Show simple item record

Copyright protection of gaming software
dc.contributor.advisorHolcová, Irena
dc.creatorHolbík, Ľudovít
dc.date.accessioned2017-06-01T21:15:37Z
dc.date.available2017-06-01T21:15:37Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80862
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou videoher jako stále důležitější součástí softwarového práva. Jejich rostoucí ekonomický potenciál s sebou přinesl mnoho právních problémů, které zde byly analyzovány. Práce se zabývá zejména oblastí autorského práva, nicméně částečně zasahuje i do odvětví jiných, jakými jsou právo správní, trestní a občanské. V průběhu psaní jsem se snažil zaměřit na aspekty, které jsou typické pro videohry, jakožto specifický druh díla a které je odlišují od jiných děl, zejména pak od "klasických" počítačových programů. V první kapitole se nachází úvod do problematiky, vytyčení cíle práce a krátké shrnutí historie videoher od čtyřicátých let až po současnost. V druhé kapitole je uvedena odborná terminologie, se kterou tato práce operuje spolu s nastíněním určitých problémů, které jsou způsobeny snahou o vymezení některých pojmů. Dále následuje rozpracování zákonných pojmů, jako jsou autor, dílo a počítačový program. Práce pokračuje úvahou o možném zařazení videohry pod ten který druh díla tak, jak je definován v autorském zákoně a zabývá se možností samostatné kategorie díla pro videohry. Následuje vymezení obsahu autorských práv, jejich dělení na osobnostní a majetková, s důrazem na charakteristiku jednotlivých druhů majetkových práv. V šesté kapitole se nachází...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with video games as a problematic part of software law that is constantly growing in importance. It focuses on legal difficulties that were a byproduct of their growing economic potential. It further explains relevant aspects of copyright law in this matter and, to a limited degree, also related problematic from different branches of law, namely criminal law, administrative law and civil law. During the writing, I was focusing on distinctive aspects of video games as specific kind of software, and their distinctions from different kinds of works, especially from "classic" computer programs. An introduction to the problematics, an establishment of aims of this work and a brief summary of video games from the forties to the present times can be found in the first chapter. Basic terminology that is used in this work is in chapter two. The thesis further continues with legal concepts such as author, work and computer program. It proceeds with thoughts on a possible subsumption of video game under a certain kind of work as it is defined in the copyright act and considers establishing an individual category for video games. Chapter five defines content of copyrights, their division on personal and property law with a focus on the specification of different kinds of property law....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectVideohracs_CZ
dc.subjectpočítačový programcs_CZ
dc.subjectautorské právocs_CZ
dc.subjectVideo gameen_US
dc.subjectcomputer programen_US
dc.subjectcopyrighten_US
dc.titleAutorskoprávní ochrana herního softwarucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-01-27
dc.description.departmentInstitute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
dc.description.departmentÚstav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.identifier.repId160765
dc.title.translatedCopyright protection of gaming softwareen_US
dc.contributor.refereeKřesťanová, Veronika
dc.identifier.aleph002067908
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá problematikou videoher jako stále důležitější součástí softwarového práva. Jejich rostoucí ekonomický potenciál s sebou přinesl mnoho právních problémů, které zde byly analyzovány. Práce se zabývá zejména oblastí autorského práva, nicméně částečně zasahuje i do odvětví jiných, jakými jsou právo správní, trestní a občanské. V průběhu psaní jsem se snažil zaměřit na aspekty, které jsou typické pro videohry, jakožto specifický druh díla a které je odlišují od jiných děl, zejména pak od "klasických" počítačových programů. V první kapitole se nachází úvod do problematiky, vytyčení cíle práce a krátké shrnutí historie videoher od čtyřicátých let až po současnost. V druhé kapitole je uvedena odborná terminologie, se kterou tato práce operuje spolu s nastíněním určitých problémů, které jsou způsobeny snahou o vymezení některých pojmů. Dále následuje rozpracování zákonných pojmů, jako jsou autor, dílo a počítačový program. Práce pokračuje úvahou o možném zařazení videohry pod ten který druh díla tak, jak je definován v autorském zákoně a zabývá se možností samostatné kategorie díla pro videohry. Následuje vymezení obsahu autorských práv, jejich dělení na osobnostní a majetková, s důrazem na charakteristiku jednotlivých druhů majetkových práv. V šesté kapitole se nachází...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with video games as a problematic part of software law that is constantly growing in importance. It focuses on legal difficulties that were a byproduct of their growing economic potential. It further explains relevant aspects of copyright law in this matter and, to a limited degree, also related problematic from different branches of law, namely criminal law, administrative law and civil law. During the writing, I was focusing on distinctive aspects of video games as specific kind of software, and their distinctions from different kinds of works, especially from "classic" computer programs. An introduction to the problematics, an establishment of aims of this work and a brief summary of video games from the forties to the present times can be found in the first chapter. Basic terminology that is used in this work is in chapter two. The thesis further continues with legal concepts such as author, work and computer program. It proceeds with thoughts on a possible subsumption of video game under a certain kind of work as it is defined in the copyright act and considers establishing an individual category for video games. Chapter five defines content of copyrights, their division on personal and property law with a focus on the specification of different kinds of property law....en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV