dc.contributor.advisor | Halas, Zdeněk | |
dc.creator | Píšová, Vendula | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T21:07:57Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T21:07:57Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/80824 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce představuje různé zajímavé případy, kde se číslo e objevuje ve školské matematice. Ukazuje logaritmus jako početní nástroj, věnuje se logaritmickým tabulkám i významu přirozeného logaritmu. Odhaluje také souvislost mezi hyperbolou a přirozeným logaritmem. Dále jsou v práci popsány různé způsoby zavedení čísla e a jeho aproximace (např. pomocí součtu řady nebo řetězového zlomku). Uvedeno je několik úloh, které ilustrují význam e pro různé okruhy školské matematiky. V neposlední řadě jsou odvozeny některé důležité vlastnosti čísla e. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor thesis shows various examples of applications of the Euler number in school mathematics. Also, it introduces logarithm as a computational tool, it deals with logarithmic tables and importance of the natural logarithm, both historically and mathematically. Special emphasis is put on the connection between the hyperbola and the natural logarithm. Furthermore, the thesis deals with various ways of defi ning the number e and its approximations (e.g., as a sum of a sequence or as a continued fraction). A few examples illustrating the importance of the number e for various areas of mathematics are presented. Finally, the thesis presents some important properties of the Euler number. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | číslo e | cs_CZ |
dc.subject | přirozený logaritmus | cs_CZ |
dc.subject | e number | en_US |
dc.subject | natural logarithm | en_US |
dc.title | Číslo e ve školské matematice | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-09-07 | |
dc.description.department | Department of Mathematics Education | en_US |
dc.description.department | Katedra didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.identifier.repId | 171855 | |
dc.title.translated | The e number in school mathematics | en_US |
dc.contributor.referee | Bečvář, Jindřich | |
dc.identifier.aleph | 002109578 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Matematika se zaměřením na vzdělávání - Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Mathematics Oriented at Education - Descriptive Geometry Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.program | Matematika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Mathematics | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky matematiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Mathematics Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Matematika se zaměřením na vzdělávání - Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Mathematics Oriented at Education - Descriptive Geometry Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Matematika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Mathematics | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce představuje různé zajímavé případy, kde se číslo e objevuje ve školské matematice. Ukazuje logaritmus jako početní nástroj, věnuje se logaritmickým tabulkám i významu přirozeného logaritmu. Odhaluje také souvislost mezi hyperbolou a přirozeným logaritmem. Dále jsou v práci popsány různé způsoby zavedení čísla e a jeho aproximace (např. pomocí součtu řady nebo řetězového zlomku). Uvedeno je několik úloh, které ilustrují význam e pro různé okruhy školské matematiky. V neposlední řadě jsou odvozeny některé důležité vlastnosti čísla e. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis shows various examples of applications of the Euler number in school mathematics. Also, it introduces logarithm as a computational tool, it deals with logarithmic tables and importance of the natural logarithm, both historically and mathematically. Special emphasis is put on the connection between the hyperbola and the natural logarithm. Furthermore, the thesis deals with various ways of defi ning the number e and its approximations (e.g., as a sum of a sequence or as a continued fraction). A few examples illustrating the importance of the number e for various areas of mathematics are presented. Finally, the thesis presents some important properties of the Euler number. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021095780106986 | |