Plánování reklamních kampaní v TV pomocí evolučních algoritmů
Evolutionary algorithms for TV commercial planning
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/81226Identifikátory
SIS: 152261
Kolekce
- Kvalifikační práce [11266]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Neruda, Roman
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Softwarové systémy
Katedra / ústav / klinika
Katedra teoretické informatiky a matematické logiky
Datum obhajoby
9. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
reklamní kampaň, evoluční algoritmus, plánováníKlíčová slova (anglicky)
TV commercial, evolutionary algorithm, planningPráce se zabývá problémem plánování reklam v televizích. Tento problém se se vzrůstajícím počtem televizních stanic stává stále složitějším a naivní algoritmy používané v minulosti přestávají stačit. V práci se především věnujeme možnosti využití evolučních algoritmů v této oblasti. Součástí práce je také implementace pilotní verze softwaru, která umožňuje otestovat schopnosti evolučních algoritmů a porovnat je mezi sebou a s naivním algoritmem. Ukazuje se, že výsledky evoluce jsou dobré a evoluční algoritmy jsou vhodné pro řešení tohoto problému. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis deals with the problem of TV commercials planning. This problem is getting more difficult as the number of different TV stations grows and naive algorithms become unable to scale with this number. In this work, we deal with the possibility to use evolutionary algorithms to solve this problem. The work also contains an implementation of a software, which is capable of testing the various versions of the algorithm and comparing them to a naive one. The results indicate that evolutionary algorithms are a suitable technique to solve the problem at hand. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)