Show simple item record

Printed DIY media in information age: how Web 2.0 influenced culture of fanzines
dc.contributor.advisorTurek, Pavel
dc.creatorHroch, Miloš
dc.date.accessioned2017-06-01T21:21:57Z
dc.date.available2017-06-01T21:21:57Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80892
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce Samizdat v informační době: Jak ovlivnil Web 2. 0 kulturu fanzinů si dává za cíl vyzkoumat, jakým způsobem se proměnila produkce hudebních fanzinů, tedy neoficiálních časopisů vydávaných svými tvůrci na vlastní pěst, s příchodem nových médií. Z teoretického hlediska se práce zabývá historií fanzinové tvorby a koncepty alternativních médií potřebnými pro zhodnocení současného stavu. Stejně tak je v teoretické části věnován prostor praktikám fanoušků, tedy nejvýraznějších představitelů aktivních publik, které jsou velice užitečné nejenom pro popis motivací stojících za produkcí fanzinů, ale i pro pochopení povahy mediální komunikace v kyberprostoru, kde se stírají hranice mezi producentem a konzumentem mediálních sdělení. Hlavní část práce se soustředí na analýzu rozhovorů s deseti informátory z řad tuzemských předinternetových tvůrců fanzinů i z řad těch současných, uvyklých síťové komunikaci. Z popsaných diskurzivních vzorců je pak možné vysledovat, že tradiční fanzinová tvorba a online prostředí jsou dva oddělené světy, které o sobě vzájemně vědí, ale autoři fanzinů se snaží střežit své hranice. Chtějí své výtvory uchránit před internetem, i když do virtuálního terénu často vstupují pro inspiraci nebo jej využívají jako distribuční nástroj. Vyvstává tak otázka, co je k...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis aims to explore changes in the production of music fanzines brought about by the advent of new media. Fanzines are defined as nonofficial magazines published independently in compliance with the code of DIY ethics. The theoretical part of this work focuses on the history of fanzine production as well as on concepts of alternative media, which is necessary in order to examine the current state of the aforementioned alternative media sphere. Furthermore, the theoretical part describes fans' behaviour, as they are the most prominent representatives of active audiences. This behaviour is a key to understanding the motivation behind fanzine production as well as the nature of media communication in the cyberspace, where boundaries between producers and consumers of media messages disappear. The main part of this work analyses interviews with ten figures from the Czech community of both pre-internet authors and those of post-internet era, the latter being used to internet communication. Described discursive patterns reveal the existence of two separate worlds: traditional fanzine community and online environment, coexisting in mutual awareness. Yet the former strives to guard its boundaries, protecting its products from the internet, albeit oftentimes entering the virtual space in search for...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectFanzincs_CZ
dc.subjecttiskcs_CZ
dc.subjectfanouškovstvícs_CZ
dc.subjectdominantní paradigmacs_CZ
dc.subjectalternativní paradigmacs_CZ
dc.subjectkyberkulturacs_CZ
dc.subjectpost-subkulturacs_CZ
dc.subjecthegemoniecs_CZ
dc.subjectideologiecs_CZ
dc.subjectFanzineen_US
dc.subjectprinten_US
dc.subjectfandomen_US
dc.subjectdominant paradigmaen_US
dc.subjectalternative paradigmaen_US
dc.subjectcybercultureen_US
dc.subjectpost-subcultureen_US
dc.subjecthegemonyen_US
dc.subjectideologyen_US
dc.titleSamizdat v informační době: Jak ovlivnil Web 2.0 kulturu fanzinůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-02-02
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId152823
dc.title.translatedPrinted DIY media in information age: how Web 2.0 influenced culture of fanzinesen_US
dc.contributor.refereeŠvelch, Jaroslav
dc.identifier.aleph002069096
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce Samizdat v informační době: Jak ovlivnil Web 2. 0 kulturu fanzinů si dává za cíl vyzkoumat, jakým způsobem se proměnila produkce hudebních fanzinů, tedy neoficiálních časopisů vydávaných svými tvůrci na vlastní pěst, s příchodem nových médií. Z teoretického hlediska se práce zabývá historií fanzinové tvorby a koncepty alternativních médií potřebnými pro zhodnocení současného stavu. Stejně tak je v teoretické části věnován prostor praktikám fanoušků, tedy nejvýraznějších představitelů aktivních publik, které jsou velice užitečné nejenom pro popis motivací stojících za produkcí fanzinů, ale i pro pochopení povahy mediální komunikace v kyberprostoru, kde se stírají hranice mezi producentem a konzumentem mediálních sdělení. Hlavní část práce se soustředí na analýzu rozhovorů s deseti informátory z řad tuzemských předinternetových tvůrců fanzinů i z řad těch současných, uvyklých síťové komunikaci. Z popsaných diskurzivních vzorců je pak možné vysledovat, že tradiční fanzinová tvorba a online prostředí jsou dva oddělené světy, které o sobě vzájemně vědí, ale autoři fanzinů se snaží střežit své hranice. Chtějí své výtvory uchránit před internetem, i když do virtuálního terénu často vstupují pro inspiraci nebo jej využívají jako distribuční nástroj. Vyvstává tak otázka, co je k...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis aims to explore changes in the production of music fanzines brought about by the advent of new media. Fanzines are defined as nonofficial magazines published independently in compliance with the code of DIY ethics. The theoretical part of this work focuses on the history of fanzine production as well as on concepts of alternative media, which is necessary in order to examine the current state of the aforementioned alternative media sphere. Furthermore, the theoretical part describes fans' behaviour, as they are the most prominent representatives of active audiences. This behaviour is a key to understanding the motivation behind fanzine production as well as the nature of media communication in the cyberspace, where boundaries between producers and consumers of media messages disappear. The main part of this work analyses interviews with ten figures from the Czech community of both pre-internet authors and those of post-internet era, the latter being used to internet communication. Described discursive patterns reveal the existence of two separate worlds: traditional fanzine community and online environment, coexisting in mutual awareness. Yet the former strives to guard its boundaries, protecting its products from the internet, albeit oftentimes entering the virtual space in search for...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV