Show simple item record

The e number in school mathematics
dc.contributor.advisorHalas, Zdeněk
dc.creatorPíšová, Vendula
dc.date.accessioned2017-06-01T21:07:57Z
dc.date.available2017-06-01T21:07:57Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80824
dc.description.abstractTato bakalářská práce představuje různé zajímavé případy, kde se číslo e objevuje ve školské matematice. Ukazuje logaritmus jako početní nástroj, věnuje se logaritmickým tabulkám i významu přirozeného logaritmu. Odhaluje také souvislost mezi hyperbolou a přirozeným logaritmem. Dále jsou v práci popsány různé způsoby zavedení čísla e a jeho aproximace (např. pomocí součtu řady nebo řetězového zlomku). Uvedeno je několik úloh, které ilustrují význam e pro různé okruhy školské matematiky. V neposlední řadě jsou odvozeny některé důležité vlastnosti čísla e. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis shows various examples of applications of the Euler number in school mathematics. Also, it introduces logarithm as a computational tool, it deals with logarithmic tables and importance of the natural logarithm, both historically and mathematically. Special emphasis is put on the connection between the hyperbola and the natural logarithm. Furthermore, the thesis deals with various ways of defi ning the number e and its approximations (e.g., as a sum of a sequence or as a continued fraction). A few examples illustrating the importance of the number e for various areas of mathematics are presented. Finally, the thesis presents some important properties of the Euler number. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectčíslo ecs_CZ
dc.subjectpřirozený logaritmuscs_CZ
dc.subjecte numberen_US
dc.subjectnatural logarithmen_US
dc.titleČíslo e ve školské matematicecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-07
dc.description.departmentDepartment of Mathematics Educationen_US
dc.description.departmentKatedra didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId171855
dc.title.translatedThe e number in school mathematicsen_US
dc.contributor.refereeBečvář, Jindřich
dc.identifier.aleph002109578
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMatematika se zaměřením na vzdělávání - Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineMathematics Oriented at Education - Descriptive Geometry Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programMatematikacs_CZ
thesis.degree.programMathematicsen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky matematikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Mathematics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csMatematika se zaměřením na vzdělávání - Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enMathematics Oriented at Education - Descriptive Geometry Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csMatematikacs_CZ
uk.degree-program.enMathematicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce představuje různé zajímavé případy, kde se číslo e objevuje ve školské matematice. Ukazuje logaritmus jako početní nástroj, věnuje se logaritmickým tabulkám i významu přirozeného logaritmu. Odhaluje také souvislost mezi hyperbolou a přirozeným logaritmem. Dále jsou v práci popsány různé způsoby zavedení čísla e a jeho aproximace (např. pomocí součtu řady nebo řetězového zlomku). Uvedeno je několik úloh, které ilustrují význam e pro různé okruhy školské matematiky. V neposlední řadě jsou odvozeny některé důležité vlastnosti čísla e. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis shows various examples of applications of the Euler number in school mathematics. Also, it introduces logarithm as a computational tool, it deals with logarithmic tables and importance of the natural logarithm, both historically and mathematically. Special emphasis is put on the connection between the hyperbola and the natural logarithm. Furthermore, the thesis deals with various ways of defi ning the number e and its approximations (e.g., as a sum of a sequence or as a continued fraction). A few examples illustrating the importance of the number e for various areas of mathematics are presented. Finally, the thesis presents some important properties of the Euler number. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky matematikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV