Zobrazit minimální záznam

Poetics of cinematic work of Artavazd Peleshyan
dc.contributor.advisorBernard, Jan
dc.creatorStetsenko, Ksenia
dc.date.accessioned2017-06-01T21:17:45Z
dc.date.available2017-06-01T21:17:45Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80871
dc.description.abstractPoetika filmové tvorby Artavazda Pelešjana Abstrakt Tato diplomová práce předkládá analýzu poetiky filmové tvorby Artavazda Pelešjana na základě teorie Davida Bordwella o poetice filmového díla. První část práce obsahuje úvodní kapitolu, představující režisérovu tvorbu a zahrnující rovněž vyhodnocení existující literatury k tématu a metodologický přístup. Hlavním metodologickým východiskem je analytická poetika filmu v pojetí Davida Bordwella, kterou rozpracoval v řadě studií. Druhá část práce se zaměřuje na analýzu samotnou a je tvořena třemi základními kapitolami, představujícími základní složky filmového díla: tematiku, stylistiku a celkovou formu díla. První kapitola se zaměřuje na základní tematické prvky jednotlivých Pelešjanových filmů a shrnuje klíčová témata celé jeho tvorby. Druhá kapitola představuje analýzu stylistické složky díla, tvořené primárně spojením obrazu a zvuku, vyjádřeného prostřednictvím montáže. Tato část práce se rovněž věnuje Pelešjanově teorii distanční montáže a představuje fungování distančních vazeb na konkrétních příkladech. Třetí, poslední kapitola, se vztahuje k celkovému uspořádání Pelešjanova díla; zde je jeho tvorba primárně pojednána na pozadí úvah o filmovém eseji. Práce tak představuje základní charakteristické rysy estetiky Pelešjanova díla z hlediska jeho formální,...cs_CZ
dc.description.abstractThe Poetics of Artavazd Peleshyan's Cinema Abstract This thesis presents an analysis of the poetics of Artavazd Peleshyan's cinema based on the theory of poetics of cinema developed by David Bordwell. The first part introduces the reader to the director's work, includes a literature overview and outlines the methodological approach. The main theoretical frame of reference was provided by David Bordwell's concept of the poetics of cinema, which he developed in several publications. The second part of the thesis focuses on the analysis itself, and consists of three chapters that present the main components of a film work: thematics, stylistics and large-scale form. The first of these chapters focuses on basic thematic elements in individual Peleshyan's films and summarizes key themes represented throughout his work. The second chapter presents an analysis of the stylistic component of his work, consisting primarily of combining images and sounds expressed through the montage. This part also deals with Peleshyan's theory of distance montage and illustrates its mechanisms of distance connections using specific examples. The third and final chapter focuses on the formal aspects of Peleshyan's work and discusses its large-scale from the perspective of the essay film. This thesis presents the basic characteristics...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectArtavazd Pelešjancs_CZ
dc.subjectfilmová esejcs_CZ
dc.subjectdistanční montážcs_CZ
dc.subjectkrátký filmcs_CZ
dc.subjectArtavazd Peleshianen_US
dc.subjectcinematic essayen_US
dc.subjectdistance montageen_US
dc.subjectshort filmen_US
dc.titlePoetika filmové tvorby Artavazda Pelešjanacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-02-05
dc.description.departmentFilm Studies Departmenten_US
dc.description.departmentKatedra filmových studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId151555
dc.title.translatedPoetics of cinematic work of Artavazd Peleshyanen_US
dc.contributor.refereePřádná, Stanislava
dc.identifier.aleph002071641
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFilmová studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineCinema Studiesen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra filmových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Film Studies Departmenten_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilmová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enCinema Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPoetika filmové tvorby Artavazda Pelešjana Abstrakt Tato diplomová práce předkládá analýzu poetiky filmové tvorby Artavazda Pelešjana na základě teorie Davida Bordwella o poetice filmového díla. První část práce obsahuje úvodní kapitolu, představující režisérovu tvorbu a zahrnující rovněž vyhodnocení existující literatury k tématu a metodologický přístup. Hlavním metodologickým východiskem je analytická poetika filmu v pojetí Davida Bordwella, kterou rozpracoval v řadě studií. Druhá část práce se zaměřuje na analýzu samotnou a je tvořena třemi základními kapitolami, představujícími základní složky filmového díla: tematiku, stylistiku a celkovou formu díla. První kapitola se zaměřuje na základní tematické prvky jednotlivých Pelešjanových filmů a shrnuje klíčová témata celé jeho tvorby. Druhá kapitola představuje analýzu stylistické složky díla, tvořené primárně spojením obrazu a zvuku, vyjádřeného prostřednictvím montáže. Tato část práce se rovněž věnuje Pelešjanově teorii distanční montáže a představuje fungování distančních vazeb na konkrétních příkladech. Třetí, poslední kapitola, se vztahuje k celkovému uspořádání Pelešjanova díla; zde je jeho tvorba primárně pojednána na pozadí úvah o filmovém eseji. Práce tak představuje základní charakteristické rysy estetiky Pelešjanova díla z hlediska jeho formální,...cs_CZ
uk.abstract.enThe Poetics of Artavazd Peleshyan's Cinema Abstract This thesis presents an analysis of the poetics of Artavazd Peleshyan's cinema based on the theory of poetics of cinema developed by David Bordwell. The first part introduces the reader to the director's work, includes a literature overview and outlines the methodological approach. The main theoretical frame of reference was provided by David Bordwell's concept of the poetics of cinema, which he developed in several publications. The second part of the thesis focuses on the analysis itself, and consists of three chapters that present the main components of a film work: thematics, stylistics and large-scale form. The first of these chapters focuses on basic thematic elements in individual Peleshyan's films and summarizes key themes represented throughout his work. The second chapter presents an analysis of the stylistic component of his work, consisting primarily of combining images and sounds expressed through the montage. This part also deals with Peleshyan's theory of distance montage and illustrates its mechanisms of distance connections using specific examples. The third and final chapter focuses on the formal aspects of Peleshyan's work and discusses its large-scale from the perspective of the essay film. This thesis presents the basic characteristics...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020716410106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV