Show simple item record

How to present elements of Special Theory of Relativity
dc.contributor.advisorDvořák, Leoš
dc.creatorSoukup, Marek
dc.date.accessioned2017-06-01T23:03:07Z
dc.date.available2017-06-01T23:03:07Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/81208
dc.description.abstractJádrem práce jsou vytvořené elektronické nástroje, konkrétně interaktivní animace, použitelné při výuce speciální teorie relativity na vyšší středoškolské a vysokoškolské úrovni. S využitím technologie HTML5 byly vytvořeny čtyři interaktivní animace a kalkulátor relativistických jevů. Pro interaktivní animace vytvořeny v rámci této vytvořeny listy otázek a úkolů s vypracovanými správnými odpověďmi. Jsou předpokládány tři možnosti využití nástrojů: učitelem při frontální výuce, studenty při samostatné práci a laickou veřejností zajímající se o teorii relativity. Celá sada nástrojů je dostupná online. Součástí práce je také rešerše související literatury, miskoncepcí a dostupných elektronických pomůcek. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe core of this work are electronic tools, specifically interactive animations, usable for teaching the special theory of relativity in the advanced courses in the high schools and on college level. Using HTML5 technologies were created four interactive animations and calculator of relativistic phenomena. For interactive animations, there are sets of questions and tasks accompanied with the correct answers. There are three options in using of these tools: either by the teacher in frontal instruction method or by students during their individual work or by the general public interested in the topic of the special theory of relativity. Whole package is available online. The work also includes research of related literature, misconceptions and available electronic tools. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titleMožnosti prezentace základů speciální teorie relativitycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-09
dc.description.departmentDepartment of Physics Educationen_US
dc.description.departmentKatedra didaktiky fyzikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId130060
dc.title.translatedHow to present elements of Special Theory of Relativityen_US
dc.contributor.refereeGottwald, Stanislav
dc.identifier.aleph002026101
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství fyziky - matematiky pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of Physics and Mathematics at Higher Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programFyzikacs_CZ
thesis.degree.programPhysicsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Physics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství fyziky - matematiky pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of Physics and Mathematics at Higher Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csFyzikacs_CZ
uk.degree-program.enPhysicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csJádrem práce jsou vytvořené elektronické nástroje, konkrétně interaktivní animace, použitelné při výuce speciální teorie relativity na vyšší středoškolské a vysokoškolské úrovni. S využitím technologie HTML5 byly vytvořeny čtyři interaktivní animace a kalkulátor relativistických jevů. Pro interaktivní animace vytvořeny v rámci této vytvořeny listy otázek a úkolů s vypracovanými správnými odpověďmi. Jsou předpokládány tři možnosti využití nástrojů: učitelem při frontální výuce, studenty při samostatné práci a laickou veřejností zajímající se o teorii relativity. Celá sada nástrojů je dostupná online. Součástí práce je také rešerše související literatury, miskoncepcí a dostupných elektronických pomůcek. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe core of this work are electronic tools, specifically interactive animations, usable for teaching the special theory of relativity in the advanced courses in the high schools and on college level. Using HTML5 technologies were created four interactive animations and calculator of relativistic phenomena. For interactive animations, there are sets of questions and tasks accompanied with the correct answers. There are three options in using of these tools: either by the teacher in frontal instruction method or by students during their individual work or by the general public interested in the topic of the special theory of relativity. Whole package is available online. The work also includes research of related literature, misconceptions and available electronic tools. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020261010106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV