Zobrazit minimální záznam

Educational programs for the digital libraries sphere and digitisation on information and library science schools in the USA
dc.contributor.advisorDrobíková, Barbora
dc.creatorJilečková, Šárka
dc.date.accessioned2021-03-26T17:37:59Z
dc.date.available2021-03-26T17:37:59Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/81184
dc.description.abstract(česky): Cílem diplomové práce Vzdělávací programy pro oblast digitálních knihoven a digitalizace na školách informační vědy a knihovnictví v USA je srovnat studijní plány vybraných škol informační vědy a knihovnictví v USA pro oblast digitálních knihoven a digitalizace a navrhnout vhodné řešení studijního plánu této oblasti pro ÚISK FF UK. V teoretické části je na základě rešerše dostupné literatury představena problematika kompetencí pro oblast digitálních knihoven a digitalizace z pohledu jejího vývoje v praxi a ve vzdělávání. V praktické části následuje analýza studijních programů na vybraných amerických vysokých školách informačních studií (konkrétně na univerzitách Chapel Hill v Severní Karolíně, Michigan, Boston, Illinois a Syrakusy), kde se vyučuje problematika digitalizace, popř. digitálních knihoven. Na základě analýzy je navrženo možné řešení vzdělávání v této oblasti pro ÚISK FF UK.cs_CZ
dc.description.abstract(in English): The aim of diploma theses Educational Programs for the Digital Libraries Sphere and Digitisation on Information and Library Science Schools in the USA is to compare studying programs of chosen schools of information science and librarianship in the USA for digital libraries and digitisation sphere and according to this analysis make some recommendations for ÚISK FF UK. In the theoretical part there are competencies for that field introduced and its development in praxis and education is showed. In the practical part of the work follows the analysis of chosen american schools of information studies (universities Chapel Hill in the North Carolina, Michigan, Boston, Illinois and Syracuse), where the issues of digitisation and digital libraries are taught. Based on this analysis continues the work with some recommendations possible for using in the ÚISK FF UK.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdigital librariesen_US
dc.subjectdigitisationen_US
dc.subjectdigital curationen_US
dc.subjectskillsen_US
dc.subjectcompetenciesen_US
dc.subjecteducational programsen_US
dc.subjectschools of information science in USAen_US
dc.subjectInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.subjectdigitální knihovnycs_CZ
dc.subjectdigitalizacecs_CZ
dc.subjectdigitální kurátorstvícs_CZ
dc.subjectkompetencecs_CZ
dc.subjectvzdělávací programycs_CZ
dc.subjectškoly informační vědy v USAcs_CZ
dc.subjectÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.titleVzdělávací programy pro oblast digitálních knihoven a digitalizace na školách informační vědy a knihovnictví v USAcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-14
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId122206
dc.title.translatedEducational programs for the digital libraries sphere and digitisation on information and library science schools in the USAen_US
dc.contributor.refereeSouček, Martin
dc.identifier.aleph002030627
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation and Library Studiesen_US
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation and Library Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation and Library Studiesen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation and Library Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky): Cílem diplomové práce Vzdělávací programy pro oblast digitálních knihoven a digitalizace na školách informační vědy a knihovnictví v USA je srovnat studijní plány vybraných škol informační vědy a knihovnictví v USA pro oblast digitálních knihoven a digitalizace a navrhnout vhodné řešení studijního plánu této oblasti pro ÚISK FF UK. V teoretické části je na základě rešerše dostupné literatury představena problematika kompetencí pro oblast digitálních knihoven a digitalizace z pohledu jejího vývoje v praxi a ve vzdělávání. V praktické části následuje analýza studijních programů na vybraných amerických vysokých školách informačních studií (konkrétně na univerzitách Chapel Hill v Severní Karolíně, Michigan, Boston, Illinois a Syrakusy), kde se vyučuje problematika digitalizace, popř. digitálních knihoven. Na základě analýzy je navrženo možné řešení vzdělávání v této oblasti pro ÚISK FF UK.cs_CZ
uk.abstract.en(in English): The aim of diploma theses Educational Programs for the Digital Libraries Sphere and Digitisation on Information and Library Science Schools in the USA is to compare studying programs of chosen schools of information science and librarianship in the USA for digital libraries and digitisation sphere and according to this analysis make some recommendations for ÚISK FF UK. In the theoretical part there are competencies for that field introduced and its development in praxis and education is showed. In the practical part of the work follows the analysis of chosen american schools of information studies (universities Chapel Hill in the North Carolina, Michigan, Boston, Illinois and Syracuse), where the issues of digitisation and digital libraries are taught. Based on this analysis continues the work with some recommendations possible for using in the ÚISK FF UK.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantVorlíčková, Blanka
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990020306270106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV