CZ
dc.subjectBílé divadlocs_CZ
dc.titleFarm in the Cave--a Laboratory Theatreen_US
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-22
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId102768
dc.title.translatedFarma v jeskyni - divadlo laboratořcs_CZ
dc.contributor.refereeStehlíková, Eva
dc.contributor.refereeOstrowska, Joanna
dc.identifier.aleph002029617
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTheatre Studiesen_US
thesis.degree.disciplineDivadelní vědacs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra divadelní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Departement of Theatre Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheatre Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csResumé Disertace Farma v jeskyni - divadlo laboratoř prezentuje Mezinárodní divadelní studio Farma v jeskyni Viliama Dočolomanského v kontextu diskurzu "divadel laboratoří". První část práce zkoumá koncept divadla laboratoře. Rozlišuje přitom "divadla laboratoře", která se vyvíjejí od 60. let jako nový "žánr" divadelní praxe, a "metodu" vytváření představení založených na fyzickém projevu herců od "divadelních laboratoří", které se objevily na začátku 20. století, zejména v rámci kamenných divadel, jako "školy" pro herce. Disertace představuje změnu, která přišla s manifesty Jerzy Grotowského a hlavně s jeho snadno aplikovatelným fyzickým tréninkem herce a s ideou práce na principu "fyzických partitur". Divadla laboratoře jsou prezentována jako alternativní divadelní praxe, která se vynořila z potřeby "hledání pravdy" skrze tělo, což vyústilo v kontra-kulturní postoj těchto divadelních skupin. První část disertace dále představuje Odin Teatret Eugenia Barby jako nezávislou laboratoř, která se dlouho vyvíjela na hranici zájmu současné divadelní komunity a poté se přetransformovala do vlivné kulturní instituce. Úspěchy Odin Teatret ve vývoji fyzického herectví a autorské režii kontrastují s československým Bílým divadlem, které slouží jako příklad laboratoře, jež v rámci politických okolností neměla možnost...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis, entitled Farm in the Cave-a Laboratory Theatre, presents Viliam Dočolomanský's International Theatre Studio Farm in the Cave based in Prague, Czech Republic as an aspect of the discourse of 'laboratory theatres.' The first part examines the concept of the 'laboratory theatres' that developed in the 1960s as a new 'genre' of theatre practice and a 'method' of creating performances based on physical expression; this is presented as distinct from the 'theatre laboratories' that emerged at the beginning of the 20th century mostly in the framework of institutions as 'schools' for actors. As such, this thesis introduces the changes that came with Jerzy Grotowski's manifestos in connection to his easily adaptable training for actors and idea of 'physical scores.' Laboratory theatres' background and interests are presented as alternative theatre practice that emerged from a need of 'searching for truth' through the body what evolved into counterculture attitude. The first part establishes Eugenio Barba's Odin Teatret as an independent laboratory that developed on the margins of the contemporary theatre community and evolved into an influential culture institution. Odin Teatret's achievements in developing physical acting and original theatre directing are set in confrontation with the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990020296170106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV