dc.contributor.advisor | Fulková, Marie | |
dc.creator | Richterová, Ludmila | |
dc.date.accessioned | 2021-03-26T10:28:41Z | |
dc.date.available | 2021-03-26T10:28:41Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/80861 | |
dc.description.abstract | v českém jazyce: Richterová, L. Re-design učitele a žáka (Inspirace ze současného oděvního designu pro výtvarnou výchovu) [Diplomová práce] Praha 2015 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 73 stran. (Přílohy: 13 souborů) Diplomová práce má charakter reflexivní studie založené na principech participačního výzkumu, výzkumu metodou A/R/Tography a pedagogického akčního výzkumu podle metodiky Marie Fulkové. S ohledem na výsledky předchozí bakalářské práce autorka obrací pozornost na problematiku re-designu jako možného způsobu řešení některých momentů, objevujících se ve školním prostředí. Autorka se v textu zároveň snaží kriticky nahlížet ve výtvarné výchově často využívané současné postupy DIY. Součástí textu je popis re-designového přepracování oděvního artefaktu "Dinosauři", které je autorčinou původní výtvarnou prací a reflexe realizovaných didaktických celků tematicky ohraničených zadáním a zpracováním diplomové práce. Cílem diplomové práce je zmapování problematiky re-designu se zaměřením na oděv, jeho didaktická transformace a ověření funkčnosti výsledného didaktického celku v praxi. | cs_CZ |
dc.description.abstract | in english: Richterová, L. How to re-design the Teacher and the Student (Contemporary Fashion Design into Art Education) [Diploma thesis] Prague 2015 - Charles University, Faculty of Educatin, Department of Art Education, 73 pages. (Attachements: 13 files) The diploma thesis bears character of a reflective study, based on the principles of participative research, research by A/R/Tography method and pedagogical action research according to the methodology of Marie Fulková. With respect to the results of a previous bachelor thesis, the author turns attention to the subject of re-design as a possible solution to diverse intricacies occuring in school environment. The author also looks critically at contemporary DIY methods often used in arts education. The thesis also describes a re-design of a clothing artifact "Dinosaurs", an original work by the author, and reflections on realized didactic complexes, that are thematically bounded by the diploma thesis' assignment and elaboration. The aim of the diploma thesis is to map issues of re-design with focus to apparel, its didactic transformation and verification of practical functionality of the resulting didactic complex. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Student | en_US |
dc.subject | school | en_US |
dc.subject | art education | en_US |
dc.subject | fashion design | en_US |
dc.subject | design | en_US |
dc.subject | bricolage | en_US |
dc.subject | pedagogical work | en_US |
dc.subject | DIY | en_US |
dc.subject | fashion magazin | en_US |
dc.subject | fashion blog | en_US |
dc.subject | research | en_US |
dc.subject | Žák | cs_CZ |
dc.subject | škola | cs_CZ |
dc.subject | výtvarná výchova | cs_CZ |
dc.subject | oděvní design | cs_CZ |
dc.subject | design | cs_CZ |
dc.subject | brikoláž | cs_CZ |
dc.subject | pedagogické dílo | cs_CZ |
dc.subject | DIY | cs_CZ |
dc.subject | časopis o módě | cs_CZ |
dc.subject | blog o módě | cs_CZ |
dc.subject | výzkum | cs_CZ |
dc.title | Re-design učitele a žáka - Inspirace ze současného oděvního designu pro výtvarnou výchovu | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-01-19 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 130822 | |
dc.title.translated | How to re-design the Teacher and the Student - Contemporary Fashion Design into Art Education | en_US |
dc.contributor.referee | Velíšek, Martin | |
dc.identifier.aleph | 002065660 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Art | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchova | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchova | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Art | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | v českém jazyce: Richterová, L. Re-design učitele a žáka (Inspirace ze současného oděvního designu pro výtvarnou výchovu) [Diplomová práce] Praha 2015 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 73 stran. (Přílohy: 13 souborů) Diplomová práce má charakter reflexivní studie založené na principech participačního výzkumu, výzkumu metodou A/R/Tography a pedagogického akčního výzkumu podle metodiky Marie Fulkové. S ohledem na výsledky předchozí bakalářské práce autorka obrací pozornost na problematiku re-designu jako možného způsobu řešení některých momentů, objevujících se ve školním prostředí. Autorka se v textu zároveň snaží kriticky nahlížet ve výtvarné výchově často využívané současné postupy DIY. Součástí textu je popis re-designového přepracování oděvního artefaktu "Dinosauři", které je autorčinou původní výtvarnou prací a reflexe realizovaných didaktických celků tematicky ohraničených zadáním a zpracováním diplomové práce. Cílem diplomové práce je zmapování problematiky re-designu se zaměřením na oděv, jeho didaktická transformace a ověření funkčnosti výsledného didaktického celku v praxi. | cs_CZ |
uk.abstract.en | in english: Richterová, L. How to re-design the Teacher and the Student (Contemporary Fashion Design into Art Education) [Diploma thesis] Prague 2015 - Charles University, Faculty of Educatin, Department of Art Education, 73 pages. (Attachements: 13 files) The diploma thesis bears character of a reflective study, based on the principles of participative research, research by A/R/Tography method and pedagogical action research according to the methodology of Marie Fulková. With respect to the results of a previous bachelor thesis, the author turns attention to the subject of re-design as a possible solution to diverse intricacies occuring in school environment. The author also looks critically at contemporary DIY methods often used in arts education. The thesis also describes a re-design of a clothing artifact "Dinosaurs", an original work by the author, and reflections on realized didactic complexes, that are thematically bounded by the diploma thesis' assignment and elaboration. The aim of the diploma thesis is to map issues of re-design with focus to apparel, its didactic transformation and verification of practical functionality of the resulting didactic complex. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.contributor.consultant | Sedlák, Michal | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990020656600106986 | |