dc.contributor.advisor | Pertold-Gebicka, Barbara | |
dc.creator | Fidler, Vojtěch | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T23:00:36Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T23:00:36Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/81201 | |
dc.description.abstract | Veřejné vysoké školství je v České republice financováno z veřejných daní. Kvůli permanentnímu nedostatku finančních zdrojů v sektoru by měly být vyhledávány alternativní způsoby financování, mezi nimiž bývá považováno soukromého financování za nejlepší alternativu. Nicméně je důležité, aby tyto dodatečné zdroje byly spravovány efektivně. Proto práce studuje vedle soukromého financování i efektivitu sektoru neboť tyto dvě oblasti jsou provázané. Výsledky modelu soukromého financování indikují, že realizace tohoto kroku je dostupná a má relativně malý dopad na soukromou míru návratnosti. Za použití metody DEA analýza efektivnosti odhaluje, že ačkoliv české vysoké školy vyučují efektivně, postrádají efektivitu v oblasti výzkumu. To naznačuje, že současné nastavení financování by mělo být vzhledem k výsledkům upraveno. Vyšší vzdělávání je také studováno z teoretického pohledu a diskutována jsou taková témata jako kvalita, masové vzdělávání či nedávný návrh reformy. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Public higher education in the Czech Republic is financed by general taxation. Due to permanent lack of financial sources in the sector, there should be sought alternative ways of financing, among which private financing is considered to be the best alternative. Nevertheless, it is important that these additional funds are managed efficiently. Thus, next to private financing, the thesis also studies efficiency of the sector as these two areas are interrelated. The results of private funding model indicate feasible realization with relatively low negative impact on private rate of return. Using DEA method, the efficiency analysis reveals that although Czech universities are teaching efficiently, they lack efficiency in research. This suggests that current financing scheme should be adjusted accordingly. Higher education is also studied from theoretical perspective and discussed are such topics as quality, mass education or the recent reform proposal. | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | vzdělanost | cs_CZ |
dc.subject | vyšší vzdělání | cs_CZ |
dc.subject | veřejná politika | cs_CZ |
dc.subject | ekonomie vzdělanosti | cs_CZ |
dc.subject | financování vyššího vzdělání | cs_CZ |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | higher education | en_US |
dc.subject | public policy | en_US |
dc.subject | economics of education | en_US |
dc.subject | financing higher education | en_US |
dc.title | Efficiency and private financing in public higher education sector of the Czech Republic | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-22 | |
dc.description.department | Institute of Economic Studies | en_US |
dc.description.department | Institut ekonomických studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 151303 | |
dc.title.translated | Efektivita a soukromé financování v sektoru veřejného vysokého vzdělávání České republiky | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Víšek, Jan Ámos | |
dc.identifier.aleph | 002029581 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Ekonomie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Economics | en_US |
thesis.degree.program | Ekonomické teorie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Economics | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Institut ekonomických studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Institute of Economic Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Ekonomie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Economics | en_US |
uk.degree-program.cs | Ekonomické teorie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Economics | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Veřejné vysoké školství je v České republice financováno z veřejných daní. Kvůli permanentnímu nedostatku finančních zdrojů v sektoru by měly být vyhledávány alternativní způsoby financování, mezi nimiž bývá považováno soukromého financování za nejlepší alternativu. Nicméně je důležité, aby tyto dodatečné zdroje byly spravovány efektivně. Proto práce studuje vedle soukromého financování i efektivitu sektoru neboť tyto dvě oblasti jsou provázané. Výsledky modelu soukromého financování indikují, že realizace tohoto kroku je dostupná a má relativně malý dopad na soukromou míru návratnosti. Za použití metody DEA analýza efektivnosti odhaluje, že ačkoliv české vysoké školy vyučují efektivně, postrádají efektivitu v oblasti výzkumu. To naznačuje, že současné nastavení financování by mělo být vzhledem k výsledkům upraveno. Vyšší vzdělávání je také studováno z teoretického pohledu a diskutována jsou taková témata jako kvalita, masové vzdělávání či nedávný návrh reformy. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Public higher education in the Czech Republic is financed by general taxation. Due to permanent lack of financial sources in the sector, there should be sought alternative ways of financing, among which private financing is considered to be the best alternative. Nevertheless, it is important that these additional funds are managed efficiently. Thus, next to private financing, the thesis also studies efficiency of the sector as these two areas are interrelated. The results of private funding model indicate feasible realization with relatively low negative impact on private rate of return. Using DEA method, the efficiency analysis reveals that although Czech universities are teaching efficiently, they lack efficiency in research. This suggests that current financing scheme should be adjusted accordingly. Higher education is also studied from theoretical perspective and discussed are such topics as quality, mass education or the recent reform proposal. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studií | cs_CZ |