The Dungeon Throne: A 3D Dungeon Management Game
The Dungeon Throne: 3D počítačová hra o správě doupěte
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/80829Identifikátory
SIS: 172499
Kolekce
- Kvalifikační práce [10594]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Yaghob, Jakub
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Programování a softwarové systémy
Katedra / ústav / klinika
Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů
Datum obhajoby
8. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
hra o správě doupěte, Lua scriptování, Ogre, CEGUIKlíčová slova (anglicky)
dungeon management game, Lua scripting, Ogre, CEGUIDungeon Keeper je ikonická a žánr definující hra která staví hráče do role pána doupěte který musí ochránit své doupě před skupinami hrdinských nepřátel, kteří se snaží ukrást poklady uložené v tomto doupěti. Nicméně, tato hra neposkytuje žádné nástroje které by umožnily hráčům vytvořit a distribuovat modifikace a tedy tato hra nemusí dosahovat svého plného herního potenciálu. V této práci zkoumáme herní žánr o spravování doupěte (dungeon management) a aspekty herní modifikovatelnosti. Získané poznatky jsou pak použity k návrhu duchovního následníka hry Dungeon Keeper, který nabízí nástroje umožňující hráčům vytvářet snadno instalovatelné modifikace. Následně zkoumáme různé nástroje a postupy, které mohou být použity při vývoji her, a s jejich pomocí implementujeme naši hru. Tato hra je věrná hernímu stylu původního Dungeon Keepera a poskytuje hrácům rozhraní, ktere může být použito v programovacím jazyce Lua k tvorbě modifikací různých aspektů této hry. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Dungeon Keeper is an iconic and genre-defining game that places the player in the role of a dungeon master that has to protect their dungeon against groups of heroic enemies that try to steal the treasures located in the dungeon. However, it does not provide any tools that would allow user created modifications and thus the replayability of the game might not reach its full potential. In this thesis, we examine the dungeon management genre and the aspects of game modifiability and use the knowledge gained from this examination to design a spiritual successor to Dungeon Keeper that offers tools that allow its players to create and distribute modifications that can be applied to the game. We then investigate different tools and approaches that can be used for game development and use those we find to be suitable to implement our game. The game we created is true to the play style of the original Dungeon Keeper and provides an API that can be used in the Lua programming language to create modifications of the game's elements. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)