dc.contributor.advisor | Šisler, Vít | |
dc.creator | Baslová, Jitka | |
dc.date.accessioned | 2021-03-26T17:44:48Z | |
dc.date.available | 2021-03-26T17:44:48Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/80849 | |
dc.description.abstract | Práce pojednává o elektronickém vzdělávání zaměstnanců v českých organizacích (státních, soukromých i neziskových). Předmětem je spokojenost organizací s e-learningem, přínosy a problémy, které jsou v souvislosti s ním zaznamenávány, či formy e-learningu, které jsou pro české (mimoškolní) prostředí typické. V teoretické části práce je nejprve vysvětlen pojem e-learning a ve stručnosti jeho historie. Dále jsou uvedeny různé přístupy k dělení e-learningu a nejznámější formy elektronického vzdělávání. Jedna kapitola je věnována modelu učení Davida A. Kolba a jeho využití při zavádění e-learningu. Praktická část mapuje za pomoci dotazníkového šetření situaci elektronického vzdělávání v českém mimoškolním prostředí. Nejprve je uvedena metodologie a následně provedena analýza dat. Postupně je tak odpovídáno na sedm výzkumných otázek, které se snaží objasnit různé aspekty využívání e-learningu v českém mimoškolním prostředí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | The overall theme of this thesis is the electronic training of employees (volunteers) in Czech non-school organizations. The main objects are the organizations' satisfaction with e-learning methods, benefits and obstacles that organizations face while implementing and using e-learning and forms of e-learning that are distinctive for Czech non-school environment. The theoretical part of the thesis is dedicated first to explaining the term "e-learning" and followed by its brief history. Subsequently, different approaches to classification of e-learning are summed up. One of the chapters follows the work of David A. Kolb - especially his theory of experiential learning including learning styles and their use in the development of e-learning in organization. In the practical part of the thesis the current state of e-learning in the Czech non-school organizations is explored (with the use of a survey). First, the methodology is presented, followed by an analysis of collected data and answering of seven stated research questions with the goal to clarify different aspects of the use of e-learning in Czech non-school organizations. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | e-learning - employee training - Czech organizations - corporate training- modern technologies in education - non-profit organizations - public organizations - enterprises - David A. Kolb | en_US |
dc.subject | e-learning - elektronické vzdělávání - školení zaměstnanců - firemní | cs_CZ |
dc.subject | podnikové vzdělávání - moderní technologie ve vzdělávání - neziskové organizace - státní organizace - firmy - David A. Kolb | cs_CZ |
dc.title | E-learning v českém mimoškolním prostředí | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-01-27 | |
dc.description.department | Ústav informačních studií - studia nových médií | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 150943 | |
dc.title.translated | E-learning in Czech non-school corporations | en_US |
dc.contributor.referee | Šlerka, Josef | |
dc.identifier.aleph | 002070304 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | New Media Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Studia nových médií | cs_CZ |
thesis.degree.program | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
thesis.degree.program | Information and Library Studies | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Studia nových médií | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | New Media Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Information and Library Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce pojednává o elektronickém vzdělávání zaměstnanců v českých organizacích (státních, soukromých i neziskových). Předmětem je spokojenost organizací s e-learningem, přínosy a problémy, které jsou v souvislosti s ním zaznamenávány, či formy e-learningu, které jsou pro české (mimoškolní) prostředí typické. V teoretické části práce je nejprve vysvětlen pojem e-learning a ve stručnosti jeho historie. Dále jsou uvedeny různé přístupy k dělení e-learningu a nejznámější formy elektronického vzdělávání. Jedna kapitola je věnována modelu učení Davida A. Kolba a jeho využití při zavádění e-learningu. Praktická část mapuje za pomoci dotazníkového šetření situaci elektronického vzdělávání v českém mimoškolním prostředí. Nejprve je uvedena metodologie a následně provedena analýza dat. Postupně je tak odpovídáno na sedm výzkumných otázek, které se snaží objasnit různé aspekty využívání e-learningu v českém mimoškolním prostředí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | The overall theme of this thesis is the electronic training of employees (volunteers) in Czech non-school organizations. The main objects are the organizations' satisfaction with e-learning methods, benefits and obstacles that organizations face while implementing and using e-learning and forms of e-learning that are distinctive for Czech non-school environment. The theoretical part of the thesis is dedicated first to explaining the term "e-learning" and followed by its brief history. Subsequently, different approaches to classification of e-learning are summed up. One of the chapters follows the work of David A. Kolb - especially his theory of experiential learning including learning styles and their use in the development of e-learning in organization. In the practical part of the thesis the current state of e-learning in the Czech non-school organizations is explored (with the use of a survey). First, the methodology is presented, followed by an analysis of collected data and answering of seven stated research questions with the goal to clarify different aspects of the use of e-learning in Czech non-school organizations. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.contributor.consultant | Slussareff, Michaela | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990020703040106986 | |