Zobrazit minimální záznam

The education of patient with cardiovascular diseases
dc.contributor.advisorBurišková, Klára
dc.creatorLaubeová, Štěpánka
dc.date.accessioned2017-06-01T20:47:18Z
dc.date.available2017-06-01T20:47:18Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80720
dc.description.abstractÚvod: Bakalářská práce se zabývá edukací pacientů na oddělení kardiovaskulární chirurgie, kde pracuji. Typ práce je teoreticko-empirický. Teoretická část se zabývá celkovým edukačním procesem, pojmem edukace a významem ve zdravotnictví s dalšími zásadami a formami edukace a pojmy, které se týkají edukace. Další částí teoretické práce je popis kardiovaskulárních onemocnění, rizikových faktorů a následné léčby. Metodika: Empirická část je realizována kvantitativním výzkumem pomocí dotazníků. Skupina respondentů je v rozmezí 18- 60 let a více. Cílem práce bylo zjistit, zda znají pojem edukace, a v jaké míře jsou pacienti edukováni v edukačních procesech, které probíhají na oddělení, v jakých procesech jsou nejčastěji edukováni a jak jsou chápány, dále zjistit jakým nejčastějším způsobem jsou informace podávány a kde shledávají nejčastější bariery při edukaci. Jedním z posledních cílů bylo zjištění, zda mají pacienti dostatek informacío dalších možnostech své léčby. Význam práce spočívá ve zmapování probíhající edukace, zjistit nedostatky v určitých edukačních procesech a určit návrhy na zvýšení kvality edukace. Výsledky: Zjistila jsem, že polovina dotazovaných byla seznámena s pojmem edukace ale ani tato polovina respondentů se celkově neorientuje v edukačních procesech. Z dalšího výzkumného šetření...cs_CZ
dc.description.abstractBackgroud: This thesis deals education of patienton the departmen of cardiovascular surgery where I work. Type of the work is theoratical- empirical. The theoretical part deals overal educational proces, concept of education, signifikance in health care with other principles and forms of education and concepts concerning education. Other parts of the theoretical work is a description of cardiovascular diseases, risk factors and subsequent treatment. Methods: The empirical part is realized the quantitative research using questionnaires. The group of respondent sis between 18-60 years and over. The aim of my work was to determine in they know the concept of education and the extent to patients are educated in educational proces taking place in the department in which processes are most educated as understood, to find out hoiw the most common way informations are delivered and where they find the most common barriers. The last of the goals was to determine if patients have enough information about other options for their treatment. Meaning of work consists of mapping of ongoing education to identify shortfalls in certain educatinal processes and to identify proposals for improving the quality of education. Results: I found that half of those surveyed were familiar with the concept of education but...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova. 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectedukace pacietů,kardiovaskulární onemocněnícs_CZ
dc.subjectateroskleróza,hypertenzecs_CZ
dc.subjecteducation of patients,cardiovascular diseasesen_US
dc.subjectatherosclerosis,hypertensionen_US
dc.titleEdukace pacienta s kardiovaskulárním onemocněnímcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-07
dc.description.departmentInstitute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Pragueen_US
dc.description.departmentÚstav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId165458
dc.title.translatedThe education of patient with cardiovascular diseasesen_US
dc.contributor.refereeVaňková, Milena
dc.identifier.aleph002102110
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVšeobecná sestracs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Nurseen_US
thesis.degree.programOšetřovatelstvícs_CZ
thesis.degree.programNursingen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Institute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Pragueen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVšeobecná sestracs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Nurseen_US
uk.degree-program.csOšetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enNursingen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csÚvod: Bakalářská práce se zabývá edukací pacientů na oddělení kardiovaskulární chirurgie, kde pracuji. Typ práce je teoreticko-empirický. Teoretická část se zabývá celkovým edukačním procesem, pojmem edukace a významem ve zdravotnictví s dalšími zásadami a formami edukace a pojmy, které se týkají edukace. Další částí teoretické práce je popis kardiovaskulárních onemocnění, rizikových faktorů a následné léčby. Metodika: Empirická část je realizována kvantitativním výzkumem pomocí dotazníků. Skupina respondentů je v rozmezí 18- 60 let a více. Cílem práce bylo zjistit, zda znají pojem edukace, a v jaké míře jsou pacienti edukováni v edukačních procesech, které probíhají na oddělení, v jakých procesech jsou nejčastěji edukováni a jak jsou chápány, dále zjistit jakým nejčastějším způsobem jsou informace podávány a kde shledávají nejčastější bariery při edukaci. Jedním z posledních cílů bylo zjištění, zda mají pacienti dostatek informacío dalších možnostech své léčby. Význam práce spočívá ve zmapování probíhající edukace, zjistit nedostatky v určitých edukačních procesech a určit návrhy na zvýšení kvality edukace. Výsledky: Zjistila jsem, že polovina dotazovaných byla seznámena s pojmem edukace ale ani tato polovina respondentů se celkově neorientuje v edukačních procesech. Z dalšího výzkumného šetření...cs_CZ
uk.abstract.enBackgroud: This thesis deals education of patienton the departmen of cardiovascular surgery where I work. Type of the work is theoratical- empirical. The theoretical part deals overal educational proces, concept of education, signifikance in health care with other principles and forms of education and concepts concerning education. Other parts of the theoretical work is a description of cardiovascular diseases, risk factors and subsequent treatment. Methods: The empirical part is realized the quantitative research using questionnaires. The group of respondent sis between 18-60 years and over. The aim of my work was to determine in they know the concept of education and the extent to patients are educated in educational proces taking place in the department in which processes are most educated as understood, to find out hoiw the most common way informations are delivered and where they find the most common barriers. The last of the goals was to determine if patients have enough information about other options for their treatment. Meaning of work consists of mapping of ongoing education to identify shortfalls in certain educatinal processes and to identify proposals for improving the quality of education. Results: I found that half of those surveyed were familiar with the concept of education but...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
dc.identifier.lisID990021021100106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV