Show simple item record

Working memory and dyslexia
dc.contributor.advisorMorávková Krejčová, Lenka
dc.creatorBenešová, Zuzana
dc.date.accessioned2017-06-01T21:04:11Z
dc.date.available2017-06-01T21:04:11Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80804
dc.description.abstractTato práce se zabývá souvislostmi dyslexie a pracovní paměti. V teoretické části jsou zmíněna současná pojetí dyslexie a pracovní paměti, se zaměření na klasický model pracovní paměti podle Baddeleye, který rozlišuje 4 základní složky: centrální exekutivu, fonologickou smyčku, vizuálně prostorový náčrtník a epizodický zásobník. Hlavní částí této práce je souhrn současných výzkumů, týkajících se pracovní paměti a jejího vztahu k dyslexii. V praktické části se autor věnuje návrhu výzkumu testující úroveň a fungování pracovní paměti u jedinců s dyslexií a bez obtíží za pomocí metody WMBT-C. Klíčová slova: Pracovní paměť, dyslexie, centrální exekutiva, fonologická smyčka, vizuálně-prostorový náčrtník, epizodický zásobníkcs_CZ
dc.description.abstractThis thesis examines the connections of dyslexia and working memory. The theoretical part of this paper is dedicated to the contemporary concept of dyslexia and working memory, the main focus is on the classical model of working memory by Baddeley who distinguishes 4 basic components: central executive, phonological loop, visuo-spatial sketchpad, and the episodic buffer. The main part of this work is a summary of current research on working memory and its relationship to dyslexia. In the practical part, the author focuses on the design of research and testing levels of working memory functioning in individuals with dyslexia and without difficulty using the WMBT-C method. Keywords: Working memory, dyslexia, phonological loop, central executive, visuo-spatial sketchpad, episodic bufferen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectPracovní paměťcs_CZ
dc.subjectdyslexiecs_CZ
dc.subjectcentrální exekutivacs_CZ
dc.subjectfonologická smyčkacs_CZ
dc.subjectvizuálně-prostorový náčrtníkcs_CZ
dc.subjectepizodický zásobníkcs_CZ
dc.subjectWorking memoryen_US
dc.subjectdyslexiaen_US
dc.subjectphonological loopen_US
dc.subjectcentral executiveen_US
dc.subjectvisuo-spatial sketchpaden_US
dc.subjectepisodic bufferen_US
dc.titlePracovní paměť a dyslexiecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-06
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId150263
dc.title.translatedWorking memory and dyslexiaen_US
dc.contributor.refereeMertin, Václav
dc.identifier.aleph002107703
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá souvislostmi dyslexie a pracovní paměti. V teoretické části jsou zmíněna současná pojetí dyslexie a pracovní paměti, se zaměření na klasický model pracovní paměti podle Baddeleye, který rozlišuje 4 základní složky: centrální exekutivu, fonologickou smyčku, vizuálně prostorový náčrtník a epizodický zásobník. Hlavní částí této práce je souhrn současných výzkumů, týkajících se pracovní paměti a jejího vztahu k dyslexii. V praktické části se autor věnuje návrhu výzkumu testující úroveň a fungování pracovní paměti u jedinců s dyslexií a bez obtíží za pomocí metody WMBT-C. Klíčová slova: Pracovní paměť, dyslexie, centrální exekutiva, fonologická smyčka, vizuálně-prostorový náčrtník, epizodický zásobníkcs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines the connections of dyslexia and working memory. The theoretical part of this paper is dedicated to the contemporary concept of dyslexia and working memory, the main focus is on the classical model of working memory by Baddeley who distinguishes 4 basic components: central executive, phonological loop, visuo-spatial sketchpad, and the episodic buffer. The main part of this work is a summary of current research on working memory and its relationship to dyslexia. In the practical part, the author focuses on the design of research and testing levels of working memory functioning in individuals with dyslexia and without difficulty using the WMBT-C method. Keywords: Working memory, dyslexia, phonological loop, central executive, visuo-spatial sketchpad, episodic bufferen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990021077030106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV