Show simple item record

Information literacy standards for elementary education
dc.contributor.advisorLandová, Hana
dc.creatorŠafářová, Kateřina
dc.date.accessioned2020-08-17T10:02:03Z
dc.date.available2020-08-17T10:02:03Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/81132
dc.description.abstractCílem diplomové práce je shromáždit podklady pro tvorbu standardů informační gramotnosti pro absolventy 9. třídy základní školy v České republice. V teoretické části je zpracováno vymezení pojmu informační gramotnost, organizace pro informační gramotnost, dokumenty v oblasti informační společnosti, dále stávající standardy informační gramotnosti v České republice a zahraničí a nakonec provedené výzkumy informační gramotnosti v České republice. V praktické části je zpracována analýza současné situace v oblasti rozvoje informační gramotnosti ve Velké Británii a Švédsku a dále na vybraných základních školách a víceletém gymnáziu okresu Benešov. Přínosem práce je analýza vybraných škol a předložení návrhu standardů informační gramotnosti. Klíčová slova informační gramotnost standardy informační gramotnosti vzdělávání základní vzdělávání základní školycs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to gather data for the creation of information literacy standards for graduates of 9th grade of elementary school in the Czech Republic. The theoretical part contains the definition of information literacy, organizations in the field of information literacy, documents in the information society, as well as existing standards of information literacy in the Czech Republic and abroad. Finally, research activities in the field of information literacy in the Czech Republic are described. In the practical part, the analysis of the current situation in the information literacy development in the UK and Sweden is introduced. The analysis of the currricula of selected elementary and grammar schoools in Benešov distrikt is described as well. The main contribution of this thesis is the analysis of the selected schools and a proposal of the information literacy standards. Keywords information literacy information literacy standards education elementary education elementary schoolen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectinformation literacyen_US
dc.subjectinformation literacy standardsen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectelementary educationen_US
dc.subjectelementary schoolen_US
dc.subjectinformační gramotnostcs_CZ
dc.subjectstandardy informační gramotnostics_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectzákladní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.titleStandardy informační gramotnosti pro základní vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-14
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId150869
dc.title.translatedInformation literacy standards for elementary educationen_US
dc.contributor.refereeSlussareff, Michaela
dc.identifier.aleph002030621
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation and Library Studiesen_US
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation and Library Studiesen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation and Library Studiesen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation and Library Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce je shromáždit podklady pro tvorbu standardů informační gramotnosti pro absolventy 9. třídy základní školy v České republice. V teoretické části je zpracováno vymezení pojmu informační gramotnost, organizace pro informační gramotnost, dokumenty v oblasti informační společnosti, dále stávající standardy informační gramotnosti v České republice a zahraničí a nakonec provedené výzkumy informační gramotnosti v České republice. V praktické části je zpracována analýza současné situace v oblasti rozvoje informační gramotnosti ve Velké Británii a Švédsku a dále na vybraných základních školách a víceletém gymnáziu okresu Benešov. Přínosem práce je analýza vybraných škol a předložení návrhu standardů informační gramotnosti. Klíčová slova informační gramotnost standardy informační gramotnosti vzdělávání základní vzdělávání základní školycs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the thesis is to gather data for the creation of information literacy standards for graduates of 9th grade of elementary school in the Czech Republic. The theoretical part contains the definition of information literacy, organizations in the field of information literacy, documents in the information society, as well as existing standards of information literacy in the Czech Republic and abroad. Finally, research activities in the field of information literacy in the Czech Republic are described. In the practical part, the analysis of the current situation in the information literacy development in the UK and Sweden is introduced. The analysis of the currricula of selected elementary and grammar schoools in Benešov distrikt is described as well. The main contribution of this thesis is the analysis of the selected schools and a proposal of the information literacy standards. Keywords information literacy information literacy standards education elementary education elementary schoolen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV